PRITARTA

                                                          Kazlų Rūdos savivaldybės

                                                          administracijos direktoriaus

                                                          2011-06-29 įsakymu Nr. AT-397

 

                                                                                                                             

BAGOTOSIOS PAGRINDINĖS  MOKYKLOS

2011–2015 METŲ STRATEGINIS ŠVIETIMO PLANAS

 

 

I. ĮVADAS

 

Kazlų Rūdos savivaldybės Bagotosios pagrindinės mokyklos strateginio švietimo plano tikslas – užtikrinti efektyvų mokyklos darbą gerinant ugdymo ir mokymosi kokybę, telkti mokyklos bendruomenę sprendžiant aktualiausias ugdymo problemas, numatyti mokyklos veiklos prioritetus ir pokyčius.

Bagotosios pagrindinės mokyklos strateginis švietimo planas 2011–2015 metams  parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymu, Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 nuostatomis, Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija, Kazlų Rūdos savivaldybės 2004–2012 metų plėtros strateginiu planu, Bagotosios pagrindinės mokyklos nuostatais.

Bagotosios pagrindinės mokyklos strateginį švietimo planą rengė darbo grupė, sudaryta iš administracijos, mokyklos mokytojų ir mokinių. Planas aptartas ir suderintas su mokyklos taryba ir mokytojų taryba. Mokyklos strateginis planas numatytas penkerių metų laikotarpiui (nuo 2011 m. iki 2015 m.)

 

II. MOKYKLOS PRISTATYMAS

 

Pirmoji mokykla buvo įsteigta 1904 metais ūkininko Steponaičio troboje. Mokykloje buvo labai mažai lietuvių kalbos pamokų. Viskas buvo dėstoma rusų kalba. 1925 m. mokytojas Kreivėnas pastatė 6 skyrių mokyklą. Mokyklos gyvavimo metais jai teko vadintis progimnazija, septynmete, aštuonmete, nepilna vidurine ir pagrindine mokykla. Po 1986 metų gaisro mokykla perkelta į buvusio darželio pastatą. Pradinės klasės mokomos atskirame pastate. Mokykloje visa veikla grindžiama bendradarbiavimo, pagarbos ir tolerancijos principais. Glaudūs ryšiai tarp mokinių, mokytojų bei darbuotojų ugdo visapusiškai harmoningas asmenybes, tinkančias šiuolaikiniam pasauliui. Ypač puikūs rezultatai pasiekiami neformaliojo ugdymo užsiėmimų metu. Mokytojai nuolat kelia savo profesinę kvalifikaciją ir įgytas žinias perteikia ugdytiniams.

Mokykloje mokosi apie 100 mokinių, dirba 25 mokytojai. Mokinių skaičius mokykloje beveik nekinta, mokiniai į mokyklą atvyksta iš aplinkinių kaimų. Baigę Bagotosios pagrindinę mokyklą, toliau sėkmingai mokosi Kazlų Rūdos Kazio Griniaus gimnazijoje, Kauno miškų ir aplinkos inžinerijos kolegijoje, profesinio  rengimo centruose.

Bagotosios pagrindinė mokykla kasmet dalyvauja vaikų socializacijos, pilietiškumo,  gamtosauginio ugdymo projektuose, įsijungia į tarptautinių bei kitų mokyklų organizuojamus projektus. Bagotosios gyvenvietėje jaučiamas glaudus bendradarbiavimas tarp mokyklos, kaimo bendruomenės, kultūros namų, bažnyčios, jaunimo organizacijos ,,Bigeris“, kaimo bibliotekos, Rasuolės Klusevičienės ambulatorijos.

Nuo 2003 m. mokykla bendradarbiauja su Lenkijos Respublikos Lwovek’o  Emilijos Šaneckos vardo pradine mokykla. Kasmet vyksta mokytojų ir mokinių mainai, vykdomi bendri projektai.

Mokykla yra visų Bagotosios kaime vykstančių kultūrinių renginių pagrindinis organizatorius ir dalyvis. Mokiniai užima prizines vietas ir laimi apdovanojimus savivaldybės įstaigų organizuojamuose projektuose ir renginiuose. Gerais rezultatais pasižymi šokėjos, dainininkės ir futbolistai.

 

III. IŠORĖS VEIKSNIAI

 

Politiniai veiksniai. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais bei Bagotosios pagrindinės mokyklos nuostatais.

 

            Ekonominiai veiksniai. Švietimas šalyje laikomas prioritetine sritimi, tačiau švietimo sistema nėra  pakankamai finansuojama. Vykdant mokyklų tobulinimo programą atsirado galimybė mokykloms papildomai įsigyti ugdymo proceso priemonių ir mokyklinių baldų. Mokyklos dar nėra pakankamai pasirengusios pritraukti ES programų ir struktūrinių paramos fondų lėšas. Mokinio krepšelio lėšos, kaupiamos 2 procentų lėšos, specialiosios lėšos leidžia tikslingiau ir įvairiau panaudoti turimus finansinius išteklius.

 

            Socialiniai veiksniai.  Nepalanki demografinė padėtis Lietuvoje. Sunki gyventojų ekonominė padėtis, didelis nedarbo lygis, šeimos krizė, didina socialinius mokyklos įsipareigojimus. Didėja specialiųjų poreikių ir probleminio elgesio mokinių skaičius, išlieka gimstamumo ir tuo pačiu mokinių skaičiaus mažėjimo tendencija. Mokykloje mokinių skaičius šiuo metu mažėja nežymiai, tačiau po kelerių metų numatomas klasių komplektų skaičiaus mažėjimas.2010-2011m.m. mokosi 98 mokiniai, iš jų nemokamą maitinimą gauna 79 mokyklos mokiniai.

 

            Technologiniai veiksniai. Informacinės ir komunikacinės technologijos turėtų padėti mokiniui įsigyti visapusišką išsilavinimą.

Siektina, kad šiuolaikinės technologijos taptų efektyvia priemone ugdymo(si) procese: mokykloje įrengta kompiuterių klasė; gerėja aprūpinimas IT ir gebėjimas jomis naudotis, prieigos prie interneto.

 

IV. VIDAUS VEIKSNIAI

 

            Teisinė bazė. Mokykla dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymu, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, reglamentuojančiais mokyklos veiklą, mokyklos nuostatais ir vidaus tvarkos taisyklėmis.

 

            Organizacinė struktūra. Mokykla organizuoja priešmokyklinį, pradinį ir pagrindinį (dviejų pakopų) ugdymą bei įgyvendina ugdymo    procesą pagal Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų bendruosius ugdymo planus.

 

            Žmogiškieji ištekliai. Mokykloje dirba 22 mokytojai , iš jų mokytojo metodininko kvalifikaciją turi 1 mokytojas, vyresniojo mokytojo – 11 mokytojų, mokytojo – 10, socialinė pedagogė, bibliotekininkė. Mokyklos ugdymo aplinkos užtikrinimo personalą sudaro 8 darbuotojai.

 

             Planavimo sistema. Ją sudaro strateginis planas, metinė veiklos programa, ugdymo planas, klasių vadovų darbo planai, būrelių vadovų darbo planai, mokytojų teminiai planai.

 

             Finansiniai ištekliai. Mokykla yra finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų, valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, iš gyventojų 2 proc. Paramos. Mokykla turi paramos gavėjo statusą, papildomos lėšos pritraukiamos gaunant projektų finansavimą.

 

             Ryšių sistema, informacinės ir komunikacinės sistemos. Mokykloje įdiegtas interneto ryšys. Informacija platinama elektroniniu paštu (bagotoji@gmail.com), sukurta mokyklos internetinė svetainė www.bagotoji.kazluruda.lm.lt

 

            Vidaus darbo stebėsena. Kasmet atliekamas mokyklos veiklos kokybės įsivertinimas. Sukurta pedagoginės priežiūros sistema.

 

SSGG  ANALIZĖ

 

Stiprybės

 

Silpnybės

 

-                       Mokyklos vadovai ir mokytojai nuolat siekia atnaujinti savo žinias, kelia kvalifikaciją.

-                       dirba kompetentingi, aukštos kvalifikacijos pedagogai;

-                       nedidelė mokytojų kaita;

-                       nėra moksleivių, be priežasties nelankančių mokyklos.

-                       geri  neformaliojo ugdymo pasiekimai;

-                       puoselėjamos mokyklos tradicijos;

-                       plečiamas bendradarbiavimas su partneriais;

-                       racionalus mokyklos išteklių naudojimas;

-                       gerėjantis mokyklos mikroklimatas;

-                       mokyklos patalpose veikia kaimo vaikų dienos centras „Mūsų svajos“.

 

-                       Nepakankamas finansinių išteklių kiekis;

-                       modernių mokymo priemonių trūkumas;

-                       bibliotekos neatitikimas šiuolaikinių reikalavimų;

-                       patalpų stoka ( trūksta kabinetų, sporto salės);

-                       neįrengtas PIT;

-                       prasta mokinių mokymosi kokybė;

-                       pasyvus dalyvavimas į projektinėje veikloje;

-                       nepakankamai dirbama su specialiųjų poreikių mokiniais.

 

 

 

Galimybės

 

Grėsmės

 

-                       Mokyklos gerosios patirties sklaida;

-                       rėmėjų ugdymo proceso tobulinimui paieška.

-                       Projektinės veiklos plėtojimas, mokyklos tradicijų puoselėjimas įtraukiant bendruomenę.

-                       Nuolatinis ugdymo sąlygų aplinkos gerinimas;

-                       gabių mokinių ugdymo sistemos kūrimas;

-                       PIT įrengimas mokykloje;

-                       bendradarbiavimas su kitomis institucijomis vykdant švietimo kaitos projektus;

-                       vertinimo sistemos tobulinimas;

-                       ugdymo turinio diferencijavimas;

-                       mokyklos įvaizdžio formavimas kaimo bendruomenėje.

 

 

-                       Mokinių išvykimas  mokytis į  Kazlų Rūdos mokyklas;

-                       mažėjant gimstamumui mokinių skaičius mažėjimas;

-                       jungtinių klasių atsiradimas pradinėse klasėse;

-                       mokykla gali tapti nepilna pagrindine mokykla.

 

 

V. MOKYKLOS  VEIKLOS STRATEGIJA

 

Sąrašas sričių, kurias mokykla turėtų tobulinti:

      1.   Mokinių  mokėjimą mokytis organizavimą (2.4.2.)

2.                  Mokymosi veiklos diferencijavimą (2.5.2.)

3.                  Specialiųjų poreikių mokinių ugdymas (4.3.1.)

 

Misija. Bagotosios pagrindinė mokyklos misija – ugdyti visapusiškai išsilavinusią asmenybę, gaunančią priešmokyklinį, pradinį ir pagrindinį išsilavinimą.

 

Vizija. Šiuolaikiška, saugi, patraukli mokytis, sava ir savita,  kurianti besimokančią bendruomenę, puoselėjanti humanistines vertybes, pagrindinė mokykla.

 

Strateginiai prioritetai:

      1.  Mokymo(si) metodų efektyvinimas. Mokinių individualiųjų gebėjimų ugdymas, saviraiškos poreikių tenkinimas.

      2.  Glaudus ryšys tarp mokinių – mokinių tėvų – mokyklos.

      3.  Moderni mokymosi aplinka.

      4.  Efektyvus vadovavimas mokyklos bendruomenės veiklai.

 

 

I. PRIORITETAS - Mokymo(si) metodų efektyvinimas. Mokinių individualiųjų gebėjimų ugdymas, saviraiškos poreikių tenkinimas.

1. Tikslas: Ugdymo kokybės tobulinimas.

Uždaviniai:

1.1. Kurti gabių mokinių ugdymo(-si) sistemą.

Eil. nr.

 

Priemonės

 

Laukiami rezultatai

 

Pasiekimo laikas

Atsakingi

1.1.1.

Mokinių skatinimo sistemos kūrimas ir įgyvendinimas.

Sukurta mokiniams aiški skatinimo sistema..

2011 - 2015 m.

Mokyklos vadovai,

mokytojai

1.1.2.

Rengiamos programos, mokymosi priemonės

Parengtos socialinių, gamtos bei tiksliųjų mokslų diferencijuotos programos.

 2011-2015 m.

Mokyklos vadovai,

dalykų mokytojai

 

1.1.3.

Dalyvavimas projektuose.

Dalyvavimas pilietinio tautinio ugdymo, socializacijos, sveikos gyvensenos projektuose.

2011 - 2015 m.

Mokyklos vadovai,

dalykų mokytojai

 

1.1.4.

Dalyvavimas olimpiadose.

Paruošti po vieną mokinį įvairių dalykų olimpiadoms.

2011 - 2015 m.

Mokyklos vadovai,

dalykų mokytojai

 

1.2. Sukurti specialiųjų poreikių, rizikos grupės ir socialiniai remtinų mokinių ugdymo(si) sistemą.

 

Eil. nr.

 

 

Priemonės

 

Laukiami rezultatai

 

Pasiekimo laikas

Atsakingi

1.2.1.

Bendradarbiavimas su kitų pedagoginių-psichologinių tarnybų darbuotojais.

Laiku nustatomi mokinio sutrikimai ir suteikiama reikiama pagalba

2011 - 2015 m.

Mokyklos vadovai, Spec. poreikių

ugdymo komisija, socialinė pedagogė

1.2.2.

Paskaitos, seminarai mokytojams, individualios konsultacijos.

Mokytojai sukaups patirtį, reikalingą teikiant pagalbą mokiniams

2011 - 2015 m.

Mokyklos vadovai, Spec. poreikių

ugdymo komisija, socialinė pedagogė.

1.2.3.

Diferencijuoti užduotis pamokose ir skiriant namų darbus.

Dirbdamas pagal savo gebėjimus, sėkmę patiria kiekvienas mokinys.

2011 -2015 m.

Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai

 

1.3. Tobulinti vertinimo sistemą.

 

Eil. nr.

 

Priemonės

 

Laukiami rezultatai

 

Pasiekimo laikas

Atsakingi

1.3.1.

Seminarai, kursai, konferencijos mokytojams

Mokytojai taikys naujausius vertinimo metodus

2011 -  2015 m.

Mokyklos vadovai

1.3.2.

Vertinimo sistemos kūrimas

Sukurta mokytis padedanti  vertinimo sistema.

2011 -  2015 m.

Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai

1.3.3.

Informacijos pateikimo ir fiksavimo sistemos tobulinimas

Operatyvus ir kokybiškas informacijos pateikimas.

2011 -  2015 m.

Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai

 

1.4. Užtikrinti ugdymo turinio kaitą, atitinkančią šiuolaikinius ugdymo tikslus ir uždavinius.

 

Eil. nr.

 

Priemonės

 

Laukiami rezultatai

 

Pasiekimo laikas

Atsakingi

1.4.1.

Modulių ir dalykų programų įvairovės kūrimas ir įgyvendinimas.

Atnaujinta metodinė medžiaga.

Iki 2015 m.

Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai

1.4.2.

Neformaliojo ugdymo

programų įvairovės kūrimas

Ugdymo turinys atitinka įvairius mokinių gabumus ir poreikius.

Iki 2015 m.

Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai

1.4.3.

Dalyvavimas projektuose, siekiant praturtinti ugdymo procesą naujomis mokymo priemonėmis.

Parengti ir gavę finansinę paramą projektai.

Iki 2015 m.

Mokyklos vadovai, dalykų mokytojai

 

 II. PRIORITETAS - Glaudus ryšys tarp mokinių – mokinių tėvų – mokyklos.

2. Tikslas: Bendradarbiavimo su tėvais efektyvinimas

Uždaviniai:

2.1. Tobulinti mokyklos bendruomenės narių informavimo sistemą.

 

Eil. nr.

 

Priemonės

 

Laukiami rezultatai

 

Pasiekimo laikas

Atsakingi

2.1.1.

Naudoti IKT mokyklos bendruomenės narių informavimui ir švietimui

IKT naudojimas tėvų susirinkimuose, atvirų durų dienose

2011 –  2015 m.

Mokyklos vadovai

2.1.2.

Skleisti informaciją apie mokyklos veiklą.

Parengti straipsniai ir lankstinukai

2011 – 2015 m.

Mokyklos vadovai

 

2.1.3.

Organizuoti grįžtamąjį ryšį iš mokyklos bendruomenės narių.

Pravestos apklausos, gautos informacijos panaudojimas metinėms veiklos programoms rengti.

2011 – 2015 m.

Mokyklos vadovai

 

2.2. Vykdyti kryptingą tėvų pedagoginį švietimą, skatinti bendradarbiavimą.

 

Eil. nr.

 

Priemonės

 

Laukiami rezultatai

 

Pasiekimo laikas

Atsakingi

2.2.1.

Parengti tėvų švietimo programą.

 

Kasmet suorganizuoti  2-3 seminarus, pedagoginėmis, psichologinėmis ir kitomis temomis,

organizuoti šventes, parengti lankstinukai.

 

2011 – 2015 m.

Mokyklos vadovai,

 klasių vadovai,

 socialinis pedagogas, Mokyklos įvaizdžio formavimo grupė

2.2.2.

Plėtoti klasių vadovų veiklą

Klasių vadovų darbo planai, ataskaitos, analizės

2011 – 2015 m.

Mokyklos vadovai ,klasių vadovai

2.2.3.

Organizuoti bendrus renginius su vietos bendruomene, įtraukiant tėvus.

Organizuoti bendri renginiai

2011 – 2015 m.

Mokyklos vadovai

 

III. PRIORITETAS -  Moderni mokymosi aplinka.

3. Tikslas: Atnaujinti mokyklos patalpas ir modernizuoti ugdymo procesą.

Uždaviniai:

3.1. Kurti emociškai palankią  aplinką mokytis

 

Eil. Nr.

Priemonės

Laukiami rezultatai

Pasiekimo laikas

Atsakingi/ kiti dalyviai

3.1.1.

Kabinetus aprūpinti kompiuteriais, turinčius internetinį ryšį

Kabinetų , aprūpintų kompiuteriais su interneto ryšiu, skaičius.

Iki 2015 m.

Mokyklos vadovai

 

3.1.2.

Atnaujinti mokyklos stendus

Atnaujinti mokyklos stendai

2012 m.

Mokyklos vadovai, mokyklos įvaizdžio formavimo grupė

 

3.1. 3.

Remontuoti mokyklos patalpas

Suremontuota mokyklos laiptinė, salė

2011 m.

Mokyklos vadovai, ūkvedys

 

3.1. 4.

Renovuoti mokyklos pastatą, pakeisti langus, pakeisti šildymo sistemą, įrengti valgyklos salę

Renovuotas mokyklos pastatas, pakeisti langai, pakeista šildymo sistema, įrengta valgyklos salė.

2011 - 2012 m.

Mokyklos vadovai/ Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos ūkio skyrius

 

3.1. 5.

Mokyklos išorinės  aplinkos  sutvarkymas

Sutvarkyti želdiniai, pagaminti suoleliai poilsiui

Iki 2015 m.

Mokyklos vadovai, ūkvedys

 

3.1. 6.

 Mokyklos rūbinės pritaikymas mokinių poreikiams.

Įrengta mokyklos rūbinė.

Iki 2015 m.

Mokyklos vadovai/ Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos ūkio skyrius

 

 

3.2. plėtoti technologijų naudojimą ugdymo procese.

 

Eil. nr.

Priemonės

Laukiami rezultatai

Pasiekimo laikas

Atsakingi/ kiti dalyviai

3.2. 1.

 Kelti mokytojų kvalifikaciją IKT srityje.

 

IKT naudojimas ugdymo procese.

 

Iki 2015 m.

Mokyklos vadovai,

dalykų mokytojai

 

3.2. 2.

Įsigyti naujų kompiuterių, kompiuterinių mokymo priemonių.

Atnaujinta kompiuterių klasė.

 

 

Iki 2015 m.

Mokyklos vadovai,

Kompiuterių priežiūros specialistas

 

3.2. 3.

 PIT įrengimas mokykloje.

 

Įrengtas mokykloje PIT.

 

2014 m.

Mokyklos vadovai,

Kompiuterių priežiūros specialistas

 

 

 

IV. PRIORITETAS - Efektyvus vadovavimas mokyklos bendruomenės veiklai

4.Tikslas: Gerinti vadovavimo teorinius pagrindus ir praktinius įgūdžius.

Uždaviniai:

4.1. Kelti vadovų vadybines kompetencijas

 

Eil. nr.

Priemonės

Laukiami rezultatai

Pasiekimo laikas

Atsakingi/ kiti dalyviai

4.1.1.

Seminarai, kursai mokyklos vadybos klausimais.

Įgyti gebėjimai, sėkmingai įgyvendinamas mokyklos strateginis planas.

Kasmet iki 2015 m.

Mokyklos vadovai

4.1.2.

 

Rėmėjų pritraukimas

1-2 bendrai įgyvendinti renginiai

2012 - 2015 m.

Mokyklos vadovai

4.1.3.

Gerosios patirties sklaida

Susitikimų su šalies, užsienio ugdymo įstaigų atstovais. 1-2 susitikimai per metus.

2012 - 2015 m.

Mokyklos vadovai

4.1.4.

Mokyklos vadovų atestacija

Atestuoti mokyklos vadovai

Iki 2015 m.

Mokyklos vadovai/ Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos švietimo skyrius

4.1.5.

 Analizuoti planų, programų priemonių veiksmingumą

 

 

Sistemingai aptariami įgyvendinti rezultatai.

Kasmet iki 2015 m.

Mokyklos vadovai

 

4.2. Vykdyti mokyklos veiklos analizę

 

Eil. nr.

Priemonės

Laukiami rezultatai

Pasiekimo laikas

Atsakingi/ kiti dalyviai

4.2.1.

Dalyvavimas išorės audite

Atliktas išorės auditas.

2014 m.

Mokyklos vadovai/ Kazlų rūdos savivaldybės administracijos švietimo skyrius

4.2.2.

Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimas

Atliktas mokyklos veiklos kokybės įsivertinimas  Rezultatai panaudoti

planuojant mokyklos veiklą.

Kasmet iki 2015 m.

Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo grupė, mokyklos vadovai

 

 

I.         STRATEGINIO PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

Strateginio planavimo grupės sudėtis tvirtinama mokyklos direktoriaus įsakymu. Ją sudaro mokyklos direktorius, pavaduotojas ugdymui ir mokytojų tarybos atstovai.

 Plano įgyvendinimo stebėsena vykdoma du kartus per metus. Pavasarį analizuojama ir tvirtinama praėjusių metų veiklos ataskaita. Rudenį  svarstomi strateginio plano pasiūlymai, papildymai, kuriuos teikia strateginio planavimo grupės nariai, mokyklos bendruomenės nariai. Plano įgyvendinimas derinamas su  Mokyklos taryba, priimami  bendri nutarimai.

 

SUDERINTA

Bagotosios pagrindinės mokyklos tarybos

Pirmininkas                  Vida Meiluvienė  2011-05-25



______________________