PATVIRTINTA
Bagotosios
mokyklos
direktoriaus
20....m.........d.
įsakymu Nr........
BAGOTOSIOS
PAGRINDINĖS MOKYKLOS
2012-2013
MOKSLO METŲ VEIKLOS PROGRAMA
I.
MOKYKLOS PRISISTATYMAS
Misija
Bagotosios pagrindinės mokyklos misija ugdyti visapusiškai išsilavinusią asmenybę, gaunančią priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį išsilavinimą.
Vizija
Šiuolaikiška, saugi, patraukli mokytis, sava ir savita, kurianti besimokančią bendruomenę,
puoselėjanti humanistines vertybes, pagrindinė mokykla.
2011-2012
mokslo metų pabaigoje mokykloje mokėsi 92 mokiniai, dirbo 22 pedagogai.
2012-2013
mokslo metų pradžioje yra 19 ikimokyklinės grupės ugdytinių bei 78 mokiniai ir
10 klasių komplektų:
1
- 4 klasėse 4 klasių komplektai, 35 mokiniai.
5
- 10 klasėse 6 klasių komplektai, 43 mokiniai.
Mokykloje
dirba 20 pedagogų, iš jų:
3 mokytojai
metodininkai,
10
vyresniųjų mokytojų,
6
neatestuoti mokytojai,
1
socialinis pedagogas.
Priešmokyklinio
ugdymo grupėje dirba 1 mokytojo padėjėjas.
II.
MOKYKLOS VEIKLOS SRIČIŲ ANALIZĖ
Veiklos sritis |
Stipriosios pusės |
Silpnosios pusės |
Galimybės |
Grėsmės |
Ugdymo turinys |
Mokyklos vadovai ir mokytojai nuolat siekia atnaujinti savo žinias, kelia kvalifikaciją. Nedidelė mokytojų kaita. |
Modernių mokymo priemonių trūkumas. |
Nuolatinis ugdymo sąlygų gerinimas. |
Mažėjant mokinių skaičiui mokykloje, mažės pamokų skaičius, mokytojams kils pavojus netekti darbo. Mažėjant klasių komplektų skaičiui, gali įsivyrauti įtempti santykiai tarp darbuotojų. Mokykla gali tapti nepilna pagrindine mokykla. |
Mokymosi pasiekimai |
Tolesnio mokymosi sėkmė |
Mokinių vertinimas yra tobulintinas ir neskatina mokymosi motyvacijos. |
Tobulinti vertinimo sistemą. |
|
Mokymasis
ir ugdymas |
Nėra moksleivių be priežasties nelankančių mokyklos. |
Mažai dirbama su specialiųjų poreikių mokiniais. |
Ugdymo turinio diferencijavimas. Aktyviau naudoti informacines technologijas ugdymo procese. |
|
Pagalba moksleiviams |
Veikiantis vaikų dienos centras Mūsų svajos. |
Biblioteka ne visiškai neatitinka šiuolaikinius reikalavimus. |
Stiprinti mokymosi bazę. Įrengti kabinetus su naujomis technologijomis. Įvairių neformaliojo ugdymo programų pasiūla. |
|
Mokyklos etosas |
Plečiamas bendradarbiavimas su užsienio partneriais, visuomeninėmis organizacijomis. |
Tobulintinas mokyklos ir tėvų bendradarbiavimas. |
Tėvų dalyvavimas planuojant mokyklos veiklą. Skleisti savo mokyklos gerąją patirtį. |
|
Ištekliai |
Žmoniškieji ištekliai mokytojų kompetencija ir kvalifikacija. |
Patalpų stoka (kabinetų, sporto salės) |
Rasti daugiau rėmėjų. Struktūrinių fondų lėšų pritraukimas. |
|
Mokyklos valdymas
ir kokybės garantavimas |
Kryptinga veikla įgyvendinant mokyklos metų veiklos programą. |
Nėra PIT. |
Įrengti PIT mokykloje. |
Svarbiausi mokyklos pasiekimai
2011-2012 mokslo metais:
Įgyvendintas
2010-2011 m.m. ugdymo planas ir veiklos programa.
Įgyvendinti
finansuojami projektai Mokykla be smurto, Keliauk. Pažink. Brangink, Laisvalaikiu
pažinkime gimtąjį kraštą, Apie maistą nelietuviškai.
Parengti
projektai ir jiems gautas finansavimas:
Gabių ir
talentingų vaikų ugdymo projektas ,,Zig zag;
Vaikų
socializacijos programų rėmimo projektas ,,Pradėk nuo savęs;
Pilietinio
ir tautinio ugdymo projektas ,,Mano ir tavo šalis Lietuva;
Visuomenės
sveikatos rėmimo projektas ,,Būk judesy!;
Visuomenės
sveikatos rėmimo projektas ,,Sveikas stalas.
Dalyvauta
projekte ,,Piliečio žadintuvas.
Vykdyti tarpdalykiniai projektai Pienė piktžolė ar vaistažolė?,
,,Dangaus kūnai.
Mokiniai
dalyvavo šiuose renginiuose už mokyklos ribų:
Jaunimo
kapelų šventė ,,Suklegos Kaune;
Tarpmokyklinėse
futbolo varžybose Antanavo
ir Jankų pagrindinėse mokyklose;
Antanavo
pagrindinės mokyklos 80-mečio šventėje;
Sporto
šventėje Kazlų Rūdoje;
Adventiniuose renginiuose Akmenynų kultūros
centre, Šeštokų kultūros centre, Kazlų Rūdos savivaldybės bibliotekoje, Lekėčių
kultūros centre, Marijampolės Carito namuose, Kazlų
Rūdos specialiojoje mokykloje, Višakio Rūdos kultūros
namuose;
Šešupės
baseino moksleivių gamtininkų XII konferencijoje;
Kalėdinių
giesmių bei dainų šventė ,,Atskamba balsas Kazlų Rūdoje;
Kalėdinių
darbų parodoje Po Angelo sparnu;
Konkursas
,,Kalėdinė puokštė Kauno miškų ir aplinkos inžinerijos kolegijoje;
Kalėdinis
futbolo turnyras;
Lietuvos
vaikų ir moksleivių televizijos konkurso ,,Dainų dainelė II
etape;
5-8
klasių mokinių konkursas ,,Sveikuolių sveikuoliai;
Pažintiniame-
prevenciniame renginyje Už gyvybę KMU Neonatologijos klinikoje;
Vilkaviškio
vyskupijos šeimų šventėje;
Lietuvių
kalbos ir literatūros olimpiadoje;
Sūduvos
krepšinio kvadrato lygoje;
Geografijos
viktorinoje Kazlų Rūdoje;
Matematikos
olimpiados II etape;
Geografijos
olimpiadoje;
Liaudiškoje
vakaronėje su kapela ,,Lipk ant sienų;
Konkurse
,,Gamtos kengūra;
Matematikos
konkurse ,,Kengūra;
Inkilų
kėlimo akcijoje;
Mokinių
konferencijoje ,,Ekonomika ir ekologija ar tai suderinama?;
Šiuolaikinio
šokio festivalyje ,,Sveikas, pavasari;
Užgavėnių
šventėje Kazlų Rūdoje;
Kazlų
Rūdos savivaldybės pradinių klasių Šviesoforo konkurse;
Anglų
kalbos dienoje Kazlų Rūdoje;
Vokiškos
dainos konkurse Kazlų Rūdoje;
Akcijoje
,,Mano miestelis be pavojingų atliekų;
Makulatūros
rinkimo akcijoje Išsaugok medį;
Jaunųjų
dviratininkų varžybose Saugus ratas;
Akcijoje
Darom 2012;
Meninio
skaitymo konkurse Kazlų Rūdoje;
Atvirų
durų dienos renginyje KMAIK;
Akcijoje
,,Išvalykime miškus nuo šiukšlių;
Jaunųjų
policijos rėmėjų turistiniame žygyje ,,Draugystė;
Gamtininkų
susitikime Kalvarijos savivaldybės Liubavo mokykloje.
Didžiausios problemos, su kuriomis
susidūrė mokykla 2011-2012 mokslo metais:
Mokinių mokymosi kokybė,
mokėjimas mokytis, mokymosi motyvacija.
Prioritetai:
1 Prioritetas - Mokymo(si)
metodų efektyvinimas. Mokinių individualiųjų gebėjimų ugdymas, saviraiškos
poreikių tenkinimas.
2 prioritetas Mokinių mokymosi motyvacijos didinimas.
3 prioritetas Glaudus
ryšys tarp mokinių mokinių tėvų mokyklos.
TIKSLAI
IR UŽDAVINIAI 2012-2013 METAMS
|
1
Prioritetas - Mokymo(si)
metodų efektyvinimas. Mokinių individualiųjų gebėjimų ugdymas, saviraiškos
poreikių tenkinimas. |
||||
|
Tikslas |
Uždavinys |
Įgyvendinimo priemonės |
Atsakingi vykdytojai |
Laukiamas rezultatas |
|
1. Ugdyti mokinių
kūrybiškumą, pilietiškumą, šiandienos mokiniui reikalingas kompetencijas ir gebėjimus. |
1.1 Plėtoti pilietinį tautinį ugdymą; Tęsti bendradarbiavimą su kaimo bendruomene ir kitomis NVO. |
1.1.1 Laisvės diena, Rugsėjo 1- osios šventė (09-01); 1.1.2. Neformalaus švietimo būrelio ,,Kurkime savo pasaulį patys jubiliejinis renginys (10-19) 1.1.3. Pilietinio ir tautinio ugdymo projekto ,,Mano ir tavo šalis Lietuva įgyvendinimas (spalis gruodis) 1.1.4 Renginys Laisvės laužai skirtas laisvės gynėjų dienai paminėti (01-14); 1.1.5. Lietuvos Valstybės atkūrimo dienos minėjimas (02-15); 1.1.6. Šimtadienis (03-01); 1.1.7. Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienos minėjimas (03-08); 1.1.8. Abėcėlės šventė (kovas); 1.1.9. Renginys Žolė kėlė rasą (04-12); 1.1.10. Ketvirtokų palydos (05-31); 1.1.11. Paskutinio skambučio šventė (06-07). 1.2.1 Akcija Atmintis gyva (10-28); 1.2.2 Advento popietė (gruodis); 1.2.3. Užgavėnės (02-21). 1.2.4.,,Augalų žavadienis (05-17); |
Audronė Bacevičienė, Birutė Matulaitienė, Donatas Šlivinskas Asta Gudynienė Vida Meiluvienė Vilma Staugaitienė Gintarė Rašytinienė Audronė Bacevičienė Eglė Simanauskienė Albina Laukaitienė, Pradinių klasių mokytojos Jūratė Kaušikienė Audronė Bacevičienė Klasių vadovai, Bagotosios kaimo bendruomenė Asta Gudynienė, Bagotosios parapijos klebonas Norgenija Steponaitienė, Bagotosios kaimo bendruomenė Norgenija Steponaitienė, Bagotosios kaimo bendruomenė, KRMMU |
Bendradarbiaudami renginiuose, projektuose bei akcijose kartu su partneriais, savo organizacijų ir įstaigų lyderiais, mokiniai įgis žinių, gebėjimų, sustiprės patriotiškumas, prisirišimas prie savo gimtinės. Gilins istorijos, kultūros žinias, padidins pasitikėjimą savimi. |
|
Saugios mokyklos kūrimas |
Dalyvauti renginiuose ir
projektuose, kuriant saugią mokyklą. |
2.1.1 Saugaus eismo popietė Keliauk saugiai; (10-17) 2.1.2. Sveikatingumo diena ,,Būk judesy! (09-28) 2.1.3.Visuomenės sveikatos rėmimo projekto ,,Būk judesy! įgyvendinimas (rugsėjis gruodis) 2.1.4.Visuomenės sveikatos rėmimo projekto ,,Sveikas stalas įgyvendinimas (rugsėjis gruodis) 2.1.5.Vaikų socializacijos programų rėmimo projekto ,,Pradėk nuo savęs įgyvendinimas (spalis gruodis) 2.1.6. Talentų diena (11-16) 2.1.7. Kūčių papročių popietė ,,Sveikas stalas (12-21) 2.1.8. Sporto
diena ,,Sveikatiada (06-03). |
Jūratė Kaušikienė Eglė Simanauskienė Eglė Simanauskienė Aldona Aputienė Nemira Jančaitienė Nemira Jančaitienė Aldona Aputienė Arūnas Sereika |
Mokiniai lengviau adaptuosis nuolat besikeičiančioje visuomenėje, įgis žinių apie narkotikų, rūkymo žalą, sumažės smurto atvejų mokykloje, labiau pasitikės savimi. |
|
|
Ugdyti mokinių kultūrą, pasididžiavimo savo mokykla jausmą. Kurti jaukią ir modernią ugdomąją aplinką. |
Klasių valandėlių organizavimas kultūros, bendravimo, tolerancijos klausimais. Jaukinti mokyklos erdves, panaudojant mokinių darbus. Dalyvauti įvairiuose projektuose bei konkursuose, taip sudarant galimybę pagerinti mokinių ugdymo sąlygas. |
Mokyklos administracija, klasių vadovai |
Veiklos kokybės įsivertinimas
atspindės mokyklos bendruomenės
susitapatinimo su mokykla ir požiūrio į mokyklą kaitą |
|
|
Kurti estetišką ir jaukią mokyklos aplinką. |
Atnaujinti mokyklos gėlynus ir vejas. |
Administracija, ūkvedys |
Mokiniai patys kuria jaukią
aplinką. Kuriamas patrauklus mokyklos
įvaizdis. |
|
|
Užtikrinti mokinio saugumą mokykloje. |
Mokinių patyčių prevencijos tobulinimas, mažinant smurto atvejus. prevencinių renginių ir akcijų inicijavimas, organizavimas ir įgyvendinimas mokykloje. Dalyvavimas kitų institucijų inicijuojamuose prevencinėse programose, akcijose. Bendradarbiavimas su VTAT, policijos nuovada ir kt. vaiko saugumą užtikrinančiomis institucijomis. Renginiai sveikatos ugdymo klausimais. |
Socialinė pedagogė |
Per metus vyksta 2-3
prevenciniai renginiai skirtingų mokymosi koncentrų
mokiniams. Bendradarbiavimas su kitomis
institucijomis didins mokinių saugumą (mažės patyčių, smurto atvejų, spręsis
rūkymo, problema ) |
2 prioritetas Mokinių mokymosi motyvacijos
didinimas. |
|||||
Mokymosi motyvacijos skatinimas |
Integruoti mokomuosius dalykus į renginius; Įtraukti turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus į veiklą. |
3.1.1.Tarpdalykinis renginys ,,Rudenėli, ačiū! (10-10); 3.1.2.Tarptautinės muzikų dienos minėjimas ,,Skambėk, dainele (10-11); 3.1.3.Užsienio kalbų diena ,,Kalbos atveria duris (06-04); 3.1.4. Karjeros diena Profesijų mugė (06-05) 3.2.1. renginys Maironio 150-osioms metinėms ,,Maironio gyvenimas ir kūryba (11-16) 3.2.2. Konkursas ,,Popierinės Velykos (kovas) 3.2.3. Muzikos diena ,,Linksminkimos (06-06) 3.2.4. Tarpdalykinis projektas Epochos (lapkritis- gruodis) |
Daiva Dambrauskienė Donatas Šlivinskas Eglė Karpavičienė, Eglė Pridotkaitė Nemira Jančaitienė Gintarė Rašytinienė Norgenija Steponaitienė Donatas Šlivinskas Vilma Staugaitienė |
Padidės mokinių susidomėjimas dėstomais dalykais; pagerės mokinių ir mokytojų bendravimas, bendradarbiavimas; sustiprės mokymosi motyvacija; bus į veiklą įtraukti spec. poreikių turintys mokiniai. |
|
Ugdymo kokybės tobulinimas. |
Užtikrinti ugdymo turinio kaitą, atitinkančią šiuolaikinius ugdymo tikslus ir uždavinius. |
Gabių ir talentingų vaikų ugdymo projekto ,,Zig zag įgyvendinimas (rugsėjis gruodis) Metodinės medžiagos kabinetams atnaujinimas ir pildymas. |
Aldona Aputienė Dalykų mokytojai |
Atnaujinta metodinė medžiaga. |
|
Gerinti pamokos kokybę. |
Mokytojų pamokų stebėjimas, analizė (integracija, IKT panaudojimas, kūrybiškumo ugdymas, diferencijavimas ir individualizavimas, adaptacija) . Mokytojų gerosios patirties sklaida mokytojų tarybos posėdžių metu. Mokytojų aprūpinimas reikalinga metodine literatūra Mokyklos veiklos įsivertinimas įvertinant mokymo ir mokymosi pokyčius. |
Mokyklos administracija, dalykų mokytojai |
Mokytojai įgis reikalingų kompetencijų, pamokose didesnis dėmesys bus skiriamas efektyvių aktyviųjų metodų, padedančių išlaisvinti mokinių kūrybiškumą, panaudojimui. IKT panaudojimas pamokoje leis efektyviau panaudoti mokymui/si skiriamą laiką. Apie 80 proc. mokytojų koreguos ugdymo procesą, atsižvelgdami į mokinių poreikius ir galimybes. Sistemingas mokytojų įsivertinimas skatins mokytojus tikslingai tobulinti savo kompetencijas, siekti asmeninės pažangos. Nustačius mokyklos privalumus ir trūkumus tikslingai ir planingai bus koreguojama veikla (sudaromi veiklos ir ugdymo planai). |
||
|
Lavinti mokinių bendrąsias kompetencijas ir kūrybiškumą, įvairinant neformaliojo švietimo užsiėmimų spektrą. |
Mokiniams siūlomų neformaliojo ugdymo užsiėmimų spektro plėtotė, atsižvelgiant į mokinių poreikius. Sistemingas neformaliojo ugdymo veiklos stebėjimas ir vertinimas. |
V.Staugaitienė |
Siūlomos veiklos atitiks mokinių poreikius. Veiklos stebėjimas leis koreguoti pasiūlą, išsiaiškinti šių veiklų kokybę. |
|
Optimizuoti mokinių mokymosi krūvį. |
Kontrolinių darbų laiko derinimas kontrolinių darbų apskaitos lapuose |
Administracija, dalykų mokytojai |
Tenkinami tėvų ir mokinių ugdymo/si poreikiai. Sudarytos sąlygos gabių vaikų ugdymui ir turintiems ugdymosi sunkumų. |
||
Didinti gabių, mokymosi sunkumų turinčių ir mokomų pagal individualizuotas bei pritaikytas programas mokinių poreikių tenkinimo galimybes. |
Didinti dėmesį ugdymo turinio diferencijavimui ir individualizavimui. |
||||
Skatinti ir įvertinti mokinių iniciatyvas ir pasiekimus |
Mokinių apdovanojimas mokyklos Padėkos raštais mokslo metų pabaigoje. Apie mokinių pasiekimus informuojama mokyklos internetinėje svetainėje. |
Administracija |
Stiprės pasididžiavimo savo mokykla jausmas. |
||
Didinti mokinių motyvaciją per karjeros ugdymą |
Edukaciniai ugdymo karjerai renginiai Susitikimai su įvairių profesijų atstovais. |
Klasių vadovai, socialinė pedagogė |
Mokiniai ruošiami ateičiai, gaus tikslingų žinių, padėsiančių rinktis tolesnę mokymosi ar veiklos kryptį. |
||
Tęsti bendradarbiavimą su užsienio mokyklomis |
Keistis mokytojų ir mokinių
vizitais su Lvoveko pagrindine mokykla |
5.1.1 Bendravimas ir mokinių mainai su Lvoveko pagrindine mokykla (2012-2013 m.m.). |
Aldona Aputienė |
Keičiantis vizitams sustiprės
motyvacija mokytis, mokiniai ir mokytojai pagilins užsienio kalbų žinias,
plėsis akiratis, bus dalinamasi patirtimi su užsienio partneriais, vykdomi
bendri projektai. |
|
3 prioritetas Glaudus
ryšys tarp mokinių mokinių tėvų mokyklos. |
|||||
Tėvų įtraukimas į mokyklos gyvenimą |
Kviesti tėvus į visus mokykloje vykstančius renginius. |
4.1.1 Šeimos dienos šventė ,,Šeima gyvybės lopšys (05-03) 4.1.2. Visuotinis tėvų susirinkimas- paskaita (lapkritis) 4.1.3. Naujametinis karnavalas (12-28) |
Vida Meiluvienė, Gintarė Rašytinienė, Eglė Simanauskienė, Donatas Šlivinskas Aldona Aputienė Visuomenės sveikatos priežiūros specialistės Donatas Šlivinskas, Vilma Staugaitienė |
Mokinių tėvai labiau domėsis mokyklos veikla; pagerės bendravimo kokybė tarp tėvų ir mokytojų, tėvų ir vaikų; sustiprės bendradarbiavimas tėvų ir mokytojų. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PRITARTA
Bagotosios pagrindinės mokyklos
Tarybos nutarimu (prot. Nr.1) .