PRITARTA
Kazlų Rūdos savivaldybės
administracijos direktoriaus
2011-06-29
įsakymu Nr. AT-397
BAGOTOSIOS PAGRINDINĖS
MOKYKLOS
20112015
METŲ STRATEGINIS ŠVIETIMO PLANAS
I. ĮVADAS
Kazlų Rūdos savivaldybės Bagotosios pagrindinės mokyklos
strateginio švietimo plano tikslas užtikrinti efektyvų mokyklos darbą
gerinant ugdymo ir mokymosi kokybę, telkti mokyklos bendruomenę sprendžiant
aktualiausias ugdymo problemas, numatyti mokyklos veiklos prioritetus ir
pokyčius.
Bagotosios pagrindinės mokyklos strateginis švietimo planas
20112015 metams parengtas vadovaujantis
Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymu, Valstybinės švietimo strategijos
20032012 nuostatomis, Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija, Kazlų Rūdos
savivaldybės 20042012 metų plėtros strateginiu planu, Bagotosios pagrindinės
mokyklos nuostatais.
Bagotosios pagrindinės mokyklos strateginį švietimo planą
rengė darbo grupė, sudaryta iš administracijos, mokyklos mokytojų ir mokinių. Planas
aptartas ir suderintas su mokyklos taryba ir mokytojų taryba. Mokyklos
strateginis planas numatytas penkerių metų laikotarpiui (nuo 2011 m. iki 2015
m.)
Pirmoji mokykla buvo įsteigta 1904 metais
ūkininko Steponaičio troboje. Mokykloje buvo labai mažai lietuvių kalbos
pamokų. Viskas buvo dėstoma rusų kalba. 1925 m. mokytojas Kreivėnas pastatė 6
skyrių mokyklą. Mokyklos gyvavimo metais jai teko vadintis progimnazija,
septynmete, aštuonmete, nepilna vidurine ir pagrindine mokykla. Po 1986 metų
gaisro mokykla perkelta į buvusio darželio pastatą. Pradinės klasės mokomos
atskirame pastate. Mokykloje visa veikla grindžiama bendradarbiavimo, pagarbos
ir tolerancijos principais. Glaudūs ryšiai tarp mokinių, mokytojų bei
darbuotojų ugdo visapusiškai harmoningas asmenybes, tinkančias šiuolaikiniam
pasauliui. Ypač puikūs rezultatai pasiekiami neformaliojo ugdymo užsiėmimų
metu. Mokytojai nuolat kelia savo profesinę kvalifikaciją ir įgytas žinias
perteikia ugdytiniams.
Mokykloje mokosi apie 100 mokinių, dirba
25 mokytojai. Mokinių skaičius mokykloje beveik nekinta, mokiniai į mokyklą
atvyksta iš aplinkinių kaimų. Baigę Bagotosios pagrindinę mokyklą, toliau
sėkmingai mokosi Kazlų Rūdos Kazio Griniaus gimnazijoje, Kauno miškų ir
aplinkos inžinerijos kolegijoje, profesinio
rengimo centruose.
Bagotosios pagrindinė mokykla kasmet dalyvauja vaikų
socializacijos, pilietiškumo,
gamtosauginio ugdymo projektuose, įsijungia į tarptautinių bei kitų
mokyklų organizuojamus projektus. Bagotosios gyvenvietėje jaučiamas glaudus
bendradarbiavimas tarp mokyklos, kaimo bendruomenės, kultūros namų, bažnyčios,
jaunimo organizacijos ,,Bigeris, kaimo bibliotekos,
Rasuolės Klusevičienės ambulatorijos.
Nuo 2003 m. mokykla bendradarbiauja su
Lenkijos Respublikos Lwoveko Emilijos
Šaneckos vardo pradine mokykla. Kasmet vyksta mokytojų ir mokinių mainai,
vykdomi bendri projektai.
Mokykla yra visų Bagotosios kaime
vykstančių kultūrinių renginių pagrindinis organizatorius ir dalyvis. Mokiniai
užima prizines vietas ir laimi apdovanojimus savivaldybės įstaigų
organizuojamuose projektuose ir renginiuose. Gerais rezultatais pasižymi
šokėjos, dainininkės ir futbolistai.
III. IŠORĖS VEIKSNIAI
Politiniai veiksniai. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos
Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Vaiko teisių
konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais bei Bagotosios
pagrindinės mokyklos nuostatais.
Ekonominiai
veiksniai. Švietimas šalyje laikomas
prioritetine sritimi, tačiau švietimo sistema nėra pakankamai finansuojama. Vykdant mokyklų
tobulinimo programą atsirado galimybė mokykloms papildomai įsigyti ugdymo
proceso priemonių ir mokyklinių baldų. Mokyklos dar nėra pakankamai
pasirengusios pritraukti ES programų ir struktūrinių paramos fondų lėšas.
Mokinio krepšelio lėšos, kaupiamos 2 procentų lėšos, specialiosios lėšos
leidžia tikslingiau ir įvairiau panaudoti turimus finansinius išteklius.
Socialiniai veiksniai. Nepalanki
demografinė padėtis Lietuvoje. Sunki gyventojų ekonominė padėtis, didelis
nedarbo lygis, šeimos krizė, didina socialinius mokyklos įsipareigojimus.
Didėja specialiųjų poreikių ir probleminio elgesio mokinių skaičius, išlieka
gimstamumo ir tuo pačiu mokinių skaičiaus mažėjimo tendencija. Mokykloje
mokinių skaičius šiuo metu mažėja nežymiai, tačiau po kelerių metų numatomas
klasių komplektų skaičiaus mažėjimas.2010-2011m.m. mokosi 98 mokiniai, iš jų
nemokamą maitinimą gauna 79 mokyklos mokiniai.
Technologiniai
veiksniai. Informacinės ir komunikacinės
technologijos turėtų padėti mokiniui įsigyti visapusišką išsilavinimą.
Siektina, kad šiuolaikinės
technologijos taptų efektyvia priemone ugdymo(si) procese: mokykloje
įrengta kompiuterių klasė; gerėja aprūpinimas IT ir gebėjimas jomis naudotis,
prieigos prie interneto.
IV.
VIDAUS VEIKSNIAI
Teisinė
bazė. Mokykla dirba vadovaudamasi Lietuvos
Respublikos Švietimo įstatymu, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais,
reglamentuojančiais mokyklos veiklą, mokyklos nuostatais ir vidaus tvarkos
taisyklėmis.
Organizacinė struktūra. Mokykla
organizuoja priešmokyklinį, pradinį ir pagrindinį (dviejų pakopų) ugdymą bei
įgyvendina ugdymo procesą pagal
Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų bendruosius ugdymo planus.
Žmogiškieji ištekliai. Mokykloje dirba 22 mokytojai , iš jų
mokytojo metodininko kvalifikaciją turi 1 mokytojas, vyresniojo mokytojo 11
mokytojų, mokytojo 10, socialinė pedagogė, bibliotekininkė. Mokyklos ugdymo
aplinkos užtikrinimo personalą sudaro 8 darbuotojai.
Planavimo sistema. Ją sudaro
strateginis planas, metinė veiklos programa, ugdymo planas, klasių vadovų darbo
planai, būrelių vadovų darbo planai, mokytojų teminiai planai.
Finansiniai ištekliai. Mokykla yra finansuojama iš
savivaldybės biudžeto lėšų, valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, iš
gyventojų 2 proc. Paramos. Mokykla turi paramos gavėjo statusą, papildomos
lėšos pritraukiamos gaunant projektų finansavimą.
Ryšių
sistema, informacinės ir komunikacinės sistemos. Mokykloje įdiegtas interneto ryšys. Informacija platinama
elektroniniu paštu (bagotoji@gmail.com), sukurta mokyklos internetinė svetainė www.bagotoji.kazluruda.lm.lt
Vidaus darbo stebėsena.
Kasmet atliekamas mokyklos veiklos kokybės
įsivertinimas. Sukurta pedagoginės priežiūros sistema.
SSGG ANALIZĖ
Stiprybės |
Silpnybės |
-
Mokyklos vadovai ir
mokytojai nuolat siekia atnaujinti savo žinias, kelia kvalifikaciją. -
dirba kompetentingi,
aukštos kvalifikacijos pedagogai; -
nedidelė mokytojų
kaita; -
nėra moksleivių, be
priežasties nelankančių mokyklos. -
geri neformaliojo ugdymo pasiekimai; -
puoselėjamos
mokyklos tradicijos; -
plečiamas
bendradarbiavimas su partneriais; -
racionalus mokyklos
išteklių naudojimas; -
gerėjantis mokyklos
mikroklimatas; -
mokyklos patalpose
veikia kaimo vaikų dienos centras Mūsų svajos. |
-
Nepakankamas
finansinių išteklių kiekis; -
modernių mokymo
priemonių trūkumas; -
bibliotekos
neatitikimas šiuolaikinių reikalavimų; -
patalpų stoka (
trūksta kabinetų, sporto salės); -
neįrengtas PIT; -
prasta mokinių
mokymosi kokybė; -
pasyvus dalyvavimas
į projektinėje veikloje; -
nepakankamai dirbama
su specialiųjų poreikių mokiniais. |
Galimybės |
Grėsmės |
-
Mokyklos gerosios
patirties sklaida; -
rėmėjų ugdymo
proceso tobulinimui paieška. -
Projektinės veiklos
plėtojimas, mokyklos tradicijų puoselėjimas įtraukiant bendruomenę. -
Nuolatinis ugdymo
sąlygų aplinkos gerinimas; -
gabių mokinių ugdymo
sistemos kūrimas; -
PIT įrengimas
mokykloje; -
bendradarbiavimas su
kitomis institucijomis vykdant švietimo kaitos projektus; -
vertinimo sistemos
tobulinimas; -
ugdymo turinio
diferencijavimas; -
mokyklos įvaizdžio
formavimas kaimo bendruomenėje. |
-
Mokinių
išvykimas mokytis į Kazlų Rūdos mokyklas; -
mažėjant gimstamumui
mokinių skaičius mažėjimas; -
jungtinių klasių
atsiradimas pradinėse klasėse; -
mokykla gali tapti
nepilna pagrindine mokykla. |
V. MOKYKLOS VEIKLOS STRATEGIJA
Sąrašas
sričių, kurias mokykla turėtų tobulinti:
1.
Mokinių mokėjimą mokytis
organizavimą (2.4.2.)
2.
Mokymosi veiklos
diferencijavimą (2.5.2.)
3.
Specialiųjų poreikių
mokinių ugdymas (4.3.1.)
Misija. Bagotosios
pagrindinė mokyklos misija ugdyti visapusiškai išsilavinusią asmenybę,
gaunančią priešmokyklinį, pradinį ir pagrindinį išsilavinimą.
Vizija.
Šiuolaikiška, saugi, patraukli mokytis, sava ir
savita, kurianti besimokančią bendruomenę,
puoselėjanti humanistines vertybes, pagrindinė mokykla.
Strateginiai prioritetai:
1.
Mokymo(si) metodų efektyvinimas. Mokinių individualiųjų gebėjimų
ugdymas, saviraiškos poreikių tenkinimas.
2. Glaudus ryšys tarp
mokinių mokinių tėvų mokyklos.
3.
Moderni mokymosi aplinka.
4.
Efektyvus vadovavimas mokyklos bendruomenės veiklai.
I. PRIORITETAS - Mokymo(si) metodų
efektyvinimas. Mokinių individualiųjų gebėjimų ugdymas, saviraiškos poreikių
tenkinimas.
1. Tikslas: Ugdymo kokybės tobulinimas.
Uždaviniai:
1.1. Kurti gabių
mokinių ugdymo(-si) sistemą.
Eil. nr. |
Priemonės |
Laukiami rezultatai |
Pasiekimo laikas |
Atsakingi |
1.1.1. |
Mokinių skatinimo sistemos kūrimas ir įgyvendinimas. |
Sukurta mokiniams aiški
skatinimo sistema.. |
2011 - 2015 m. |
Mokyklos vadovai, mokytojai |
1.1.2. |
Rengiamos programos, mokymosi priemonės |
Parengtos socialinių, gamtos
bei tiksliųjų mokslų diferencijuotos programos. |
2011-2015 m. |
Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai |
1.1.3. |
Dalyvavimas projektuose. |
Dalyvavimas pilietinio tautinio
ugdymo, socializacijos, sveikos gyvensenos projektuose. |
2011 - 2015 m. |
Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai |
1.1.4. |
Dalyvavimas olimpiadose. |
Paruošti po vieną mokinį
įvairių dalykų olimpiadoms. |
2011 - 2015 m. |
Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai |
1.2.
Sukurti specialiųjų poreikių, rizikos grupės ir socialiniai remtinų mokinių
ugdymo(si) sistemą.
Eil. nr. |
Priemonės |
Laukiami rezultatai |
Pasiekimo laikas |
Atsakingi |
1.2.1. |
Bendradarbiavimas su kitų pedagoginių-psichologinių
tarnybų darbuotojais. |
Laiku nustatomi mokinio
sutrikimai ir suteikiama reikiama pagalba |
2011 - 2015 m. |
Mokyklos vadovai, Spec.
poreikių ugdymo komisija, socialinė pedagogė |
1.2.2. |
Paskaitos, seminarai mokytojams, individualios
konsultacijos. |
Mokytojai sukaups patirtį,
reikalingą teikiant pagalbą mokiniams |
2011 - 2015 m. |
Mokyklos vadovai, Spec.
poreikių ugdymo komisija, socialinė pedagogė. |
1.2.3. |
Diferencijuoti užduotis
pamokose ir skiriant namų darbus. |
Dirbdamas pagal savo gebėjimus,
sėkmę patiria kiekvienas mokinys. |
2011 -2015 m. |
Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai |
1.3.
Tobulinti vertinimo sistemą.
Eil. nr. |
Priemonės |
Laukiami rezultatai |
Pasiekimo laikas |
Atsakingi |
1.3.1. |
Seminarai, kursai, konferencijos mokytojams |
Mokytojai taikys naujausius
vertinimo metodus |
2011 - 2015 m. |
Mokyklos vadovai |
1.3.2. |
Vertinimo sistemos kūrimas |
Sukurta mokytis padedanti
vertinimo sistema. |
2011 - 2015 m. |
Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai |
1.3.3. |
Informacijos pateikimo ir
fiksavimo sistemos tobulinimas |
Operatyvus ir kokybiškas informacijos pateikimas. |
2011 - 2015 m. |
Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai |
1.4.
Užtikrinti ugdymo turinio kaitą, atitinkančią šiuolaikinius ugdymo tikslus ir
uždavinius.
Eil. nr. |
Priemonės |
Laukiami rezultatai |
Pasiekimo laikas |
Atsakingi |
1.4.1. |
Modulių ir dalykų programų įvairovės kūrimas ir
įgyvendinimas. |
Atnaujinta metodinė medžiaga. |
Iki 2015 m. |
Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai |
1.4.2. |
Neformaliojo ugdymo programų įvairovės kūrimas |
Ugdymo turinys atitinka įvairius mokinių gabumus ir
poreikius. |
Iki 2015 m. |
Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai |
1.4.3. |
Dalyvavimas projektuose,
siekiant praturtinti ugdymo procesą naujomis mokymo priemonėmis. |
Parengti ir gavę finansinę
paramą projektai. |
Iki 2015 m. |
Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai |
II. PRIORITETAS - Glaudus ryšys tarp mokinių mokinių tėvų mokyklos.
2. Tikslas: Bendradarbiavimo su tėvais
efektyvinimas
Uždaviniai:
2.1. Tobulinti mokyklos bendruomenės narių
informavimo sistemą.
Eil. nr. |
Priemonės |
Laukiami rezultatai |
Pasiekimo laikas |
Atsakingi |
2.1.1. |
Naudoti IKT mokyklos
bendruomenės narių informavimui ir švietimui |
IKT naudojimas tėvų
susirinkimuose, atvirų durų dienose |
2011 2015 m. |
Mokyklos vadovai |
2.1.2. |
Skleisti informaciją apie
mokyklos veiklą. |
Parengti straipsniai ir
lankstinukai |
2011 2015 m. |
Mokyklos vadovai |
2.1.3. |
Organizuoti grįžtamąjį ryšį iš
mokyklos bendruomenės narių. |
Pravestos apklausos, gautos
informacijos panaudojimas metinėms veiklos programoms rengti. |
2011 2015 m. |
Mokyklos vadovai |
2.2.
Vykdyti kryptingą tėvų pedagoginį švietimą, skatinti bendradarbiavimą.
Eil. nr. |
Priemonės |
Laukiami rezultatai |
Pasiekimo laikas |
Atsakingi |
2.2.1. |
Parengti tėvų švietimo programą. |
Kasmet
suorganizuoti 2-3 seminarus,
pedagoginėmis, psichologinėmis ir kitomis temomis, organizuoti šventes, parengti lankstinukai. |
2011 2015 m. |
Mokyklos vadovai, klasių vadovai, socialinis
pedagogas, Mokyklos įvaizdžio formavimo grupė |
2.2.2. |
Plėtoti klasių vadovų veiklą |
Klasių vadovų darbo planai,
ataskaitos, analizės |
2011 2015 m. |
Mokyklos vadovai
,klasių vadovai |
2.2.3. |
Organizuoti bendrus renginius
su vietos bendruomene, įtraukiant tėvus. |
Organizuoti bendri renginiai |
2011 2015 m. |
Mokyklos vadovai |
III. PRIORITETAS - Moderni mokymosi aplinka.
3. Tikslas: Atnaujinti mokyklos patalpas ir
modernizuoti ugdymo procesą.
Uždaviniai:
3.1.
Kurti emociškai palankią aplinką mokytis
Eil. Nr. |
Priemonės |
Laukiami rezultatai |
Pasiekimo laikas |
Atsakingi/ kiti dalyviai |
3.1.1. |
Kabinetus aprūpinti kompiuteriais, turinčius internetinį
ryšį |
Kabinetų , aprūpintų kompiuteriais su interneto ryšiu,
skaičius. |
Iki 2015 m. |
Mokyklos vadovai |
3.1.2. |
Atnaujinti mokyklos stendus |
Atnaujinti mokyklos stendai |
2012 m. |
Mokyklos vadovai, mokyklos įvaizdžio formavimo grupė |
3.1. 3. |
Remontuoti mokyklos patalpas |
Suremontuota mokyklos laiptinė, salė |
2011 m. |
Mokyklos vadovai, ūkvedys |
3.1. 4. |
Renovuoti mokyklos pastatą, pakeisti langus, pakeisti
šildymo sistemą, įrengti valgyklos salę |
Renovuotas mokyklos pastatas, pakeisti langai, pakeista
šildymo sistema, įrengta valgyklos salė. |
2011 - 2012 m. |
Mokyklos vadovai/ Kazlų Rūdos savivaldybės
administracijos ūkio skyrius |
3.1. 5. |
Mokyklos išorinės
aplinkos sutvarkymas |
Sutvarkyti želdiniai, pagaminti suoleliai poilsiui |
Iki 2015 m. |
Mokyklos vadovai, ūkvedys |
3.1. 6. |
Mokyklos rūbinės
pritaikymas mokinių poreikiams. |
Įrengta mokyklos rūbinė. |
Iki 2015 m. |
Mokyklos vadovai/ Kazlų Rūdos savivaldybės
administracijos ūkio skyrius |
3.2.
plėtoti technologijų naudojimą ugdymo procese.
Eil. nr. |
Priemonės |
Laukiami rezultatai |
Pasiekimo laikas |
Atsakingi/ kiti dalyviai |
3.2. 1. |
Kelti mokytojų
kvalifikaciją IKT srityje. |
IKT naudojimas ugdymo procese. |
Iki 2015 m. |
Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai |
3.2. 2. |
Įsigyti naujų kompiuterių, kompiuterinių mokymo
priemonių. |
Atnaujinta kompiuterių klasė. |
Iki 2015 m. |
Mokyklos vadovai, Kompiuterių priežiūros specialistas |
3.2. 3. |
PIT įrengimas
mokykloje. |
Įrengtas mokykloje PIT. |
2014 m. |
Mokyklos vadovai, Kompiuterių priežiūros specialistas |
IV. PRIORITETAS - Efektyvus
vadovavimas mokyklos bendruomenės veiklai
4.Tikslas: Gerinti vadovavimo teorinius
pagrindus ir praktinius įgūdžius.
Uždaviniai:
4.1. Kelti vadovų vadybines kompetencijas
Eil. nr. |
Priemonės |
Laukiami rezultatai |
Pasiekimo laikas |
Atsakingi/ kiti dalyviai |
4.1.1. |
Seminarai, kursai mokyklos vadybos klausimais. |
Įgyti gebėjimai, sėkmingai įgyvendinamas mokyklos
strateginis planas. |
Kasmet iki 2015 m. |
Mokyklos vadovai |
4.1.2. |
Rėmėjų pritraukimas |
1-2 bendrai įgyvendinti renginiai |
2012 - 2015 m. |
Mokyklos vadovai |
4.1.3. |
Gerosios patirties sklaida |
Susitikimų su šalies, užsienio ugdymo įstaigų atstovais.
1-2 susitikimai per metus. |
2012 - 2015 m. |
Mokyklos vadovai |
4.1.4. |
Mokyklos vadovų atestacija |
Atestuoti mokyklos vadovai |
Iki 2015 m. |
Mokyklos vadovai/ Kazlų Rūdos savivaldybės
administracijos švietimo skyrius |
4.1.5. |
Analizuoti planų,
programų priemonių veiksmingumą |
Sistemingai aptariami įgyvendinti rezultatai. |
Kasmet iki 2015 m. |
Mokyklos vadovai |
4.2. Vykdyti mokyklos veiklos analizę
Eil. nr. |
Priemonės |
Laukiami rezultatai |
Pasiekimo laikas |
Atsakingi/ kiti dalyviai |
4.2.1. |
Dalyvavimas išorės audite |
Atliktas išorės auditas. |
2014 m. |
Mokyklos vadovai/ Kazlų rūdos savivaldybės
administracijos švietimo skyrius |
4.2.2. |
Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimas |
Atliktas mokyklos veiklos kokybės įsivertinimas Rezultatai panaudoti planuojant
mokyklos veiklą. |
Kasmet iki 2015 m. |
Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo grupė, mokyklos
vadovai |
I.
STRATEGINIO PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA
Strateginio planavimo grupės sudėtis tvirtinama mokyklos direktoriaus įsakymu.
Ją sudaro mokyklos direktorius, pavaduotojas ugdymui ir mokytojų tarybos
atstovai.
Plano įgyvendinimo stebėsena vykdoma du kartus per metus. Pavasarį
analizuojama ir tvirtinama praėjusių metų veiklos ataskaita. Rudenį svarstomi strateginio plano pasiūlymai,
papildymai, kuriuos teikia strateginio planavimo grupės nariai, mokyklos
bendruomenės nariai. Plano įgyvendinimas derinamas su Mokyklos taryba, priimami bendri nutarimai.
SUDERINTA
Bagotosios pagrindinės mokyklos tarybos
Pirmininkas Vida Meiluvienė 2011-05-25
______________________