PATVIRTINTA

                                                                                                                                                                             Bagotosios mokyklos

                                                                                                                                                                             direktoriaus 20....m.........d.

                                                                                                                                                                             įsakymu     Nr........

                                                                                                                                                                                                                                      

 

 

BAGOTOSIOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS

2012-2013 MOKSLO METŲ VEIKLOS PROGRAMA

 

 

I. MOKYKLOS PRISISTATYMAS

 

Misija

Bagotosios pagrindinės mokyklos misija –  ugdyti visapusiškai išsilavinusią asmenybę, gaunančią priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį išsilavinimą.

 

Vizija

Šiuolaikiška, saugi, patraukli mokytis, sava ir savita,  kurianti besimokančią bendruomenę, puoselėjanti humanistines vertybes, pagrindinė mokykla.

 

2011-2012 mokslo metų pabaigoje mokykloje mokėsi 92 mokiniai, dirbo 22 pedagogai.

 

2012-2013 mokslo metų pradžioje yra 19 ikimokyklinės grupės ugdytinių bei 78 mokiniai ir 10 klasių komplektų:

 

1 - 4 klasėse – 4 klasių komplektai, 35 mokiniai.

5 - 10 klasėse – 6 klasių komplektai, 43 mokiniai.

 

Mokykloje dirba 20 pedagogų, iš jų:

3 mokytojai metodininkai,

10 vyresniųjų mokytojų,

6 neatestuoti mokytojai,

1 socialinis pedagogas.

Priešmokyklinio ugdymo grupėje dirba 1 mokytojo padėjėjas.

 

 

II. MOKYKLOS VEIKLOS SRIČIŲ ANALIZĖ

 

Veiklos sritis

Stipriosios pusės

Silpnosios pusės

Galimybės

Grėsmės

 

Ugdymo turinys

Mokyklos vadovai ir mokytojai nuolat siekia atnaujinti savo žinias, kelia kvalifikaciją.

Nedidelė mokytojų kaita.

Modernių mokymo priemonių trūkumas.

 

Nuolatinis ugdymo sąlygų gerinimas.

 

Mažėjant mokinių skaičiui mokykloje, mažės pamokų skaičius, mokytojams kils pavojus netekti darbo.

Mažėjant klasių komplektų skaičiui, gali įsivyrauti įtempti santykiai tarp darbuotojų.

Mokykla gali tapti nepilna pagrindine mokykla.

 

Mokymosi

pasiekimai

Tolesnio mokymosi sėkmė

Mokinių vertinimas yra tobulintinas ir neskatina mokymosi motyvacijos.

Tobulinti vertinimo sistemą.

 

Mokymasis ir

ugdymas

Nėra moksleivių be priežasties nelankančių mokyklos.

 

Mažai dirbama su specialiųjų poreikių  mokiniais.

 

Ugdymo turinio diferencijavimas. Aktyviau naudoti informacines technologijas ugdymo procese.

Pagalba

moksleiviams

Veikiantis vaikų dienos centras „Mūsų svajos“.

 

Biblioteka ne visiškai neatitinka šiuolaikinius reikalavimus.

 

Stiprinti mokymosi bazę.

Įrengti kabinetus su naujomis technologijomis.

Įvairių neformaliojo ugdymo programų pasiūla.

Mokyklos etosas

Plečiamas bendradarbiavimas su užsienio partneriais, visuomeninėmis organizacijomis.

 

Tobulintinas  mokyklos ir tėvų bendradarbiavimas.

Tėvų dalyvavimas planuojant mokyklos veiklą.

Skleisti savo mokyklos gerąją patirtį.

Ištekliai

Žmoniškieji ištekliai – mokytojų kompetencija ir kvalifikacija.

Patalpų stoka (kabinetų, sporto salės)

 

Rasti daugiau  rėmėjų.

Struktūrinių fondų lėšų pritraukimas.

Mokyklos

valdymas ir

kokybės

garantavimas

Kryptinga veikla įgyvendinant mokyklos metų veiklos programą.           

Nėra PIT.

 

Įrengti PIT mokykloje.

 

                     

Svarbiausi mokyklos pasiekimai 2011-2012 mokslo metais:

 

Įgyvendintas 2010-2011 m.m. ugdymo planas ir veiklos programa.

Įgyvendinti finansuojami projektai „Mokykla be smurto“, „Keliauk. Pažink. Brangink“, „Laisvalaikiu pažinkime gimtąjį kraštą“, „Apie maistą nelietuviškai“.

Parengti projektai ir jiems gautas finansavimas:

Gabių ir talentingų vaikų ugdymo projektas ,,Zig – zag“;

Vaikų socializacijos programų rėmimo projektas ,,Pradėk nuo savęs“;

Pilietinio ir tautinio ugdymo projektas ,,Mano ir tavo šalis Lietuva“;

Visuomenės sveikatos rėmimo projektas ,,Būk judesy!“;

Visuomenės sveikatos rėmimo projektas ,,Sveikas stalas“.

Dalyvauta projekte ,,Piliečio žadintuvas“.

Vykdyti tarpdalykiniai projektai „Pienė – piktžolė ar vaistažolė?“, ,,Dangaus kūnai“.

 

Mokiniai dalyvavo šiuose renginiuose už mokyklos ribų:

Jaunimo kapelų šventė ,,Suklegos“ Kaune;

Tarpmokyklinėse futbolo  varžybose Antanavo ir Jankų pagrindinėse mokyklose;

Antanavo pagrindinės mokyklos 80-mečio šventėje;

Sporto šventėje Kazlų Rūdoje;

Adventiniuose  renginiuose Akmenynų kultūros centre, Šeštokų kultūros centre, Kazlų Rūdos savivaldybės bibliotekoje, Lekėčių kultūros centre, Marijampolės Carito namuose, Kazlų Rūdos specialiojoje mokykloje, Višakio Rūdos kultūros namuose;

Šešupės baseino moksleivių gamtininkų XII konferencijoje;

Kalėdinių giesmių bei dainų šventė ,,Atskamba balsas“ Kazlų Rūdoje;

Kalėdinių darbų parodoje „Po Angelo sparnu“;

Konkursas ,,Kalėdinė puokštė“ Kauno miškų ir aplinkos inžinerijos kolegijoje;

Kalėdinis futbolo turnyras;

Lietuvos vaikų ir moksleivių televizijos konkurso ,,Dainų dainelė“ II etape;

5-8 klasių mokinių konkursas ,,Sveikuolių sveikuoliai“;

Pažintiniame- prevenciniame renginyje „Už gyvybę“ KMU Neonatologijos klinikoje;

Vilkaviškio vyskupijos šeimų šventėje;

Lietuvių kalbos ir literatūros olimpiadoje;

Sūduvos krepšinio – kvadrato lygoje;

Geografijos viktorinoje Kazlų Rūdoje;

Matematikos olimpiados II etape;

Geografijos olimpiadoje;

Liaudiškoje vakaronėje su kapela ,,Lipk ant sienų“;

Konkurse ,,Gamtos kengūra“;

Matematikos konkurse ,,Kengūra“;

Inkilų kėlimo akcijoje;

Mokinių konferencijoje ,,Ekonomika ir ekologija – ar tai suderinama?“;

Šiuolaikinio šokio festivalyje ,,Sveikas, pavasari“;

Užgavėnių šventėje Kazlų Rūdoje;

Kazlų Rūdos savivaldybės pradinių klasių „Šviesoforo“ konkurse;

Anglų kalbos dienoje Kazlų Rūdoje;

Vokiškos dainos konkurse Kazlų Rūdoje;

Akcijoje ,,Mano miestelis be pavojingų atliekų“;

Makulatūros rinkimo akcijoje „Išsaugok medį“;

Jaunųjų dviratininkų varžybose „Saugus ratas“;

Akcijoje „Darom 2012“;

Meninio skaitymo konkurse Kazlų Rūdoje;

Atvirų durų dienos renginyje KMAIK;

Akcijoje ,,Išvalykime miškus nuo šiukšlių“;

Jaunųjų policijos rėmėjų turistiniame žygyje ,,Draugystė“;

Gamtininkų susitikime Kalvarijos savivaldybės Liubavo mokykloje.

 

Didžiausios problemos, su kuriomis susidūrė mokykla 2011-2012 mokslo metais:

Mokinių mokymosi kokybė, mokėjimas mokytis, mokymosi motyvacija.

 

Prioritetai:

1 Prioritetas - Mokymo(si) metodų efektyvinimas. Mokinių individualiųjų gebėjimų ugdymas, saviraiškos poreikių tenkinimas.

2 prioritetas Mokinių mokymosi motyvacijos didinimas.

3 prioritetas Glaudus ryšys tarp mokinių – mokinių tėvų – mokyklos.

 

TIKSLAI IR UŽDAVINIAI 2012-2013 METAMS

 

 

1 Prioritetas - Mokymo(si) metodų efektyvinimas. Mokinių individualiųjų gebėjimų ugdymas, saviraiškos poreikių tenkinimas.

 

Tikslas

Uždavinys

Įgyvendinimo priemonės

Atsakingi vykdytojai

Laukiamas rezultatas

 

1. Ugdyti mokinių kūrybiškumą,

pilietiškumą, šiandienos

mokiniui reikalingas

kompetencijas ir gebėjimus.

 

 

1.1  Plėtoti  pilietinį –  tautinį ugdymą;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tęsti bendradarbiavimą su kaimo bendruomene ir kitomis NVO.

 

1.1.1 Laisvės diena, Rugsėjo

1- osios šventė

 (09-01);

 

 

 

1.1.2. Neformalaus švietimo būrelio ,,Kurkime savo pasaulį patys“ jubiliejinis renginys

(10-19)

 

1.1.3. Pilietinio ir tautinio ugdymo projekto ,,Mano ir tavo šalis Lietuva“ įgyvendinimas

(spalis –gruodis)

 

1.1.4 Renginys „Laisvės laužai“ skirtas laisvės gynėjų dienai paminėti

(01-14);

 

1.1.5. Lietuvos Valstybės atkūrimo dienos minėjimas

(02-15);

 

1.1.6. Šimtadienis

(03-01);

 

1.1.7. Lietuvos nepriklausomybės

atkūrimo dienos minėjimas

(03-08);

 

1.1.8. Abėcėlės šventė

(kovas);

 

1.1.9. Renginys „Žolė kėlė rasą“

(04-12);

 

1.1.10. Ketvirtokų palydos

(05-31);

 

1.1.11. Paskutinio skambučio šventė

(06-07).

 

1.2.1 Akcija „Atmintis gyva“

(10-28);

 

 

1.2.2 Advento popietė

(gruodis);

 

 

1.2.3. Užgavėnės

(02-21).

 

 

 

 

1.2.4.,,Augalų žavadienis“

(05-17);

 

Audronė Bacevičienė,

Birutė Matulaitienė,

Donatas

Šlivinskas

 

Asta

Gudynienė

 

 

 

 

Vida

 Meiluvienė

 

 

 

 

Vilma

Staugaitienė

 

 

 

Gintarė Rašytinienė

 

 

Audronė Bacevičienė

 

Eglė Simanauskienė

 

 

 

Albina

Laukaitienė,

 

Pradinių klasių mokytojos

 

 

Jūratė

 Kaušikienė

 

Audronė Bacevičienė

 

 

Klasių vadovai,

Bagotosios kaimo bendruomenė

 

 

Asta Gudynienė, Bagotosios parapijos klebonas

 

Norgenija Steponaitienė,

Bagotosios kaimo bendruomenė

 

 

Norgenija Steponaitienė,

Bagotosios kaimo bendruomenė, KRMMU

Bendradarbiaudami renginiuose, projektuose bei akcijose kartu su partneriais, savo organizacijų ir įstaigų lyderiais, mokiniai įgis žinių, gebėjimų, sustiprės patriotiškumas, prisirišimas prie savo gimtinės. Gilins istorijos, kultūros žinias, padidins pasitikėjimą savimi.

 

 

Saugios mokyklos kūrimas

 

Dalyvauti renginiuose ir projektuose, kuriant saugią mokyklą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.1 Saugaus eismo popietė „Keliauk saugiai“;

(10-17)

 

2.1.2. Sveikatingumo diena ,,Būk judesy!“

(09-28)

 

2.1.3.Visuomenės sveikatos rėmimo projekto ,,Būk judesy!“ įgyvendinimas

(rugsėjis – gruodis)

 

2.1.4.Visuomenės sveikatos rėmimo projekto ,,Sveikas stalas“ įgyvendinimas

(rugsėjis – gruodis)

 

2.1.5.Vaikų socializacijos programų rėmimo projekto ,,Pradėk nuo savęs“ įgyvendinimas

(spalis – gruodis)

 

2.1.6. Talentų diena

(11-16)

 

2.1.7. Kūčių papročių popietė ,,Sveikas stalas“

(12-21)

 

2.1.8. Sporto diena ,,Sveikatiada“

(06-03).

 

 

 

Jūratė Kaušikienė

 

 

 

Eglė Simanauskienė

 

 

 

Eglė Simanauskienė

 

 

 

 

Aldona

Aputienė

 

 

 

 

Nemira

 Jančaitienė

 

 

 

 

Nemira

Jančaitienė

 

Aldona

Aputienė

 

 

Arūnas

Sereika

 

 

Mokiniai lengviau adaptuosis nuolat besikeičiančioje visuomenėje, įgis žinių apie narkotikų, rūkymo žalą, sumažės smurto atvejų mokykloje, labiau  pasitikės savimi.

 

 

 Ugdyti mokinių kultūrą,

pasididžiavimo savo mokykla

jausmą.

 

Kurti jaukią ir modernią

ugdomąją aplinką.

 

Klasių valandėlių organizavimas kultūros, bendravimo, tolerancijos

klausimais.

 

Jaukinti mokyklos erdves,

panaudojant mokinių darbus.

 

Dalyvauti įvairiuose

projektuose bei konkursuose,

taip sudarant galimybę pagerinti

mokinių ugdymo sąlygas.

 

 

Mokyklos administracija, klasių vadovai

Veiklos kokybės įsivertinimas atspindės

mokyklos bendruomenės susitapatinimo su mokykla ir požiūrio į mokyklą kaitą

 

 

 

Kurti estetišką ir jaukią

mokyklos aplinką.

Atnaujinti mokyklos gėlynus

ir vejas.

Administracija, ūkvedys

Mokiniai patys kuria jaukią aplinką.

Kuriamas patrauklus mokyklos įvaizdis.

 

 

Užtikrinti mokinio saugumą

mokykloje.

Mokinių patyčių prevencijos tobulinimas, mažinant smurto atvejus.

prevencinių renginių ir

akcijų inicijavimas, organizavimas ir  įgyvendinimas mokykloje.

Dalyvavimas kitų institucijų inicijuojamuose prevencinėse programose, akcijose.

Bendradarbiavimas su

VTAT, policijos nuovada ir kt. vaiko saugumą užtikrinančiomis institucijomis.

Renginiai sveikatos ugdymo klausimais.

Socialinė pedagogė

Per metus vyksta 2-3 prevenciniai renginiai skirtingų mokymosi koncentrų mokiniams.

Bendradarbiavimas su kitomis institucijomis didins mokinių saugumą (mažės patyčių, smurto atvejų, spręsis rūkymo, problema )

2 prioritetas Mokinių mokymosi motyvacijos didinimas.

 Mokymosi motyvacijos skatinimas

Integruoti mokomuosius dalykus į renginius;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įtraukti turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus į veiklą.

3.1.1.Tarpdalykinis renginys ,,Rudenėli, ačiū!“

(10-10);

 

3.1.2.Tarptautinės muzikų dienos minėjimas ,,Skambėk, dainele“

(10-11);

 

3.1.3.Užsienio kalbų diena ,,Kalbos atveria duris“

(06-04);

 

 

3.1.4. Karjeros diena „Profesijų mugė“

(06-05)

 

3.2.1. renginys Maironio 150-osioms metinėms ,,Maironio gyvenimas ir kūryba“

(11-16)

 

3.2.2. Konkursas ,,Popierinės Velykos“

(kovas)

 

3.2.3. Muzikos diena ,,Linksminkimos“

(06-06)

 

3.2.4. Tarpdalykinis projektas „Epochos“

(lapkritis- gruodis)

 

 

Daiva Dambrauskienė

 

 

 

Donatas Šlivinskas

 

 

 

Eglė Karpavičienė,

Eglė

Pridotkaitė

 

 

Nemira Jančaitienė

 

 

 

Gintarė Rašytinienė

 

 

 

 

Norgenija Steponaitienė

 

 

Donatas Šlivinskas

 

 

 

Vilma Staugaitienė

Padidės mokinių susidomėjimas dėstomais dalykais; pagerės mokinių ir mokytojų bendravimas, bendradarbiavimas; sustiprės mokymosi motyvacija; bus į veiklą įtraukti spec. poreikių turintys mokiniai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ugdymo kokybės tobulinimas.

Užtikrinti ugdymo turinio kaitą, atitinkančią šiuolaikinius ugdymo tikslus ir uždavinius.

 

Gabių ir talentingų vaikų ugdymo projekto ,,Zig – zag“ įgyvendinimas

(rugsėjis – gruodis)

 

Metodinės medžiagos kabinetams atnaujinimas ir pildymas.

Aldona Aputienė

 

 

 

 

Dalykų mokytojai

Atnaujinta metodinė medžiaga.

Gerinti pamokos kokybę.

Mokytojų pamokų stebėjimas,

analizė (integracija, IKT

panaudojimas, kūrybiškumo

ugdymas, diferencijavimas ir individualizavimas, adaptacija) .

 

Mokytojų gerosios patirties sklaida mokytojų tarybos posėdžių metu.

 

Mokytojų aprūpinimas

reikalinga metodine literatūra

 

Mokyklos veiklos

įsivertinimas įvertinant mokymo

ir mokymosi pokyčius.

 

 

Mokyklos administracija, dalykų mokytojai

Mokytojai įgis reikalingų kompetencijų, pamokose

didesnis dėmesys bus skiriamas efektyvių aktyviųjų

metodų, padedančių išlaisvinti mokinių kūrybiškumą, panaudojimui. IKT panaudojimas pamokoje leis efektyviau panaudoti mokymui/si skiriamą laiką. Apie 80 proc. mokytojų koreguos ugdymo procesą, atsižvelgdami į mokinių poreikius ir galimybes. Sistemingas mokytojų

įsivertinimas skatins mokytojus tikslingai tobulinti

savo kompetencijas, siekti asmeninės pažangos. Nustačius mokyklos privalumus ir trūkumus

tikslingai ir planingai bus koreguojama veikla (sudaromi veiklos ir ugdymo planai).

 

 

Lavinti mokinių bendrąsias

kompetencijas ir kūrybiškumą, įvairinant

neformaliojo švietimo

užsiėmimų spektrą.

Mokiniams siūlomų

neformaliojo ugdymo užsiėmimų

spektro plėtotė, atsižvelgiant į

mokinių poreikius.

 

Sistemingas neformaliojo

ugdymo veiklos stebėjimas ir vertinimas.

V.Staugaitienė

Siūlomos veiklos atitiks  mokinių poreikius.

Veiklos stebėjimas leis koreguoti pasiūlą,  išsiaiškinti šių veiklų kokybę.

Optimizuoti mokinių

mokymosi krūvį.

Kontrolinių darbų laiko derinimas kontrolinių darbų apskaitos lapuose

Administracija, dalykų mokytojai

Tenkinami tėvų ir mokinių ugdymo/si poreikiai.

Sudarytos sąlygos gabių vaikų ugdymui ir turintiems

ugdymosi sunkumų.

Didinti gabių, mokymosi sunkumų turinčių ir mokomų pagal individualizuotas bei pritaikytas programas mokinių poreikių tenkinimo

galimybes.

Didinti dėmesį ugdymo turinio diferencijavimui ir

individualizavimui.

 

Skatinti ir įvertinti mokinių

iniciatyvas ir pasiekimus

Mokinių apdovanojimas

mokyklos Padėkos raštais

mokslo metų pabaigoje.

Apie mokinių pasiekimus

informuojama mokyklos

internetinėje svetainėje.

Administracija

Stiprės pasididžiavimo savo mokykla jausmas.

Didinti

mokinių

motyvaciją per

karjeros ugdymą

Edukaciniai ugdymo karjerai

renginiai

 

Susitikimai su įvairių profesijų

atstovais.

Klasių vadovai, socialinė pedagogė

Mokiniai ruošiami ateičiai, gaus tikslingų žinių, padėsiančių rinktis tolesnę mokymosi ar veiklos kryptį.

 

Tęsti bendradarbiavimą su užsienio mokyklomis

Keistis mokytojų ir mokinių vizitais su Lvoveko pagrindine mokykla

 

5.1.1 Bendravimas

ir mokinių  mainai su Lvoveko pagrindine mokykla

(2012-2013 m.m.).

Aldona Aputienė

Keičiantis vizitams sustiprės motyvacija mokytis, mokiniai ir mokytojai pagilins užsienio kalbų žinias, plėsis akiratis, bus dalinamasi patirtimi su užsienio partneriais, vykdomi bendri projektai.

3 prioritetas Glaudus ryšys tarp mokinių – mokinių tėvų – mokyklos.

Tėvų įtraukimas į mokyklos gyvenimą

 

Kviesti tėvus į visus mokykloje vykstančius renginius.

 

4.1.1 Šeimos dienos šventė ,,Šeima – gyvybės lopšys“

(05-03)

 

 

 

 

4.1.2. Visuotinis tėvų susirinkimas- paskaita

(lapkritis)

 

 

 

4.1.3. Naujametinis karnavalas

(12-28)

 

Vida Meiluvienė,

Gintarė Rašytinienė,

Eglė Simanauskienė, Donatas Šlivinskas

 

Aldona Aputienė

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistės

 

Donatas Šlivinskas, Vilma Staugaitienė

Mokinių tėvai labiau domėsis mokyklos veikla; pagerės bendravimo kokybė tarp tėvų ir mokytojų, tėvų ir vaikų; sustiprės bendradarbiavimas tėvų ir mokytojų.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

PRITARTA                                                  

Bagotosios pagrindinės mokyklos                

Tarybos nutarimu (prot. Nr.1)                                    .