PATVIRTINTA
Bagotosios pagrindinės mokyklos
Direktoriaus
2011 m. Vasario 10 d.
Įsakymu
Nr.1.3- 18VK
PAKEISTA
Direktoriaus
2012 m. vasario 13 d.
Įsakymu
Nr.1.3-51VK
BAGOTOSIOS
PAGRINDINĖS MOKYKLOS VIDAUS DARBO TVARKOS TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1.Bagotosios
pagrindinės mokyklos (toliau vadinama - mokykla)
vidaus darbo tvarkos taisyklės (toliau
- taisyklės) reglamentuoja mokyklos vidaus tvarką. Jų tikslas - apibrėžia bendruosius darbo santykių
principus ir elgesio normas tarp mokyklos vadovų,
mokytojų, kitų mokyklos darbuotojų.
2.Mokykla
savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos
švietimo įstatymu, Biudžetinių įstaigų ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija,
Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos
norminiais aktais, Civiliniu kodeksu, Darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais,
mokyklos nuostatais, pareigybės aprašymu, Lietuvos higienos norma HN
21:2005 Bendrojo lavinimo mokykla. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai,
Savivaldybės tarybos ir jos institucijų teisės aktais ir šiomis taisyklėmis.
3.Už šių taisyklių
įgyvendinimą atsako mokyklos direktorius.
4.Taisyklės derinamos su mokyklos taryba. Jas
tvirtina įsakymu mokyklos direktorius.
II.
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į PAREIGAS, PERKĖLIMAS Į KITAS
PAREIGAS, ATLEIDIMAS IŠ PAREIGŲ
5.Mokyklos
darbuotojus priima į pareigas (darbą) arba atleidžia iš pareigų (darbo)
mokyklos direktorius, vadovaudamasis Lietuvos
Respublikos darbo kodekso nustatyta
tvarka.
6.Mokytojai,
atitinkantys Švietimo įstatyme nustatytus reikalavimus, ir kiti darbuotojai į pareigas priimami
vadovaujantis Darbo kodeksu, kitais teisės aktais, sudarius su jais darbo sutartis raštu. Į kvalifikuotą darbo
vietą priimami darbuotojai turintys atitinkamą išsilavinimą ir pateikę įrodantį
dokumentą.
7.Jei į laisvą vietą yra
daugiau nei vienas pretendentas, profesinį tinkamumą įvertina administracija
pagal šiuos kriterijus:
7.1. išsilavinimą (jei to
reikalauja pareigybės aprašymas);
7.2. kvalifikaciją;
7.3. patirtį (jei to
reikalauja darbo pobūdis);
7.4.
rekomendacijas (esant reikalui).
8. Mokytojų ir personalo priėmimo ir atleidimo
tvarka:
8.1.skelbiamas atviras konkursas direktoriaus pavaduotojo, mokytojo ir vyriausiojo buhalterio vietai užimti;
8.2. kiekvienoje konkrečioje darbo sutartyje
šalys sulygsta dėl būtinųjų sutarties sąlygų.
9.Asmuo, priimtas dirbti
mokykloje, pasirašytinai supažindinamas su šiomis taisyklėmis, pareigybės aprašymu, priešgaisrinės
saugos bei saugos darbe reikalavimais. Naujai priimti darbuotojai pateikia
pažymas apie sveikatos būklę. Jam formuojama
asmens byla ir išduodamas darbuotojo darbo pažymėjimas.
10.Darbuotojas gali būti perkeltas į kitas pareigas vadovaujantis Darbo
kodeksu.
11.Darbuotojai turi teisę gauti
atlyginimą už darbą pagal jų atliekamo darbo apimtį, sudėtingumą, pagal jų
išsilavinimą, darbo stažą bei kitus LR įstatymuose nustatytus kriterijus.
12.Mokytojų darbo krūvis
(pamokų skaičius per savaitę) gali keistis dėl objektyvių priežasčių (sumažėjus
klasių komplektams ar pasikeitus ugdymo planui) arba abipusiu mokytojo ir
mokyklos vadovų susitarimu, atitinkamai įforminus šį pasikeitimą
13.Darbuotojai neturi teisės be mokyklos vadovų
žinios pavesti atlikti savo darbą kitiems asmenims.
14.Atleidžiamas iš darbo darbuotojas grąžina
mokyklai priklausantį inventorių, mokymo priemones, sutvarko jam priklausančius
dokumentus.
III. DARBO IR POILSIO LAIKAS
15.Etatiniams mokyklos darbuotojams darbo laikas nustatomas vadovaujantis
Lietuvos Respublikos darbo kodeksu (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. Rugpjūčio 7
d. Nutarimu Nr. 990 Dėl darbo laiko nustatymo į valstybės ir savivaldybių
įmonėse, įstaigose ir organizacijose (Žin., 2003,
Nr. 79-; 3593).
16.Darbuotojams poilsio laikas nustatomas
vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Vyriausybės nutarimais,
kitais teisiniais aktais. Darbuotojų poilsio
laikas derinamas su švenčių dienomis, poilsio dienos gali būti perkeltos
atskiru Vyriausybės nutarimu.
17.Darbo dienos trukmė
švenčių dienų išvakarėse trumpinama viena valanda.
18.Mokykloje pamokos vyksta penkias dienas per savaitę. Mokyklos
etatiniams darbuotojams nustatyta
40 valandų trukmės 5 darbo dienų savaitė. Mokyklos darbo laikas:
pirmadieniais-ketvirtadieniais nuo 8 val. iki 17 val., penktadieniais nuo 8
val. iki 15.45val. Pietų pertrauka 12.00 12.45 val.
19.Mokyklos darbuotojai ir mokiniai turi teisę
darbo dienomis būti patalpose nuo 7.15 val. iki 17.00 val. Esant būtinybei darbe užtrukti ilgesnį laiką,
darbuotojas ar mokinys parašo prašymą direktoriui ir, jam sutikus, gauna raštišką
leidimą.
20.Mokytojų ir mokinių darbą reglamentuoja direktoriaus įsakymu
patvirtintas pamokų tvarkaraštis. Pamokos pradedamos 8.00 val. ir baigiamos, kaip
nurodyta tvarkaraštyje.
21.Draudžiama savavališkai, nesuderinus su
administracija, keisti pamokų tvarkaraštį, keistis pamokomis, pamokas jungti ar
paleisti mokinius namo be vadovų leidimo.
22.Pedagoginiams darbuotojams darbo
valanda yra 60 min., iš kurių 45 min. yra tiesioginis darbas su mokiniais.
23.Pamokų laiką reglamentuoja skambučiai:
prieš kiekvieną pamoką skambinama du kartus darant 2 min. pertraukėlę.
Nuskambėjus antrajam skambučiui,
pamoka turi būti pradedama.
24.Darbuotojai
turi laikytis mokyklos nustatyto darbo laiko režimo.
25.Mokytojams, dirbantiems švenčių ar
poilsio dienomis (mokinių lydėjimas į renginius, olimpiadas, varžybas, konkursus,
atstovavimas mokyklai ir t.t.), pateikus prašymą, suteikiamos laisvos dienos
per mokinių atostogas (už vieną atidirbtą dvi laisvos dienos). Laisvų dienų
skyrimas fiksuojamas direktoriaus įsakymu.
26.Darbuotojas,
norintis įgyti teisę į nemokamas atostogas ar neatvykimą į darbą
administracijai leidus, turi pateikti direktoriui prašymą, kuriame nurodomos
priežastys dėl neatvykimo, prieš tris darbo dienas. Administracijai sutikus,
darbuotojams leidžiama neatvykti į darbą. Nebuvimas darbe dėl asmeninių
priežasčių neapmokamas.
27.Prašymas dėl planuoto neatvykimo į darbą
(dalykinės kelionės, komandiruotės, kvalifikacijos kėlimo renginiai, seminarai,
konferencijos) pateikiamas direktoriui prieš 3 dienas.
Prieš išvykdamas apie tai mokytojas informuoja direktoriaus
pavaduotojus.
28.Darbuotojai, negalintys laiku
atvykti arba visai negalintys atvykti į darbą, apie tai nedelsdami turi informuoti direktorių ar
direktoriaus pavaduotojus ir nurodyti vėlavimo
ar neatvykimo priežastis. Jeigu dėl tam tikrų priežasčių negali pranešti
patys, tai gali padaryti kiti jų paprašyti asmenys.
29.Pagal darbuotojų pateiktus prašymus iki
kiekvienų metų balandžio 1 d. sudaromas atostogų grafikas, kuris tvirtinamas
direktoriaus įsakymu.
30.Kasmetinės, tikslinės, neapmokamos
atostogas darbuotojams suteikiamos pagal Lietuvos Respublikos darbo kodeksą.
31.Šalių susitarimu gali būti nustatytas atskiras darbuotojo darbo
grafikas.
32.Mokytojams
kasmetinės atostogos suteikiamos mokinių atostogų metu.
33.Darbuotojams poilsio
laikas ir atostogos gali būti suteikiamos dalimis, bet viena iš kasmetinių
atostogų dalių negali būti trumpesnė kaip 14 kalendorinių dienų.
IV. DARBO APMOKĖJIMAS
34.Mokytojams atlyginimas nustatomas
vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais.
Kitiems darbuotojams atlyginimas nustatomas pagal Lietuvos Respublikos
Vyriausybės nustatytą tvarką.
35.Mokytojams darbo užmokestis
apskaičiuojamas pagal direktoriaus patvirtintus tarifikacijos sąrašus
atsižvelgiant į darbo stažą ir kvalifikacinę kategoriją.
36.Išimties atvejais ( trūkstant
mokytojų) mokytojas gali turėti iki 40 savaitinių valandų, prieš tai dėl
virškrūvio suderinus su savivaldybės administracijos direktoriumi.
37.Kiekvieną dieną darbuotojams užpildomas
darbo laiko apskaitos žiniaraštis.
38.Direktorius, vadovaudamasis
Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais bei Kazlų Rūdos savivaldybės
tarybos sprendimais, darbuotojams gali mokėti priedus bei priemokas prie
atlyginimo. Priedų ir priemokų suma negali viršyti 100 procentų pareiginės algos.
39.Atlyginimas mokamas du kartus per
mėnesį. Darbuotojo raštišku prašymu gali būti mokamas vieną kartą. Atlyginimas pervedamas į
darbuotojo atsiskaitomąją sąskaitą.
V. DARBUOTOJŲ
SKATINIMAS, PAŠALPŲ SKYRIMAS, DRAUSMINIŲ NUOBAUDŲ SKYRIMAS
40.Už nepriekaištingą pareigų atlikimą mokyklos direktorius
gali skatinti darbuotojus teisės
aktų nustatyta tvarka.
41.Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys
pagal darbo sutartis,
skatinami už puikų tiesioginių pareigų atlikimą, visuomeninę veiklą, darbą
įvairiose darbo grupėse, mokyklos vardo garsinimą (laimėti konkursai,
olimpiados, varžybos), renginių organizavimą mokykloje ir mieste taikant šiuos
paskatinimo būdus:
41.1.
padėką (žodžiu, raštu);
41.2.vienkartinę
piniginę išmoką;
41.3.vardinę dovaną.
41.4.suteikiamos papildomos laisvos
dienos per mokinių atostogas;
41.5.prašoma aukštesnių
institucijų paskatinti darbuotoją .
42.Paskatinimai
įforminami direktoriaus įsakymu, supažindinant visą mokyklos bendruomenę.
43.Mokyklos darbuotojams, kurių
materialinė būklė tapo sunki dėl jų pačių, šeimos narių ligos ar
mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, gali būti skiriama iki 5 MMA
dydžio pašalpa teisės aktų nustatyta tvarka iš darbo užmokesčiui skirtų lėšų.
44.Mokyklos darbuotojai savo elgesiu
reprezentuoja savo mokyklą, todėl turi būti vengiama intrigų,
apkalbų, draudžiama skleisti asmens garbę ir orumą žeminančią informaciją, turi būti palaikoma
dalykinė darbo atmosfera bei geri tarpusavio santykiai.
45.Darbuotojams
darbo metu draudžiama vartoti necenzūrinius žodžius ir posakius.
46.Darbuotojų
elgesys, neatitinkantis jiems suteiktų įgaliojimų ar nustatytų elgesio principų,
draudžiamas. Už tai gali būti baudžiama teisės aktų nustatyta tvarka.
47.Už tarnybinius nusižengimus ir darbo
drausmės pažeidimus darbuotojui, dirbančiam pagal
darbo sutartį, gali būti skiriama viena iš šių drausminių nuobaudų:
47.1. pastaba;
47.2.papeikimas;
47.3. atleidimas iš pareigų.
48.Su įsakymu apie drausminės nuobaudos
skyrimą darbuotojas, dirbantis pagal darbo
sutartį, supažindinamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną. Ligos ir atostogų laikotarpiai
į šį terminą neįskaitomi.
49.Drausminės nuobaudos skyrimo ir galiojimo
terminus, apskundimo tvarką bei panaikinimo sąlygas nustato
Darbo kodeksas.
VI. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
50.Direktoriaus
pavaduotojų, mokytojų, buhalterio, socialinio pedagogo, bibliotekininko,
pagalbinių darbininkų, sekretorės, techninių darbuotojų funkcijas,
teises ir darbo organizavimą reglamentuoja direktoriaus įsakymu patvirtinti
pareigybės aprašymai ir instrukcijos, dalyko teminiai planai.
51.Mokyklos darbuotojai asmeniškai atsako už
savo funkcijų vykdymą ir už kokybišką savo darbo atlikimą.
52.Mokyklos direktoriaus sudarytos
darbo grupės kartu su pavaduotojais rengia metinės veiklos plano projektus, strateginės
veiklos plano projektą ir teikia mokyklos tarybai aprobuoti.
53.Mokyklos
direktorius apie metinės veiklos programos vykdymą
informaciją skelbia mokyklos internetinėje
svetainėje.
54.Mokyklos
direktorius metinę veiklos ataskaitą pateikia mokyklos
visuotiniame susirinkime.
55.Kalendorinių metų
pabaigoje mokyklos ūkvedys, pirkimų organizatorius, pateikia ataskaitą Viešųjų pirkimų tarnybai apie mokykloje vykdytus viešuosius
pirkimus, mokyklos buhalteris mokesčių inspekcijai apie gautą paramą ar
labdarą ir kitas finansines ataskaitas, kurių reikalauja steigėjas.
56.Mokyklos
veiklos klausimai svarstomi direkciniuose pasitarimuose, kurie vyksta vieną kartą
per mėnesį. Esant būtinybei, mokyklos direktorius gali šaukti ir neeilinius pasitarimus.
57.Direkciniuose
pasitarimuose dalyvauja mokyklos administracija, tačiau į juos gali būti kviečiami ir
kiti mokyklos darbuotojai. Direkcinių pasitarimų dalyviai turi teisę klausti
dėl jiems rūpimų dalykų, problemų.
58.Pasitarimams
vadovauja mokyklos direktorius, direktoriui nesant, jį pavaduojantis direktoriaus pavaduotojas.
59.Direkciniuose
pasitarimuose priimti sprendimai gali būti įforminami protokolais arba
direktoriaus įsakymais.
60.Direktoriaus
pavaduotojai ne rečiau kaip kartą per mėnesį, o, esant reikalui, ir dažniau informuoja
direktorių apie sprendimų vykdymo eigą.
61.Pasiūlymus
dėl mokyklos veiklos žodžiu ar raštu pavaduotojams arba tiesiogiai direktoriui
gali pateikti kiekvienas mokyklos bendruomenės narys.
VII. DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS
62.Mokyklos direktorius, o jam nesant (dėl komandiruotės,
atostogų ar ligos) direktoriaus pavaduotojas, pasirašo įsakymus bei dokumentus,
siunčiamus kitoms institucijoms, įstaigoms, įmonėms,
organizacijoms ir piliečiams. Finansinius dokumentus direktoriui nesant gali
pasirašyti tik parašo teisę turintis direktoriaus pavaduotojas.
63.Įsakymus
finansų klausimais pasirašo mokyklos direktorius, o jam nesant parašo teisę turintis direktoriaus pavaduotojas ir
buhalteris. Ant finansinių dokumentų dedamas mokyklos herbinis spaudas.
64.Įsakymus,
ataskaitas ir kitus dokumentus gali ruošti ir direktoriaus pavaduotojai,
tačiau dokumentą pasirašo direktorius. Ant įsakymų spaudas nededamas, nes
jie rašomi ant
mokyklos firminio blanko.
65.Pažymas
apie mokinio mokymąsi mokykloje mokinio ar jo tėvų prašymu pasirašo sekretorė. Ant pažymų dedamas raštinės
spaudas.
66.Mokinių
mokymosi pasiekimų dokumentus pasirašo mokyklos direktorius arba jam
nesant, jo pareigas laikinai einantis direktoriaus pavaduotojas. Ant jų dedamas
mokyklos herbinis spaudas.
VIII. VADOVO NURODYMŲ IR SPRENDIMŲ
VYKDYMAS
67.
Nurodymus ar sprendimus mokyklos direktorius įformina įsakymais, rezoliucijomis,
kitokia rašytine ar žodine forma. Mokyklos direktoriaus pavaduotojų nurodymai
ar sprendimai pateikiami žodžiu arba
rezoliucijomis ant gaunamų dokumentų.
68.Paskyrus
daugiau kaip vieną vykdytoją, pirmasis rezoliucijoje nurodytas vykdytojas yra
atsakingas už viso nurodymo vykdymo organizavimą.
69.Rezoliucijoje
nurodytų asmenų vengimas vykdyti nurodymus laikomas tarnybiniu
(drausminiu) nusižengimu, apie kurį atsakingas vykdytojas privalo informuoti
rezoliuciją užrašiusį vadovą.
70.Jeigu atsakingu vykdytoju paskiriamas
pavaduotojas, darbą atlikti gali padėti jo kuruojami
darbuotojai.
IX. DOKUMENTŲ TVARKYMAS
71.Mokyklos
dokumentus ir raštvedybą tvarko sekretorė pagal kiekvienais metais
patvirtintą metinį dokumentacijos
planą.
72.Mokyklos elektroninio pašto adresu gaunamus laiškus
sekretorė atspausdina, užregistruoja ir jų gavimo dieną pateikia direktoriui
(jam nesant - jį pavaduojančiam direktoriaus pavaduotojui).
73.Mokyklos
darbuotojai, tiesiogiai iš kitų institucijų ir organizacijų gavę mokyklai
adresuotus dokumentus, juos nedelsiant privalo perduoti sekretorei
užregistruoti.
74.Sekretorė
gautus dokumentus tą pačią arba kitą darbo dieną pateikia direktoriui, o jam
nesant - jį pavaduojančiam direktoriaus pavaduotojui.
75.
Mokyklos direktorius arba jį pavaduojantis direktoriaus pavaduotojas, susipažinęs su dokumentais,
užrašo rezoliuciją, kurioje nurodo vykdytoją/us dokumente keliamo/ų klausimo/ų sprendimo būdą/us, užduoties
įvykdymo terminą ir grąžina dokumentus
sekretorei.
76.Sekretorė tą pačią dieną šiuos dokumentus perduoda rezoliucijose nurodytiems vykdytojams. Jei nurodymą turi vykdyti keli vykdytojai, pirmajam vykdytojui atiduodamas dokumento originalas, kitiems vykdytojams - dokumento kopijos. Jei dokumentai yra gauti iš steigėjo institucijos darbuotojų, vykdytojams perduodamos šių dokumentų kopijos, o originalai įsegami į atitinkamas bylas sekretoriate.
77.Direktoriaus pasirašytus siunčiamus dokumentus sekretorė registruoja, užrašydama reikalingus indeksus, ir išsiunčia adresatams. Šių dokumentų antrus vizuotus egzempliorius ji įsega į atitinkamą
bylą sekretoriate.
78.Mokyklos direktorius turi antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu, kurį saugo direktoriaus kabinete esančiame seife. Jis dedamas ant finansinių dokumentų, išsilavinimo pažymėjimų, kitų svarbių dokumentų.
79.Mokyklos sekretorė turi antspaudą su užrašu RAŠTINĖ". Jis dedamas ant pažymų ir siunčiamų dokumentų.
80.Mokykloje naudojami ir kiti spaudai: Bagotosios pagrindinė mokykla, Bagotosios pagrindinės mokyklos biblioteka", Gauta", Kopija tikra", Išankstinė finansų kontrolė, Apmokėti, už kurių naudojimą atsako juos turintys asmenys.
81.Dokumentai
segami į bylas, kurias tvarko mokyklos
sekretorė, ir kiekvieną rudenį atitinkamai paruoštus dokumentus perduoda į archyvą.
82.
Atrinkti naikinti dokumentai sunaikinami.
X. SEMINARŲ, IŠVYKŲ IR KITŲ MOKYKLINIŲ RENGINIŲ ORGANIZAVIMAS
83.Mokykla organizuoja seminarus, konferencijas, renginius mokiniams ir kitus popamokinius renginius. Už šių renginių darbotvarkę,
reglamentą, laiką, vietą, kviečiamus asmenis ar svečius yra atsakingas
renginį organizuojantis mokyklos darbuotojas, gavęs rašytinį
direktoriaus leidimą. Šie renginiai nelaikomi darbuotojo darbo
viršvalandžiais.
84.Mokinius
į ekskursijas ir kitus ne mokykloje esančius renginius mokyklos darbuotojas organizuoja pagal
mokykloje patvirtintą tvarką.
85.Mokyklos renginiai organizuojami
pagal metinį renginių planą ir renginio programą.
86.Klasių renginiai
organizuojami tik iš anksto suderinus vietą ir laiką su administracija.
87.Mokinių renginiai baigiasi 19.00
valandą.
88.Mokyklos renginiuose gali
dalyvauti tik besimokantys mokykloje mokiniai.
89.Budėtojas (mokytojas):
89.1. užtikrina tvarką mokyklos
patalpose;
89.2. garantuoja mokinių saugumą
renginio metu;
89.3. reikalauja mokinio elgesio
taisyklių laikymosi;
89.4. aptikęs renginio metu
rūkančius ar išgėrusius mokinius, nedelsiant apie tai praneša tėvams ir (ar)
policijai;
89.5. nutraukia renginį, jeigu
mokiniai nevykdo teisėtų budėtojų reikalavimų;
89.6. pateikia informaciją
administracijai apie praėjusį renginį.
90.Budėtojai (mokytojai) pavojaus
žmonių sveikatai ir gyvybei atveju privalo informuoti mokyklos direktorių,
iškviesti ugnegesius, policiją ir greitąją medicinos pagalbą.
91.Mokinių išvykas į gamtą, ekskursijas, išvykas prie
vandens telkinių ir kitus už mokyklos ribų vykdomus renginius ne pamokų metu
organizuoti tik suderinus su mokykos administracija,
užtikrinus drausmę ir būtinas saugos priemones. Iki išvykos likus ne mažiau
kaip trims dienoms direktoriui pateikti prašymą (raštu). Gavus direktoriaus
įsakymą, raštu supažindinti mokinius su saugaus elgesio taisyklėmis.
92.Mokytojai atsako už mokinių saugumą mokyklos
renginių metu.
XI. BENDRIEJI VIDAUS TVARKOS REIKALAVIMAI MOKYKLOS DARBUOTOJAMS
93.Siekiant formuoti mokyklos gerą įvaizdį, joje turi būti užtikrinta
darbo drausmė, atidus dėmesys bendruomenės nariams ir pavyzdinė elgesio
kultūra.
94.Darbuotojai privalo laikytis darbo
saugos, darbo higienos, priešgaisrinės ir civilinės saugos reikalavimų,
periodiškai tikrintis sveikatą ir pateikti pažymas ar sanitarines knygeles.
95.Visuomenės
informavimu apie mokyklos veiklą ir jos įvaizdžio formavimu rūpinasi direktorius. Jis atsakingas už
informacijos apie mokyklos veiklą teikimą žiniasklaidai, mokyklos
steigėjui, veiklos aprašo skelbimą internetinėje svetainėje.
96.Interesantus
pagal funkcijų pasiskirstymą priima ir direktoriaus pavaduotojai, mokytojai,
klasių auklėtojai ar kiti administracijos nariai.
97.Mokyklos
darbuotojai, bendraudami su interesantais, turi rodyti jiems dėmesį, būti
mandagūs, atidūs ir, išsiaiškinus interesantų tikslus bei pageidavimus, jiems padėti.
Tuo atveju, jei darbuotojas negali išspręsti interesanto problemos, jis turi
nurodyti kitą mokyklos darbuotoją, kuris gali padėti išspręsti problemą.
98.Kiekvienoje darbo vietoje (klasėse, kabinetuose,
pagalbinėse patalpose) turi būti švaru ir tvarkinga.
99.Mokyklos
elektroniniais ryšiais, programine įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis darbuotojai gali naudotis tik su
darbu susijusiais tikslais.
100.Visi telefonai naudojami tik tarnybiniams
tikslams, darbo funkcijų vykdymui.
101.Be mokyklos direktoriaus leidimo darbuotojams
draudžiama:
101.1. leisti pašaliniams asmenims naudotis
mokyklos elektroniniais ryšiais, programine įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis;
101.2. pašaliniams asmenims dalyvauti pamokose bei
kituose renginiuose;
102.Darbuotojai privalo racionaliai ir taupiai naudoti darbo priemones,
elektros energiją,
šilumą, vandenį ir kitus materialinius išteklius.
103.Darbuotojams
draudžiama darbo laiku užsirakinti darbo patalpose, klasėse, kabinetuose.
Mokyklos darbuotojai turi užtikrinti, kad jų
darbo vietoje kiti asmenys būtų tik darbuotojui
sutikus.
104.Nedalyvavimas susirinkimuose,
posėdžiuose neatleidžia darbuotojų nuo informacijos nežinojimo.
105.Išsiųsti mokinius iš pamokos įvairiais
reikalais (atnešti sąsiuvinių, sportinę aprangą, pinigų ir t.t.) draudžiama.
Mokinio išvarymas (išsiuntimas) iš pamokos laikomas darbo drausmės pažeidimu.
106.Dienyną tvarko ir saugo tik mokytojas. Duoti
dienyną mokiniams, mokinių tėvams, globėjams draudžiama.
107.Išnešti klasės ar neformaliojo ugdymo dienyną
iš mokyklos be vadovų leidimo draudžiama.
108.Mokyklos
darbuotojai gali dėvėti laisvo stiliaus, tvarkingą aprangą, tačiau tokią, kuri
nesukeltų mokinių ir jų tėvų neigiamos reakcijos.
109.Mokyklos darbuotojai privalo laikytis
bendrų švaros, higienos ir tvarkos taisyklių.
110.Mokyklos darbuotojams
draudžiama platinti konfidencialią informaciją.
111.Mokyklos bendruomenės
nariai savo tarpusavio santykius privalo grįsti tarpusavio supratimo,
tolerancijos, geranoriškumo ir abipusės pagarbos principais.
112.Tvarkai mokykloje
palaikyti organizuojamas mokytojų budėjimas pagal tvarkaraštį, kurį parengia
direktoriaus pavaduotojas ugdymui ir
kurį tvirtina mokyklos direktorius.
113.Jei budėtojai kurią nors pertrauką yra užimti, susitaria su
kitu mokytoju dėl pavadavimo.
114.Mokytojui skiriama (-os)
1-2 dienos budėjimui per savaitę.Budintis mokytojas turi
atvykti 30 min. prieš pirmąją pamoką;
115.Mokytojai iš anksto
praneša apie savo neatvykimą į darbą direktoriaus pavaduotojui ugdymui, kuris
organizuoja pakeitimus budėjimo grafike.
116.Esant
svarbiai priežasčiai mokytojas suderinęs su administracija gali pasikeisti
budėjimo dieną.
XII. NAUDOJIMOSI
MOKYKLOS PATALPOMIS IR TURTU TVARKA
117.Mokyklos bendruomenės
nariai turi teisę naudotis mokyklos kabinetais, sale, biblioteka, kitomis
patalpomis, techninėmis ugdymo priemonėmis, inventoriumi ir kt.
118.Kiekvienas mokyklos
bendruomenės narys privalo tausoti mokyklos turtą, ugdymo priemones. Už esamą jo kabinete tvarką,
inventorių, ugdymo priemones atsako materialiai;
119.Bendruomenės nariai
privalo laikytis nustatytų priešgaisrinio režimo taisyklių.
120.Darbo dienos pabaigoje
mokytojai, pagalbinio personalo darbuotojai privalo apžiūrėti naudotas
patalpas, išjungti elektros įrenginius, elektros prietaisus, patikrinti, ar
nėra pavojaus kilti gaisrui, ir užrakinti patalpą.
121.Mokytojai, kiti
mokyklos darbuotojai privalo žinoti gaisro gesinimo priemonių laikymo vietas,
žmonių evakuavimo kelius, mokėti praktiškai panaudoti gaisro gesinimo priemones.
122.Už sugadintą mokyklos
inventorių, technines ugdymo priemones, sugadintas ar pamestas mokyklos
bibliotekos knygas, vadovėlius arba leidinius atsako kaltininkai. Nuostoliai
mokyklai turi būti atlyginti geranoriškai arba išieškoti per teismą.
123. Kasmet atliekama
mokyklos turto inventorizacija pagal mokykloje nustatytą tvarką.
XIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
124.Taisyklės
galioja nuo jų patvirtinimo dienos.
125.Visi
darbuotojai turi būti supažindinami su šiomis Taisyklėmis pasirašytinai.
126.Darbuotojui,
pažeidusiam šias Taisykles, taikoma drausminė atsakomybė.
__________________________________________________________________________
SUDERINTA:
Bagotosios pagrindinės Mokyklos taryba
Protokolas Nr.3
SUDERINTA:
Bagotosios pagrindinės mokyklos
profsąjungos atstovu
Protokolas Nr.5