PATVIRTINTA

Bagotosios pagrindinės mokyklos 

Direktoriaus 2011 m. Vasario 10 d.

Įsakymu Nr.1.3- 18VK

PAKEISTA                                                

Direktoriaus 2012 m. vasario 13 d.

Įsakymu Nr.1.3-51VK                                                                                                                                                                    

BAGOTOSIOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS VIDAUS  DARBO  TVARKOS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

                1.Bagotosios pagrindinės mokyklos (toliau vadinama - mokykla) vidaus darbo tvarkos taisyklės (toliau - taisyklės) reglamentuoja mokyklos vidaus tvarką. Jų tikslas - apibrėžia bendruosius darbo santykių principus ir elgesio normas tarp mokyklos vadovų, mokytojų, kitų mokyklos darbuotojų.

            2.Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Biudžetinių įstaigų ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiais aktais, Civiliniu kodeksu, Darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, mokyklos nuostatais, pareigybės aprašymu, Lietuvos higienos norma HN 21:2005 „Bendrojo lavinimo mokykla. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, Savivaldybės tarybos ir jos institucijų teisės aktais ir šiomis taisyklėmis.

            3.Už šių taisyklių įgyvendinimą atsako mokyklos direktorius.

            4.Taisyklės derinamos su mokyklos taryba. Jas tvirtina įsakymu mokyklos direktorius.

 

 

II. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į PAREIGAS, PERKĖLIMAS Į KITAS PAREIGAS, ATLEIDIMAS IŠ PAREIGŲ

 

5.Mokyklos darbuotojus priima į pareigas (darbą) arba atleidžia iš pareigų (darbo) mokyklos direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

            6.Mokytojai, atitinkantys Švietimo įstatyme nustatytus reikalavimus, ir kiti darbuotojai į pareigas priimami vadovaujantis Darbo kodeksu, kitais teisės aktais, sudarius su jais darbo sutartis raštu.  Į kvalifikuotą darbo vietą priimami darbuotojai turintys atitinkamą išsilavinimą ir pateikę įrodantį dokumentą.

            7.Jei į laisvą vietą yra daugiau nei vienas pretendentas, profesinį tinkamumą įvertina administracija pagal šiuos kriterijus:

            7.1. išsilavinimą (jei to reikalauja pareigybės aprašymas);

            7.2. kvalifikaciją;

            7.3. patirtį (jei to reikalauja darbo pobūdis);

7.4. rekomendacijas (esant reikalui).

             8. Mokytojų ir personalo priėmimo ir atleidimo tvarka:

             8.1.skelbiamas atviras konkursas  direktoriaus pavaduotojo, mokytojo ir  vyriausiojo buhalterio vietai užimti;

 8.2. kiekvienoje konkrečioje darbo sutartyje šalys sulygsta dėl būtinųjų sutarties sąlygų.

 9.Asmuo, priimtas dirbti mokykloje, pasirašytinai supažindinamas su šiomis taisyklėmis, pareigybės aprašymu, priešgaisrinės saugos bei saugos darbe reikalavimais. Naujai priimti darbuotojai pateikia pažymas apie sveikatos būklę. Jam formuojama asmens byla ir išduodamas darbuotojo darbo pažymėjimas.

 

10.Darbuotojas gali būti perkeltas į kitas pareigas vadovaujantis Darbo kodeksu.

            11.Darbuotojai turi teisę gauti atlyginimą už darbą pagal jų atliekamo darbo apimtį, sudėtingumą, pagal jų išsilavinimą, darbo stažą bei kitus LR įstatymuose nustatytus kriterijus.

            12.Mokytojų darbo krūvis (pamokų skaičius per savaitę) gali keistis dėl objektyvių priežasčių (sumažėjus klasių komplektams ar pasikeitus ugdymo planui) arba abipusiu mokytojo ir mokyklos vadovų susitarimu, atitinkamai įforminus šį pasikeitimą

            13.Darbuotojai neturi teisės be mokyklos vadovų žinios pavesti atlikti savo darbą kitiems asmenims.

14.Atleidžiamas iš darbo darbuotojas grąžina mokyklai priklausantį inventorių, mokymo priemones, sutvarko jam priklausančius dokumentus.     

 

III. DARBO IR POILSIO LAIKAS

15.Etatiniams mokyklos darbuotojams darbo laikas nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. Rugpjūčio 7 d. Nutarimu Nr. 990 „Dėl darbo laiko nustatymo į valstybės ir savivaldybių įmonėse, įstaigose ir organizacijose” (Žin., 2003, Nr. 79-; 3593).

     16.Darbuotojams poilsio laikas nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Vyriausybės nutarimais, kitais teisiniais aktais. Darbuotojų poilsio laikas derinamas su švenčių dienomis, poilsio dienos gali būti perkeltos atskiru Vyriausybės nutarimu.

17.Darbo dienos trukmė švenčių dienų išvakarėse trumpinama viena valanda.

            18.Mokykloje pamokos vyksta penkias dienas per savaitę. Mokyklos  etatiniams darbuotojams nustatyta  40 valandų  trukmės 5  darbo dienų savaitė. Mokyklos darbo laikas: pirmadieniais-ketvirtadieniais nuo 8 val. iki 17 val., penktadieniais nuo 8 val. iki 15.45val. Pietų pertrauka 12.00 – 12.45 val.

19.Mokyklos darbuotojai ir mokiniai turi teisę darbo dienomis būti patalpose nuo 7.15 val. iki 17.00 val. Esant būtinybei darbe užtrukti ilgesnį laiką, darbuotojas ar mokinys parašo prašymą direktoriui ir, jam sutikus, gauna raštišką leidimą.

      20.Mokytojų ir mokinių darbą reglamentuoja direktoriaus įsakymu patvirtintas pamokų tvarkaraštis. Pamokos pradedamos 8.00 val. ir baigiamos, kaip nurodyta tvarkaraštyje.

21.Draudžiama savavališkai, nesuderinus su administracija, keisti pamokų tvarkaraštį, keistis pamokomis, pamokas jungti ar paleisti mokinius namo be vadovų leidimo.

            22.Pedagoginiams darbuotojams darbo valanda yra 60 min., iš kurių 45 min. yra tiesioginis darbas su mokiniais.

23.Pamokų laiką reglamentuoja skambučiai: prieš kiekvieną pamoką skambinama du kartus darant 2 min. pertraukėlę. Nuskambėjus antrajam skambučiui,  pamoka  turi būti pradedama.

            24.Darbuotojai turi laikytis mokyklos nustatyto darbo laiko režimo.

25.Mokytojams, dirbantiems švenčių ar poilsio dienomis (mokinių lydėjimas į renginius, olimpiadas, varžybas, konkursus, atstovavimas mokyklai ir t.t.), pateikus prašymą, suteikiamos laisvos dienos per mokinių atostogas (už vieną atidirbtą dvi laisvos dienos). Laisvų dienų skyrimas fiksuojamas direktoriaus įsakymu.

 26.Darbuotojas, norintis įgyti teisę į nemokamas atostogas ar neatvykimą į darbą administracijai leidus, turi pateikti direktoriui prašymą, kuriame nurodomos priežastys dėl neatvykimo, prieš tris darbo dienas. Administracijai sutikus, darbuotojams leidžiama neatvykti į darbą. Nebuvimas darbe dėl asmeninių priežasčių neapmokamas.

27.Prašymas dėl planuoto neatvykimo į darbą (dalykinės kelionės, komandiruotės, kvalifikacijos kėlimo renginiai, seminarai, konferencijos) pateikiamas direktoriui prieš 3 dienas.

Prieš išvykdamas apie tai mokytojas informuoja direktoriaus pavaduotojus.

 28.Darbuotojai, negalintys laiku atvykti arba visai negalintys atvykti į darbą, apie tai nedelsdami turi informuoti direktorių ar direktoriaus pavaduotojus ir nurodyti vėlavimo ar neatvykimo priežastis. Jeigu dėl tam tikrų priežasčių negali pranešti patys, tai gali padaryti kiti jų paprašyti asmenys.

29.Pagal darbuotojų pateiktus prašymus iki kiekvienų metų balandžio 1 d. sudaromas atostogų grafikas, kuris tvirtinamas direktoriaus įsakymu.

30.Kasmetinės, tikslinės, neapmokamos atostogas darbuotojams suteikiamos pagal Lietuvos Respublikos darbo kodeksą.

31.Šalių susitarimu gali būti nustatytas atskiras darbuotojo darbo grafikas.

32.Mokytojams kasmetinės atostogos suteikiamos mokinių atostogų metu.

33.Darbuotojams poilsio laikas ir atostogos gali būti suteikiamos dalimis, bet viena iš kasmetinių atostogų dalių negali būti trumpesnė kaip 14 kalendorinių dienų.

 

IV. DARBO APMOKĖJIMAS

            34.Mokytojams atlyginimas nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais. Kitiems darbuotojams atlyginimas nustatomas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės  nustatytą tvarką.

35.Mokytojams darbo užmokestis apskaičiuojamas pagal direktoriaus patvirtintus tarifikacijos sąrašus atsižvelgiant į darbo stažą ir kvalifikacinę kategoriją.

36.Išimties atvejais ( trūkstant mokytojų) mokytojas gali turėti iki 40 savaitinių valandų, prieš tai dėl virškrūvio suderinus su savivaldybės administracijos direktoriumi.

37.Kiekvieną dieną darbuotojams užpildomas darbo laiko apskaitos žiniaraštis.

38.Direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais bei Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos sprendimais, darbuotojams gali mokėti priedus bei priemokas prie atlyginimo. Priedų ir priemokų suma negali viršyti 100 procentų pareiginės algos.

39.Atlyginimas mokamas du kartus per mėnesį. Darbuotojo raštišku prašymu gali būti mokamas  vieną kartą. Atlyginimas pervedamas į darbuotojo atsiskaitomąją sąskaitą.

 

V. DARBUOTOJŲ SKATINIMAS, PAŠALPŲ SKYRIMAS, DRAUSMINIŲ NUOBAUDŲ SKYRIMAS

40.Už nepriekaištingą pareigų atlikimą mokyklos direktorius gali skatinti darbuotojus teisės aktų nustatyta tvarka.

41.Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, skatinami už puikų tiesioginių pareigų atlikimą, visuomeninę veiklą, darbą įvairiose darbo grupėse, mokyklos vardo garsinimą (laimėti konkursai, olimpiados, varžybos), renginių organizavimą mokykloje ir mieste taikant šiuos paskatinimo būdus:

                41.1. padėką (žodžiu, raštu);

            41.2.vienkartinę piniginę išmoką;

            41.3.vardinę dovaną.

            41.4.suteikiamos papildomos laisvos dienos per mokinių atostogas;

            41.5.prašoma aukštesnių institucijų paskatinti darbuotoją .

42.Paskatinimai įforminami direktoriaus įsakymu, supažindinant visą mokyklos bendruomenę.

 43.Mokyklos darbuotojams, kurių materialinė būklė tapo sunki dėl jų pačių, šeimos narių ligos ar mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, gali būti skiria­ma iki 5 MMA dydžio pašalpa teisės aktų nustatyta tvarka iš darbo užmokesčiui skirtų lėšų.

 44.Mokyklos darbuotojai savo elgesiu reprezentuoja savo mokyklą, todėl turi būti vengiama intrigų, apkalbų, draudžiama skleisti asmens garbę ir orumą žeminančią informaciją, turi būti palaikoma dalykinė darbo atmosfera bei geri tarpusavio santykiai.

 45.Darbuotojams darbo metu draudžiama vartoti necenzūrinius žodžius ir posakius.

 46.Darbuotojų elgesys, neatitinkantis jiems suteiktų įgaliojimų ar nustatytų elgesio principų, draudžiamas. Už tai gali būti baudžiama teisės aktų nustatyta tvarka.

 47.Už tarnybinius nusižengimus ir darbo drausmės pažeidimus darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį, gali būti skiriama viena iš šių drausminių nuobaudų:

           47.1. pastaba;

             47.2.papeikimas;

           47.3. atleidimas iš pareigų.

             48.Su įsakymu apie drausminės nuobaudos skyrimą darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, supažindinamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną. Ligos ir atostogų laikotarpiai į šį terminą neįskaitomi.

             49.Drausminės nuobaudos skyrimo ir galiojimo terminus, apskundimo tvarką bei panaikinimo sąlygas nustato Darbo kodeksas.

 

VI. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

            50.Direktoriaus pavaduotojų, mokytojų, buhalterio, socialinio pedagogo, bibliotekininko, pagalbinių darbininkų, sekretorės, techninių darbuotojų funkcijas, teises ir darbo organizavimą reglamentuoja direktoriaus įsakymu patvirtinti pareigybės aprašymai ir instrukcijos, dalyko teminiai planai.

51.Mokyklos darbuotojai asmeniškai atsako už savo funkcijų vykdymą ir už kokybišką savo darbo atlikimą.

            52.Mokyklos direktoriaus sudarytos darbo grupės kartu su pavaduotojais rengia metinės veiklos plano projektus, strateginės veiklos plano projektą ir teikia mokyklos tarybai aprobuoti.

                53.Mokyklos direktorius apie metinės veiklos programos vykdymą informaciją skelbia mokyklos internetinėje svetainėje. 

            54.Mokyklos direktorius metinę veiklos ataskaitą pateikia mokyklos visuotiniame susirinkime.

                55.Kalendorinių metų pabaigoje mokyklos ūkvedys, pirkimų organizatorius, pateikia ataskaitą Viešųjų pirkimų  tarnybai apie mokykloje vykdytus viešuosius pirkimus, mokyklos buhalteris mokesčių inspekcijai apie gautą paramą ar labdarą ir kitas finansines ataskaitas, kurių reikalauja steigėjas.

            56.Mokyklos veiklos klausimai svarstomi direkciniuose pasitarimuose, kurie vyksta vieną kartą per mėnesį. Esant būtinybei, mokyklos direktorius gali šaukti ir neeilinius pasitarimus.

            57.Direkciniuose pasitarimuose dalyvauja mokyklos administracija, tačiau į juos gali būti kviečiami ir kiti mokyklos darbuotojai. Direkcinių pasitarimų dalyviai turi teisę klausti dėl jiems rūpimų dalykų, problemų.

            58.Pasitarimams vadovauja mokyklos direktorius, direktoriui nesant, jį pavaduojantis direktoriaus pavaduotojas.

            59.Direkciniuose pasitarimuose priimti sprendimai gali būti įforminami protokolais arba direktoriaus įsakymais.

            60.Direktoriaus pavaduotojai ne rečiau kaip kartą per mėnesį, o, esant reikalui, ir dažniau informuoja direktorių apie sprendimų vykdymo eigą.

            61.Pasiūlymus dėl mokyklos veiklos žodžiu ar raštu pavaduotojams arba tiesiogiai direktoriui gali pateikti kiekvienas mokyklos bendruomenės narys.

VII. DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS

62.Mokyklos direktorius, o jam nesant (dėl komandiruotės, atostogų ar ligos) direktoriaus pavaduotojas, pasirašo įsakymus bei dokumentus, siunčiamus kitoms institucijoms, įstaigoms, įmonėms, organizacijoms ir piliečiams. Finansinius dokumentus direktoriui nesant gali pasirašyti tik parašo teisę turintis direktoriaus pavaduotojas.

            63.Įsakymus finansų klausimais pasirašo mokyklos direktorius, o jam nesant parašo teisę turintis direktoriaus pavaduotojas ir buhalteris. Ant finansinių dokumentų dedamas mokyklos herbinis spaudas.

            64.Įsakymus, ataskaitas ir kitus dokumentus gali ruošti ir direktoriaus pavaduotojai, tačiau dokumentą pasirašo direktorius. Ant įsakymų spaudas nededamas, nes jie rašomi ant mokyklos firminio blanko.

            65.Pažymas apie mokinio mokymąsi mokykloje mokinio ar jo tėvų prašymu pasirašo sekretorė. Ant pažymų dedamas raštinės spaudas.

            66.Mokinių mokymosi pasiekimų dokumentus pasirašo mokyklos direktorius arba jam nesant, jo pareigas laikinai einantis direktoriaus pavaduotojas. Ant jų dedamas mokyklos herbinis spaudas.

VIII. VADOVO NURODYMŲ IR SPRENDIMŲ VYKDYMAS

            67. Nurodymus ar sprendimus mokyklos direktorius įformina įsakymais, rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma. Mokyklos direktoriaus pavaduotojų nurodymai ar sprendimai pateikiami žodžiu arba rezoliucijomis ant gaunamų dokumentų.

            68.Paskyrus daugiau kaip vieną vykdytoją, pirmasis rezoliucijoje nurodytas vykdytojas yra atsakingas už viso nurodymo vykdymo organizavimą.

            69.Rezoliucijoje nurodytų asmenų vengimas vykdyti nurodymus laikomas tarnybiniu (drausminiu) nusižengimu, apie kurį atsakingas vykdytojas privalo informuoti rezoliuciją užrašiusį vadovą.

            70.Jeigu atsakingu vykdytoju paskiriamas pavaduotojas, darbą atlikti gali padėti jo kuruojami darbuotojai.

 

IX. DOKUMENTŲ TVARKYMAS

            71.Mokyklos dokumentus ir raštvedybą tvarko sekretorė pagal kiekvienais metais patvirtintą metinį dokumentacijos planą.

72.Mokyklos elektroninio pašto adresu gaunamus laiškus sekretorė atspausdina, užregistruoja ir jų gavimo dieną pateikia direktoriui (jam nesant - jį pavaduojančiam direktoriaus pavaduotojui).

            73.Mokyklos darbuotojai, tiesiogiai iš kitų institucijų ir organizacijų gavę mokyklai adresuotus dokumentus, juos nedelsiant privalo perduoti sekretorei užregistruoti.

            74.Sekretorė gautus dokumentus tą pačią arba kitą darbo dieną pateikia direktoriui, o jam nesant - jį pavaduojančiam direktoriaus pavaduotojui.

            75. Mokyklos direktorius arba jį pavaduojantis direktoriaus pavaduotojas, susipažinęs su dokumentais, užrašo rezoliuciją, kurioje nurodo vykdytoją/us dokumente keliamo/ų klausimo/ų sprendimo būdą/us, užduoties įvykdymo terminą ir grąžina  dokumentus sekretorei.

            76.Sekretorė tą pačią dieną šiuos dokumentus perduoda rezoliucijose nurodytiems vykdytojams. Jei nurodymą turi vykdyti keli vykdytojai, pirmajam vykdytojui atiduodamas dokumento originalas, kitiems vykdytojams - dokumento kopijos. Jei dokumentai yra gauti steigėjo institucijos darbuotojų, vykdytojams perduodamos šių dokumentų kopijos, o originalai įsegami į atitinkamas bylas sekretoriate.

          77.Direktoriaus pasirašytus siunčiamus dokumentus sekretorė registruoja, užrašydama reikalingus indeksus, ir išsiunčia adresatams. Šių dokumentų antrus vizuotus egzempliorius ji įsega į atitinkamą bylą sekretoriate.

            78.Mokyklos direktorius turi antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu, kurį saugo direktoriaus kabinete esančiame seife. Jis dedamas ant finansinių dokumentų, išsilavinimo pažymėjimų, kitų svarbių dokumentų.

            79.Mokyklos sekretorė turi antspaudą su užrašu „RAŠTINĖ". Jis dedamas  ant pažymų ir siunčiamų dokumentų.

            80.Mokykloje naudojami ir kiti spaudai: ”Bagotosios pagrindinė mokykla”, „Bagotosios pagrindinės mokyklos biblioteka", „Gauta", „Kopija tikra", ”Išankstinė finansų kontrolė”, “Apmokėti”, kurių naudojimą atsako juos turintys asmenys.

            81.Dokumentai segami į bylas, kurias tvarko mokyklos sekretorė, ir kiekvieną rudenį atitinkamai paruoštus dokumentus perduoda į archyvą.

82. Atrinkti naikinti dokumentai sunaikinami.

 

X. SEMINARŲ, IŠVYKŲ IR KITŲ MOKYKLINIŲ RENGINIŲ ORGANIZAVIMAS

 

            83.Mokykla organizuoja seminarus, konferencijas, renginius mokiniams ir kitus popamokinius renginius. Už šių renginių darbotvarkę, reglamentą, laiką, vietą, kviečiamus asmenis ar svečius yra atsakingas renginį organizuojantis mokyklos darbuotojas, gavęs rašytinį direktoriaus leidimą. Šie renginiai nelaikomi darbuotojo darbo viršvalandžiais.

            84.Mokinius į ekskursijas ir kitus ne mokykloje esančius renginius mokyklos darbuotojas organizuoja pagal mokykloje patvirtintą tvarką.

85.Mokyklos renginiai organizuojami pagal metinį renginių planą ir renginio programą.

         86.Klasių renginiai organizuojami tik iš anksto suderinus vietą ir laiką su administracija.

87.Mokinių renginiai baigiasi 19.00 valandą.

88.Mokyklos renginiuose gali dalyvauti tik besimokantys mokykloje mokiniai.

89.Budėtojas (mokytojas):

89.1. užtikrina tvarką mokyklos patalpose;

89.2. garantuoja mokinių saugumą renginio metu;

89.3. reikalauja mokinio elgesio taisyklių laikymosi;

89.4. aptikęs renginio metu rūkančius ar išgėrusius mokinius, nedelsiant apie tai praneša tėvams ir (ar) policijai;

89.5. nutraukia renginį, jeigu mokiniai nevykdo teisėtų budėtojų reikalavimų;

89.6. pateikia informaciją administracijai apie praėjusį renginį.

90.Budėtojai (mokytojai) pavojaus žmonių sveikatai ir gyvybei atveju privalo informuoti mokyklos direktorių, iškviesti ugnegesius, policiją ir greitąją medicinos pagalbą.

91.Mokinių išvykas į gamtą, ekskursijas, išvykas prie vandens telkinių ir kitus už mokyklos ribų vykdomus renginius ne pamokų metu organizuoti tik suderinus su mokykos administracija, užtikrinus drausmę ir būtinas saugos priemones. Iki išvykos likus ne mažiau kaip trims dienoms direktoriui pateikti prašymą (raštu). Gavus direktoriaus įsakymą, raštu supažindinti mokinius su saugaus elgesio taisyklėmis.

92.Mokytojai atsako už mokinių saugumą mokyklos renginių metu.

 

 

XI. BENDRIEJI VIDAUS TVARKOS REIKALAVIMAI MOKYKLOS DARBUOTOJAMS

 

93.Siekiant formuoti mokyklos gerą įvaizdį, joje turi būti užtikrinta darbo drausmė, atidus dėmesys bendruomenės nariams ir pavyzdinė elgesio kultūra.

94.Darbuotojai privalo laikytis darbo saugos, darbo higienos, priešgaisrinės ir civilinės saugos reikalavimų, periodiškai tikrintis sveikatą ir pateikti pažymas ar sanitarines knygeles.

            95.Visuomenės informavimu apie mokyklos veiklą ir jos įvaizdžio formavimu  rūpinasi direktorius. Jis atsakingas už informacijos apie mokyklos veiklą teikimą žiniasklaidai, mokyklos steigėjui, veiklos aprašo skelbimą internetinėje svetainėje.

            96.Interesantus pagal funkcijų pasiskirstymą priima ir direktoriaus pavaduotojai, mokytojai, klasių auklėtojai ar kiti administracijos nariai.

            97.Mokyklos darbuotojai, bendraudami su interesantais, turi rodyti jiems dėmesį, būti mandagūs, atidūs ir, išsiaiškinus interesantų tikslus bei pageidavimus, jiems padėti. Tuo atveju, jei darbuotojas negali išspręsti interesanto problemos, jis turi nurodyti kitą mokyklos darbuotoją, kuris gali padėti išspręsti problemą.

98.Kiekvienoje darbo vietoje (klasėse, kabinetuose, pagalbinėse patalpose) turi būti švaru ir tvarkinga.

99.Mokyklos elektroniniais ryšiais, programine įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis darbuotojai gali naudotis tik su darbu susijusiais tikslais.

100.Visi telefonai naudojami tik tarnybiniams tikslams, darbo funkcijų vykdymui.

101.Be mokyklos direktoriaus leidimo darbuotojams draudžiama:

101.1. leisti pašaliniams asmenims naudotis mokyklos elektroniniais ryšiais, programine įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis;

101.2. pašaliniams asmenims dalyvauti pamokose bei kituose renginiuose;

102.Darbuotojai privalo racionaliai ir taupiai naudoti darbo priemones, elektros energiją, šilumą, vandenį ir kitus materialinius išteklius.

103.Darbuotojams draudžiama darbo laiku užsirakinti darbo patalpose, klasėse, kabinetuose. Mokyklos darbuotojai turi užtikrinti, kad jų darbo vietoje kiti asmenys būtų tik darbuotojui sutikus.

            104.Nedalyvavimas susirinkimuose, posėdžiuose neatleidžia darbuotojų nuo informacijos nežinojimo.

105.Išsiųsti mokinius iš pamokos įvairiais reikalais (atnešti sąsiuvinių, sportinę aprangą, pinigų ir t.t.) draudžiama. Mokinio išvarymas (išsiuntimas) iš pamokos laikomas darbo drausmės pažeidimu.

106.Dienyną tvarko ir saugo tik mokytojas. Duoti dienyną mokiniams, mokinių tėvams, globėjams draudžiama.

107.Išnešti klasės ar neformaliojo ugdymo dienyną iš mokyklos be vadovų leidimo draudžiama.

            108.Mokyklos darbuotojai gali dėvėti laisvo stiliaus, tvarkingą aprangą, tačiau tokią, kuri nesukeltų mokinių ir jų tėvų neigiamos reakcijos.

            109.Mokyklos darbuotojai privalo laikytis bendrų švaros, higienos ir tvarkos taisyklių.

            110.Mokyklos darbuotojams draudžiama platinti konfidencialią informaciją.

            111.Mokyklos bendruomenės nariai savo tarpusavio santykius privalo grįsti tarpusavio supratimo, tolerancijos, geranoriškumo ir abipusės pagarbos principais.

112.Tvarkai mokykloje palaikyti organizuojamas mokytojų budėjimas pagal tvarkaraštį, kurį parengia direktoriaus  pavaduotojas ugdymui ir kurį tvirtina mokyklos direktorius.

113.Jei budėtojai  kurią nors pertrauką yra užimti, susitaria su kitu mokytoju dėl pavadavimo.

114.Mokytojui skiriama (-os) 1-2 dienos budėjimui per savaitę.Budintis mokytojas turi atvykti 30 min. prieš pirmąją pamoką;

115.Mokytojai iš anksto praneša apie savo neatvykimą į darbą direktoriaus pavaduotojui ugdymui, kuris organizuoja pakeitimus budėjimo grafike.

116.Esant svarbiai priežasčiai mokytojas suderinęs su administracija gali pasikeisti budėjimo dieną.

 

XII. NAUDOJIMOSI MOKYKLOS PATALPOMIS IR TURTU TVARKA

 

            117.Mokyklos bendruomenės nariai turi teisę naudotis mokyklos kabinetais, sale, biblioteka, kitomis patalpomis, techninėmis ugdymo priemonėmis, inventoriumi ir kt.

            118.Kiekvienas mokyklos bendruomenės narys privalo tausoti mokyklos turtą, ugdymo priemones. Už esamą jo kabinete tvarką, inventorių, ugdymo priemones atsako materialiai;

            119.Bendruomenės nariai privalo laikytis nustatytų priešgaisrinio režimo taisyklių.

            120.Darbo dienos pabaigoje mokytojai, pagalbinio personalo darbuotojai privalo apžiūrėti naudotas patalpas, išjungti elektros įrenginius, elektros prietaisus, patikrinti, ar nėra pavojaus kilti gaisrui, ir užrakinti patalpą.

          121.Mokytojai, kiti mokyklos darbuotojai privalo žinoti gaisro gesinimo priemonių laikymo vietas, žmonių evakuavimo kelius, mokėti praktiškai panaudoti gaisro gesinimo priemones.

            122.Už sugadintą mokyklos inventorių, technines ugdymo priemones, sugadintas ar pamestas mokyklos bibliotekos knygas, vadovėlius arba leidinius atsako kaltininkai. Nuostoliai mokyklai turi būti atlyginti geranoriškai arba išieškoti per teismą.

123. Kasmet atliekama mokyklos turto inventorizacija pagal mokykloje nustatytą tvarką. 

 

XIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

            124.Taisyklės galioja nuo jų patvirtinimo dienos.

125.Visi darbuotojai turi būti supažindinami su šiomis Taisyklėmis pasirašytinai.

126.Darbuotojui, pažeidusiam šias Taisykles, taikoma drausminė atsakomybė.     __________________________________________________________________________

 

SUDERINTA:

Bagotosios pagrindinės Mokyklos taryba

Protokolas Nr.3

 

SUDERINTA:

Bagotosios pagrindinės mokyklos profsąjungos atstovu

Protokolas Nr.5