Vasario 3 – osios popietę į Kazlų Rūdą atvykęs traukinys paliko keturis užsieniečius, atvykusius iš Kirgizijos, Kinijos, Bulgarijos bei Slovakijos su projektu „Save kuriu pats“. Svečius su šypsenomis veiduose pasitiko būrelis Kazlų Rūdos Kazio Griniaus gimnazistų, į kurių namus tuoj atvyks po vieną laikiną šeimos narį. Jaunuolių ketvertas atvyko ne pasigrožėti žiemiška Kazlų Rūdos gamta, o padirbėti su Kazio Griniaus gimnazijos gimnazistais – praplėsti jaunimo akiratį supažindinant juos su įvairiomis kultūromis, skleisti toleranciją kitataučiams, motyvuoti aktyviai veiklai, skatinti mokinius atsiskleisti, siekti savo tikslų, ugdyti ateities lyderius.
Jau kitą dieną gimnazijos koridoriai skambėjo nuo angliškų pasisveikinimų ir prisistatymų. Mokiniai noriai bendravo su užsieniečių ketvertu – 21 metų kirgize Nazira, 21 metų slovake Martina, 20 metų kiniete Cici ir 24 metų bulgaru Plamen. Naujieji mokytojai apsilankė pamokose, kurių metu pristatė save ir šalį, iš kurios atvyko. Pasibaigus pamokoms svečiai kartu su nemažu būreliu mokinių susirinko į aktų salę susipažinti artimiau, pažaisti keletą žaidimų ir smagiai praleisti laiką. Pasibaigus pirmai dienai mokykloje užsieniečiai atviravo, kad nekantrauja susipažinti su kuo daugiau mokinių, o gimnazistai džiaugėsi įspūdingais pokyčiais gimnazijoje.
Kiekvieną dieną svečiai iš užsienio stengėsi pateikti kuo daugiau įdomios informacijos kiek įmanoma didesniam mokinių ratui. Per pamokas jie vedė įvairias paskaitas – apie svajonių siekimą ir įgyvendinimą, pasitikėjimą ir tikėjimą savimi, karjeros pasirinkimą, skatino kalbėti angliškai, reikšti emocijas ir nuomonę debatuose. Jaunieji mokytojai stengėsi prakalbinti net pačius tyliausius ir droviausius, suteikti jiems daugiau drąsos.
Po pamokų užsieniečiai taip pat vedė paskaitas ir kitokius užsiėmimus. Vyko praktiniai mokymai kaip nusistatyti savo tikslus, kaip siekti karjeros, motyvuoti save, kurti verslą, kaip sėkmingai parašyti CV.
Internai mokė mus, o mes mokėme juos įvairių tautinių šokių, žaidėme sportinius žaidimus. Savaitės pabaigoje svečiai iš užsienio kartu su gimnazistais ir mokytojais susibūrė į gimnazijoje organizuotą liaudišką vakaronę. Svečiai pristatinėjo ir kvietė paragauti savo nacionalinių patiekalų, kuriuos patys paruošė gimnazijos technologijų kabinete. Studentai ragavo tradicinių lietuviškų valgių, kuriuos pagal regionus buvo paruošę ir pristatinėjo gimnazistai. Visi kartu mokėsi šokti lietuvių liaudies tautinius šokius.
Kitą dieną projekto dalyviai su gimnazistais ir mokytojais važiavo į Rumšiškes susipažinti su lietuviška švente – Užgavėnėmis. Studentams – užsieniečiams paliko įspūdį šventės dalyvių pozityvumas ir kruopštus tradicinės šventės puoselėjimas.
Antroji savaitė prabėgo dar greičiau nei pirmoji, mokiniai laukė paskaitų taip pat, kaip ir naujieji mokytojai.
Net nepastebėjome, kaip atėjo vasario 15 – oji. Gimnazijos bendruomenė ir svečiai rinkosi į baigiamąjį projekto renginį, kuris buvo skirtas Lietuvos Nepriklausomybės dienai paminėti.
Renginį gimnazistai pradėjo Lietuvos Respublikos himnu. Trumpai prisiminė valstybės istoriją, jos kelią į Nepriklausomybę. Skambėjo graži kanklėmis Dianos atliekama liaudiška muzika, pianinu skambino Matas.
Toliau sceną užleidome studentams. Susižavėję klausėmės studenčių atliekamų dainų savo kalbomis. Plamen iš Bulgarijos mokė šokti.
Vėliau studentai aptarė ir apibendrino projekto veiklą gimnazijoje. Nuoširdžiai džiaugėsi turėję progą atvykti į šią mokyklą, tikino, jog mokindami daug išmoko ir patys, dėkojo už šilumą ir rūpestį.
Baigiamajame renginyje dalyvavo ir šio projekto koordinatoriai iš Kauno Evelina ir Artūras, kurie kartu aptarė projektą, bei pristatė pačios AIESEC organizacijos veiklą.
Gimnazijos direktorė renginio pabaigoje visos gimnazijos bendruomenės vardu padėkojo studentams ir prisiminimui įteikė mokinių pagamintus keraminius suvenyrus, gimnazijos ženklelį bei lietuviškų saldainių dėžutės.
Šeštadienį, vasario 16 dieną, toje pačioje vietoje, kur prieš dvi savaites su šypsenomis pasitiko nepažįstamuosius, gimnazistai projekto dalyvius išlydėjo su ilgais apkabinimais ir ašaromis – dvi savaitės nepažįstamuosius pavertė gerais draugais.
Šis projektas Kazlų Rūdos Kazio Griniaus gimnazijai atnešė daug naudingų permainų – mokinius įkvėpė kūrybinei veiklai, noru domėtis įvairiais pasaulio kraštais, neapsiriboti ties savo miestu ar šalimi, išnaudoti visas galimybes. Paskatino bendrauti, semtis žinių ne vien iš mokyklos, tačiau iš visko, kas mus supa aplinkui. Svečiai iš keturių šalių paliko neišdildomus įspūdžius bendraujant ir bendradarbiaujant su gimnazistais.
Pabaigoje laimingi liko visi – projekto dalyviai džiaugėsi turėję progą sutikti daug optimistiškų bendraminčių, o mokiniai džiūgavo supratę, kad mokymasis – tai nebūtinai nuobodus sėdėjimas prie knygų.
Gimnazistų mintys apie projektą:
„Turėjau puikią galimybę patobulinti savo anglų kalbos žinias, susipažinti su itin komunikabiliais, draugiškais žmonėmis. Džiaugiuosi, jog galėjome išsivaduoti iš rutinos, šiek tiek pakeitėme mokymosi aplinką“ (Vilda)
„Šis projektas labai smagus ir naudingas. Susipažinau su kitų šalių kultūra. Ypač įdomus buvo Kirgizijos pristatymas. O ypač svarbu – anglų kalbos tobulinimas. Kiekvienas buvome įtraukti į diskusiją ir turėjome kalbėti.“ (Gabrielė)
„Susipažinau su įvairių šalių kultūromis, istorija. Išbandžiau anglų kalbos įgūdžius“ ( Fernandas)
„Taip pat padėjo mano apsisprendimui dėl studijų pasirinkimo. Man suteikė daug pasitikėjimo savimi“. (Paulina)
„Labai džiaugiuosi, kad mano gimnazija dalyvavo tokiame projekte, kuris suteikė daug gerų emocijų, gavome daug praktikos ir naujų patyrimų “. (Greta)
„Studentai atnešė į gimnaziją gyvumo. Vedė praktinius užsiėmimus, kaip reikia siekti savo svajonės, kaip ugdyti pasitikėjimą savimi, kaip išsakyti savo nuomonę, kaip kalbėtis su darbdaviu. Mokėmes jų tautų šokių. Tai puiki patirtis“. (Viktorija)
„Pajutome tarptautinę aplinką gimnazijoje“. (Kornelijus)
„Būtų puiku, jei gimnazijoje vyktų daugiau tokių projektų. Tai ypač skatina tobulinti užsienio kalbos žinias“ . (Agnė)
„Manu, jog projektas „Save kuriu pats“ buvo naudingas kiekvienam, nes per šias dvi savaites turėjome puikią progą praplėsti savo akiratį, įgyti naujų įgūdžių, pagerinti anglų kalbos žinias“(Evelina)
„Man šis projektas suteikė galimybę patobulinti anglų kalbos žinias. Internų vedamose darbo grupėse sužinojau apie karjeros planavimą, lyderystę, kultūrinius stereotipus. Džiaugiuosi gavęs šansą pabendrauti su studentais iš užsienio ir su jais susidraugauti“ (Povilas)
Viktorija Pečiulytė, 3a klasė
Kazlų Rūdos Kazio Griniaus gimnazija