Erasmus+ ‘Mūsų miškai-mūsų ateitis’

erasmus+


2014-2015 metaiTarptautinis Erasmus+ projektas Kazlų Rūdos pagrindinėje mokykloje

Šiais metais prasidėjusi nauja Erasmus+ programa neišgąsdino, o tik paskatino dalyvauti tarptautinių švietimo projektų konkurse. Tad žinia, jog laimėjome trimetį projektą „Mūsų miškai-mūsų ateitis“ mus tikrai pradžiugino.Šio projekto dalyvės – šešios Europos mokyklos, dirbsiančios miško tema. Projekto koordinatorė yra Suomijos mokykla, o partnerės – Ispanijos, Lietuvos, Rumunijos, Olandijos bei Portugalijos ugdymo įstaigos. Tapome partneriais, nes visų mokyklų bendruomenėms yra aktualios miško temos.

Pagrindinis bendradarbiavimo tikslas – didinti žmonių sąmoningumą, skatinti šalių diskusijas įvairia miško tematika. Mums reikia ne tik pagerinti mokinių ir mokytojų komandinio darbo įgūdžius bei šiuolaikinių ugdymo metodų naudojimą, bet ir atverti mokyklą bendruomenei, plėtoti aktyvų pilietiškumą bei verslumo mokymą. Ne mažiau svarbus ir skirtingų žmonių tolerancijos ugdymas, todėl šio projekto metu sieksime, kad mūsų mokiniai išmoktų priimti ir gerbti kiekvieną žmogų. Be abejo, vienas iš tikslų yra gerinti mūsų mokinių ir mokytojų anglų kalbos žinias bei IT gebėjimus. Šio projekto pagrindinė darbo kalba yra anglų, o didesnė jo užduočių dalis bus kuriama virtualioje erdvėje. Projekto dalyviai – visa mokyklos bendruomenė.

Vykdant šį trimetį projektą visose mokyklose bus atliekamos konkrečios užduotys. Mokiniai bus suskirstyti į skirtingas amžiaus grupes ir atliks įvairias užduotis: iš miško gėrybių gamins maistą, darys įvairius medžio dirbinius, kurs herbariumus, matuos mišką naudodamiesi matematiniais įrankiais, dalyvaus fotografijos konkursuose, keliaus į miškus, aplankys medžio apdirbimo įmones bei mokysis išsaugoti gamtą, susipažins su miškininkystėje reikalingomis profesijomis bei įgys žinių apie verslumo mokymą. Sukursime lankstinuką apie mūsų miškus bei pateiksime įvairias mokymo užduotis. Projektinė veikla bus integruojama į daugelį mokomųjų dalykų: gimtąją bei anglų kalbą, matematiką, geografiją, dailę, technologijas, kūno kultūrą ir biologiją.

Į šį projektą ketiname įtraukti ne tik mokyklos narius, bet taip pat ir mokinių tėvus, valdžios administraciją, vietos bendruomenę bei įvairias įstaigas, susijusias su miškininkyste.

“Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.”

Projekto koordinatorė mokykloje mokytoja J. Kvietkauskienė



2013/2014 darbo planas ir grafikas

  1. Veiklos, kurias reikia atlikti vizitų metu (projekto susitikimai, mokinių apsikeitimai, darbo stebėjimas):
  • darbas su mokymo medžiaga (verslumo mokymas). Tikslas – paruošti mokymo šaltinius ir patalpinti juos viešoje erdvėje
  • apsilankymas pas vietinę valdžią pristatant savo projektą ir paskelbiant vietinėje spaudoje
  • darbas miškininkystės ir verslumo temomis
  • vietovių, susijusių su miškininkyste, stovyklavimu, kultūra ir istorija, aplankymas
  1. grafikas:
Veikla Veiklos aprašymas Veiklos pradžia ir pabaiga Dalyviai Atsakinga grupė
Pasiruošimas Koordinatoriai tariasi dėl projekto veiklos.Kiekviena mokykla pristato projektą jam skirtoje skelbimų lentoje Rugsėjo pradžia2014 visos šalys Mokytojai koordinatoriai
Pristatymas Kiekviena mokykla paruošia pristatymą naudodama lipdub ir glogster apie savo mokyklą. Pristatymai išsiunčiami partneriams ir patalpinami projekto svetainėje.Mokiniai paruošia pristatymus apie save su voki programa. Rugsėjis2014 visos šalys A,B and C
Darbo stebėjimas Šalys siunčia mokytojus darbo stebėjimui Rugsėjis 2014 – Liepa 2017 visos šalys mokytojai
Portfolio Portfolio su mokymo medžiaga 2014-2017 visos šalys
Projekto svetainė Kuriama projekto svetainė Rugsėjis 2014 Suomija, Ispanija
Miško diena Įvairi veikla miške. Kiekviena mokykla apsisprendžia kada šiais m.m. ją surengs. 2014-2015mokslo metai visos šalys A + šeimos nariai
Logo kūrimas Organizuojamas logotipo konkursas. Kiekviena šalis pasiūlo savo sukurtą logo ir išrenkamas nugalėtojas Rugsėjis – spalis 2014 visos šalys A,B and C
Projekto veikla Maisto iš miško gėrybių gaminimas (uogų pyragas, grybų sriuba ir kiti tradiciniai patiekalai) Ruduo 2014 visos šalys A
Projektinis susitikimas Olandijoje Pirmas įvadinis susitikimas ir darbinis seminarasDiena 1: susipažinimas ir pasiruošimas darbuiDienos 2-4: darbinis seminaras ir pristatymaiDiena 5: susirinkimas ir mokymosi rezultatų įvertinimas Spalis/lapkritis2014 visos šalys
Mokinių pasikeitimas Mokiniai iš Portugalijos vyksta į Olandiją dirbti miškų temaDiena 1: susipažinimas ir pasiruošimas darbuiDienos 2-4: darbinis seminarasDiena 5: išvados ir įvertinimas Spalis 2014 Portugalija ir Olandija A,B and C
Projekto veikla Nufilmuoti video apie projektą ir paskelbti jį svetainėje ar/ir publikuoti vietinėje spaudoje Spalis 2014 visos šalys C
Išvykos Išvyka į mišką, kurios metu renkamos miško gėrybės patiekalams ir kalėdiniams dirbiniams Ruduo 2014 visos šalys A
Miestų pristatymas Kiekviena mokykla paruošia savo miesto pristatymą ir paskelbia svetainėje Spalis 2014 visos šalys A,B and C
Fotografijų konkursas Miško dvasia Mokiniai dalyvauja konkurse, kuriose užfiksuoti miško vaizdai.Kiekviena mokykla išrenka nugalėtoją, o projekto nugalėtoją išrenka mokyklos partnerės. Rugsėjis 2014 –Gruodis 2014 visos šalys A,B and C
Projekto veikla ir išvykos Išdegusių plotų statistika, palyginimas su kitomis šalimis. Apsilankymas gaisrinėje susipažįstant su gaisrininko profesija Lapkritis2014 visos šalys C
Projekto veikla Miško matavimas matematiniais instrumentais, pvz.: medžio storis, amžius, auktis, miško dydis.Pi dienos organizavimas Rugsėjis 2014 –Lapkritis 2014 visos šalys B
Išvykos Apsilankymas vietinėse medžio apdirbio įmonėse Lapkritis 2014 visos šalys C
Projekto veikla Kalėdos: matematinių figūtų kūrimas iš poieriaus, atvirukai, puošiant miške surinktais produktais Lapkritis 2014-Gruodis 2014 visos šalys A
Projekto veikla Informacijos apie nykstančius gyvūnus rinkimas, pristatant tai kitoms mokykloms Lapkritis 2014-Gruodis 2014 visos šalys B
Projekto veikla Straipsnių rašymas Spalis 2014 – Birželis 2015 visos šalys C
Įvertinimas 2014 m rudens trimestro įvertinimas. Klausimynas mokytojams, mokiniams ir jų šeimoms pristatant projektą Gruodis 2014 Portugalija
Projekto veikla Įvairių daiktų gaminimas iš medžio (inkilėliai, puodeliai, …) Sausis 2015 visos šalys A
Projekto veikla Skaitymo ir rašymo užduotys gimtąja ir anglų kalbomis Sausis 2015 –Gegužė 2015 visos šalys A,B and C
Savo regiono pristatymas Kiekviena mokykla pristato savo regioną Vasaris 2015 visos šalys
Projekto veikla Paslaptingas miškasmokiniai parenka 5 savo šalies miškų vietas, aprašo atvirutėje nurodydami tokias detales kaip geografinė padėtis, būdingos rūšys, išsidėstymas + nuotrauka ir išsiunčia į partnerių šalis. Gavę atvirutę mokiniai išsiaiškina vietovę. Vasaris 2015 visos šalys A
Projekto veikla Gyvūnų iš savo miškų pristatymas, kuris bus išsiųstas B grupės mokiniams partnerių mokyklose Kovas 2015 visos šalys B
Projekto veikla Istorijų, kurios vyksta miške, kūrimas Kovas 2015 visos šalys A
Pristatymas: šventės Mokiniai kuria pristatymą apie šventes savo šalyje, pabrėždami medžių naudojimą tose šventėse Kovas 2015 visos šalys A,B and C
Tarptautinė miškininkystės diena Organizuoja kiekviena mokykla Kovo 21-a visos šalys A,B and C
Mokinių pasikeitimai Mokiniai iš Ispanijos vyksta į Suomiją dirbti miškų temaDiena 1: susipažinimas ir pasiruošimas darbuiDienos 2-4: darbinis seminarasDiena 5: išvados ir įvertinimas Kovas/balandis 2015 Suomija ir Ispanija A,B and C
A short term student exchange Mokiniai iš Rumunijos ir Olandijos vyksta į Lietuvą dirbti miškų temaDiena 1: susipažinimas ir pasiruošimas darbuiDienos 2-4: darbinis seminarasDiena 5: išvados ir įvertinimas Kovas/balandis2015 Lietuva, Olandija, Rumunija A,B and C
Projekto veikla Veikla apie miško išsaugojimą, ieškant informacijos internete ir bendraujant su specialistais. Balandis2015 visos šalys C
Projekto veikla Herbariumo darymas Balandis2015 visos šalys B
Projektinis susitikimas Ispanijoje Projektinis susitikimas ir darbinis seminarasDiena 1: susipažinimas ir pasiruošimas darbuiDienos 2-4: darbinis seminaras ir pristatymaiDiena 5: susirinkimas ir mokymosi rezultatų įvertinimas Gegužė 2015 visos šalys
Išvykos Išvyka į mišką su mokytojais, šeimos nariais ir įvairi veikla jame Gegužė 2015 visos šalys A
Medžių sodinimo diena Kiekvienoje mokykloje organizuojama Medžių sodinimo diena (gali vykti per miškininkystės dieną) Pavasaris 2015 visos šalys B
Pristatymas Koliažas/kompozicija laiko juostoje : Mūsų miškai – mūsų ateitis mokykloje 2014-2015. Gegužė 2015 visos šalys A,B and C
Įvertinimas 2015 m pavasario trimestro įvertinimas. Klausimynas mokytojams, mokiniams ir jų šeimoms išsiaiškinant kiek jie sužinojo apie projektą Gegužė 2015 Portugalija

Rugsėjis:MIŠKO DIENA MŪSŲ MOKYKLOJE

Kazlų Rūdos pagrindinės mokyklos mokiniai ir mokytojai, dalyvaujantys tarptautiniame Erasmus+ projekte „Mūsų miškai – mūsų ateitis“ ir gamtosauginių mokyklų programoje, rugsėjo 17d. organizavo renginį „Miško diena“ Kazlų Rūdos „Pažintiniame miško take”. Rasa Žemaitienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, supažindino su tarptautiniu „Erasmus“ projektu, į kurį įsitraukė Kazlų Rūdos pagrindinės mokyklos moksleiviai ir mokytojai. Miške vyko įvairios sportinės rungtys ,kurias organizavo kūno kultūros mokytojai V. Kazakevičiūtė ir V.Kazlauskas: ėjimas per „pelkę“, lankų mėtymas ant „briedžio ragų“, ėjimas per rąstą. Moksleivius ir juos atlydėjusius mokytojus aplankė Kazlų Rūdos girininkijos miškininkas Kęstutis Žemaitis. Miškininkas pasakojo apie gamtosaugą ir miškininko darbą įvairiais metų laikais, miškininkystę, miškotvarką. Po to mokiniai ir mokytojai uždavė daug klausimų. Mokyklos bendruomenė pasveikino miškininkus su jų artėjančia profesinė diena.
Antra renginio dalis vyko klasių komandoms, kurios buvo suskirstytos į tris grupes: „Miško lobių paieška“, mandalų arba paveikslų iš įvairių rūšių medžių lapų bei kitų gamtinių medžiagų kūrimas ir viktorina „Ką tu žinai apie miškus?“. Visų klasių komandos užduotis atliko stropiai – galėjome pasidžiaugti mokinių žiniomis apie mišką. Visi pasigėrėjome gamtoje sukurtu paveikslu. Komandos aktyvios narės buvo ir klasių auklėtojos: L.Makauskienė, D. Vaitiekūnienė, R.Vaivadienė. Visų klasių grupės gavo padėkas! O namų darbų užduotį – atsiliepimus ir dekoracijas medžiams- aktyviausi mokiniai atliko klasėse iškart po renginio. Visiems dalyviams renginys paliko malonius įspūdžius, o svarbiausia dar kartą priminė, kad reikia rūpintis žaliuoju planetos rūbu.


Spalis:Apie mus rašo spauda

http://kazlurudietis.balsas.lt/naujienos/naujienos_/tarptautinis-erasmus-projektas-kazlu-rudos-pagrindineje-mokykloje-6493/http://www.kazluruda.info/2014/10/06/tarptautinis-erasmus-projektas-kazlu-rudos-pagrindineje-mokykloje/Spalis:KONKURSAS

Mūsų mokykla dalyvauja tarptautiniame Erasmus+ projekte ‚Mūsų miškai – mūsų ateitis‘. Viena iš pirmųjų užduočių – sukurti projekto logotipą. Penki daugiausiai LIKE surinkę logotipai dalyvauja konkurse su olandų, portugalų, rumunų, suomių ir ispanų mokinių sukurtais logotipais. Tad balsuokite J Nepamirškite, jog balsuojame už gražiausią ir labiausiai projekto temą atspindintį logotipą, todėl komentaruose neminime logotipą sukūrusio mokinio vardo ar pavardės.

Balsuoti galite čia: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.667304123385276.1073741938.193164907465869&type=1Spalis:Miško matavimas matematiniais instrumentais. Pi dienos organizavimas



Spalis:Pristatome savo šalį, miestą ir mokyklą

Lietuva:https://www.youtube.com/watch?v=bfB3_TfOKtM&feature=youtu.be

Kazlų Rūda: https://www.youtube.com/watch?v=pvIR3fH06Gg&feature=youtu.be

Mokykla: https://www.youtube.com/watch?v=Mk0T7GpOkhk&feature=youtu.beLapkritis:Maisto iš miško gėrybių gaminimas

Mokiniai su mokytoja J.Banioniene dalyvavo išvykoje miške, kurios metu rinko įvairias miško gėrybes ir augalus. Iš pririnktų grybų buvo iškeptas ardus grybų pyragas.



Lapkritis:Logotipų konkurso nugalėtoja
Projektinio vizito metu Olandijoje balsavimo būdu buvo išrinktas projekto logotipas. Daugiausiai balsų surinkusį logotipą sukūrė Portugalijos mokiniai.



Lapkritis:Pirmas įvadinis susitikimas ir darbinis seminaras Olandijoje

Kazlų Rūdos pagrindinėje mokykloje prasidėjo pirmieji trimečio projekto „Mūsų miškai-mūsų ateitis“ metai. Jau atliktos pirmosios užduotys, susijusios su mus supančiais miškais. Šeštų klasių mokiniai smagiai leido laiką renginyje „Miško diena“ Kazlų Rūdos pažintiniame miško take. Jame vyko įvairios sportinės rungtys, organizuotos kūno kultūros mokytojų V. Kazakevičiūtės ir V.Kazlausko. Moksleivius ir juos atlydėjusius mokytojus aplankė Kazlų Rūdos girininkijos miškininkas Kęstutis Žemaitis. Jis pasakojo apie gamtosaugą ir miškininko darbą per įvairius metų laikus. Padedami informacinių technologijų mokytojų sudalyvavome projekto logotipų konkurse. Mokiniai su mokytoja J.Banioniene dalyvavo išvykoje, kurios metu rinko įvairias miško gėrybes ir augalus. Iš surinktų grybų buvo iškeptas gardus grybų pyragas. Matematikos pamokų metu mokiniai taip pat gavo užduotį – įvairiais matematiniais įrankiais jie matavo medžius. Mokykloje vyko fotografijų konkursas “Miško siela”, buvo išrinktos 5 gražiausios mūsų miško nuotraukos, kurios bus eksponuotos kartu su olandų, portugalų, rumunų, suomių ir ispanų mokinių išrinktomis nuotraukomis. Mokytoja Nijolė Gelgotienė suorganizavo etnokultūrinę vakaronę lietuvių miško deivės Medeinos garbei.

Lapkričio mėn. anglų kalbos mokytojos Lina Makauskienė, Jurga Kvietkauskienė ir biologijos mokytoja Daiva Vaitiekūnienė išvyko į projektinį susitikimą Olandijoje. Buvo įdomu susipažinti su kitų šalių projekto dalyviais iš Rumunijos, Suomijos, Portugalijos, Ispanijos ir Olandijos. Žavėjomės erdviomis Tilburgo koledžo klasėmis, moderniai įrengtomis laboratorijomis ir jaukiais poilsio kampeliais.

Susitikime dalyvaujantys visų šalių mokytojai papasakojo apie savo švietimo sistemas. Turėjome ir atliktą namų darbą – pristatėme savo šalį, miestą, mokyklą ir atvykusią komandą. Tris dienas intensyviai dirbome – buvo aptariama tolimesnė veikla ir bendradarbiavimas.

Olandijoje miškai dengia tik ~8 % šalies ploto, dauguma jų yra sodinti žmonių. Beveik visi šalies kraštovaizdžiai sukultūrinti – paversti dirbamais laukais, ganyklomis, šiltnamių plantacijomis, gyvenvietėmis. Viena iš didelį įspūdį palikusių ekskursijų – apsilankymas kopose. Mus sužavėjo nepaprastas kopų grožis, savita augalija. Juokavome – trūksta tik jūros. Vieną dieną lankėmės Hagoje – Nyderlandų vykdomosios valdžios sostinėje.

Daug emocijų sukėlė ir tai, kad teko važiuoti dviračiais. Galima drąsiai pasakyti – Olandija dviračių šalis. Juokaujama, kad Olandijoje rogės ir pačiūžos – visuotinis hobis, o dviratis – susisiekimo priemonė. Olandams dviračių sportas, kaip ir futbolas – nacionalinė sporto šaka, tačiau įsitikinome kad jiems tai – būtinybė. Dviračiu olandas važiuoja į darbą ir atgal, į svečius ar su reikalais.

Visos viešnagės metu buvo skiriamas didelis dėmesys miškų išsaugojimo problemoms, aktualioms visoms projekte dalyvaujančioms šalims. Tačiau ne mažiau svarbus dalykas yra bendravimas su žmonėmis, naujos pažintys, užmegzti ryšiai su kitų šalių mokyklomis ir mokytojais.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.



Gruodis:Sveikiname projekto partnerius su artėjančiomis šventėmis. Mokytojos J.Banionienės ir jos mokinių kurtos atvirutės



Gruodis:Toliau sėkmingai tęsiasi projektas “Mūsų miškai – mūsų ateitis”

2014-12-17 8a klasės mokiniai su geografijos mokytoja D.V.Petraitiene vyko į Kazlų Rūdos gaisrinę ir susipažino su gaisrininko profesija.

2014-12-17 7b klasės mokiniai su geografijos mokytoja D.V.Petraitiene vyko į UAB „Kazlų Rūdos baldai“, susipažinti su medienos apdirbimo specialybėmis ir įranga.



Gruodis:Projekto informaciniai stendai bei kalėdiniai sveikinimai iš projekto partnerių



Gruodis:Mūsų mokyklos mokiniai patys papuošė eglutę savo gamybos žaisliukais. Kiekviena klasė atnešė ir po eglute paliko dovanėlę, dekoruotą miške surinktomis gėrybėmis 🙂



Sausis:gaminame inkilus, kuriuos pavasarį kelsime miške


imagesFZKPEPAS


Vasaris:mokytoja D.Vaitiekūnienė sukūrė užduotis ‘Paslaptingas miškas’. Šios užduotys bus pateiktos projekte dalyvaujantiems visų šalių vaikams

Kovas:Miško diena. Inkilų kėlimas



Balandis:Mokiniai iš Rumunijos ir Olandijos atvyksta į Lietuvą dirbti miškų tema

Pirmieji svečiai mūsų mokykloje – projektas ‘Mūsų miškai – mūsų ateitis’ tęsiasi

Balandžio mėnesį mokykloje sulaukėme svečių iš Olandijos ir Rumunijos – mokytojai ir mokiniai atvyko ne tik atlikti įvairių užduočių, susijusių su mišku, bet ir susipažinti su mūsų mokykla, miesteliu bei pasižvalgyti po šalį.

Aprodę olandams ir rumunams savo mokyklą, susirinkome pirmosioms užduotims. Mes ir mūsų svečiai pristatėme filmukus apie mokyklas, miestus ir šalis. Svečiai klausėsi trumpo concerto, be to visi kartu pažaidėme linksmą lietuvišką žaidimą, labia patikusį naujiesiems mūsų draugam. Po pietų mokiniai dirbo mišriose grupėse kompiuterių klasėse – sukūrė pristatymus, kuriais parodė kokios skirtingos yra trys šalys.

Kitą dieną trijų šalių mokiniai parodė savo sugebėjimus technologijų klasėje. Vėl dirbdami grupėse pagamino inkilėlius paukščiams. Darbas buvo tikrai smagus, nors ir nelengvas, bet visų inkilėliai tikrai šaunūs. Išvykoje į Miškų muziejų mokiniai susipažino su muziejaus ekspozicija bei atliko kelias praktines užduotis. Dieną užbaigėme Virvių parke – nuobodžiaujančių ten nebuvo.

Ryte nekantriai žvalgėmės į dangų – lietus galėjo sugriauti mūsų planus. Šaunu, kad oras pasitaikė tinkantis ir inkilų iškėlimui, ir medelių sodinimui. Pasirodo, kad iškelti inkilą į medį nėra taip paprasta, bet mokiniai įvykdė šią užduotį. Tikimės, kad šiuose inkiluose apsigyvens paukšteliai, o pasodinti ąžuolai užaugs tvirti. Apsilankėme ir medelyne – juk mūsų projekas apie miškus. Po pietų vėl susirinkome miške – apžiūrėjome įrengtą Miško taką bei surengėme sportiness varžybas. Kiekviena šalis sudainavo po dainą ir pakvietė pažaisti žaidimų.

Paskutinę projekto dieną išvykome į Vilnių. Nors oras nelepino, apsilankėme Trakų pilyje, paragavome kibinų, sostinėje užkopėme į Gedimino pilį. Ne tik svečiai, bet ir mūsų mokiniai sužinojo įdomių faktų apie Lietuvą bei jos sostinę Vilnių. Pasivaikščiojome po nuostabų Belmonto parką ir susėdome vakarieniauti. Smagu, kad trijų šalių mokiniai susidraugavo, nors atsisveikinti buvo labai sunku.

Mūsų mokinių mintys apie svečių viešnagę bei projekto veiklą:

Kai pamačiau juos, nelabai norejau kalbėtis, buvau drovi. Antra dieną jau buvo ka veikti, jau vieną, kitą draugą susiradau. Trečią dieną net nepastebejau kaip su jais pradejau sneketis, buvo labai linksma. Bet paskutinę dieną truputį nuliūdau, nes reikejo atsisveikinti su draugais. Tą paskutinę dieną mes visi tikrai bendravome, olandus nedgi kelis lietuviškus žodžius išmokinom. Man tikrai patiko visa ši programa 🙂 Gabrielė

Iš pradžių tiek olandai, tiek rumunai buvo labai nedrąsūs, reikėjo patiems juos kalbinti, bandyti susibendrauti, tačiau kuo toliau, tuo viskas darėsi smagiau. Įvairiose rungtyse buvo smagu dirbti komandiškai, kalbėti ne kaip mums įprasta lietuviškai, bet teko pasitelkti visas anglų kalbos žinias, norint susikalbėti. Daugelis susiradom draugų iš užsienio, su kuriais dar ir dabar susirašome socialiniuose tinkluose. Projektas tikrai puikiai suplanuotas! Egidijus

Labai patiko mokytojų sugalvota veikla.Iš pradžių buvo sunku apsiprasti, bet vėliau net pati nepastebėjau kaip pradėjau kalbėtis su užsieniečiais. Kalbėdama su olandais ir rumunais praplėčiau savo anglų kalbos žinias. Džiaugiuosi, kad gavau galimybę dalyvauti šiam projekte, praleisti gerai laiką ir ir susipažinti su nuostabiais žmonėmis. Vakarė

Per savaitę patyrėme labai daug linksmų, įdomių akimirkų. Susiradome daug naujų draugų, turėjome galimybę patobulinti savo anglų kalbą. Suorganizuota veikla buvo labai įdomi, linksma ir sužinojome daug naujų dalykų apie Gedimino pilį bei Trakų pilį ir dar visko daug. Labiausiai įsiminė visos, visos dienos, net negaliu išskirti, kuri diena buvo pati šauniausia. Tikiuosi, kad tokių akimirkų bus labai daug. Andželika

Man labai labai patiko! Kai kas sakė, kad geriausia buvo tai, jog nereikėjo eiti į mokyklą, o aš manau kitaip. Manau geriausia buvo, jog pažinom kitų šalių kultūrą, papročius ir jų žmones. Įgavom daug naujos patirties: kaip bendrauti su kitokiais žmonėmis, gerbti jų tradicijas, papročius, ir, žinoma, praplėtėm anglų kalbos žinias, žodžių vartojimą. Susiradom daug naujų draugų, jie labai šmaikštūs linksmi ir tikrai labai drąsūs! Tikiuosi kada nors gyvenime su jais susitikti ir pabendrauti taip pat smagiai, kaip ir šias nuostabias 4 dienas. Gabija

Iš pradžių buvo labai keista, niekas nežinojo kaip mums seksis bendrauti angliškai. Tačiau pačią pirmą dieną mus suskirstė i grupes, taip mes labai susidraugavome su užsieniečiais. Labai patiko virvių parkas ir išvyka į Vilnių, taip pat ir mokytojų sugalvota veikla. Įgavau labai daug patirties ir patobulinau anglų kalbos žinias. Susiradau labai daug draugų, bet buvo labai liūdna kai jie išvažiavo. Manyčiau, kad išvažiavusi į užsienį neprapulčiau! 🙂 Ieva

Pirmą dieną buvo labai sunku su jais sutarti, nes jie buvo nedrąsūs. Kuo toliau, tuo pradėjome geriau sutarti. Visa veikla labiau patiko. Ypač patiko virvių parkas ir veikla Vilniuje. Dovydas

Pirmas 2 valandas jaudinausi, nerimavau ir kalbejausi tik su lietuviais. Paskui susibendravau su olandais ir visi nerimavimai pradingo. Labai patiko sportas miske ir keliavimas į Trakus bei Vilniu. Susibendravau su olandais kaip su lietuviais. Si savaite buvo geriausia mano gyvenime! Justas

Tiek mūsų mokinių bei mokytojų, tiek svečių nuomone, projekto savaitė buvo labia smagi ir gerai organizuota. Įgyta patirtis liks ilgam visų atmintyje.



Balandis: Apie mus rašo spauda: http://www.kazluruda.info/2015/04/27/pirmieji-sveciai-musu-mokykloje-projektas-musu-miskai-musu-ateitis-tesiaBalandis.

Balandis:Kalbame apie miškus, jų naudą bei išsaugojimą



Balandis:Miško diena: akcija ‘Darom’



Balandis:Užduotis apie Lietuvos miškus (mokytoja D.Vaitiekūnienė)

http://www.slideshare.net/tagre/forests-48158648

Gegužė:Pristatome lietuviškas, su medžiais susijusias šventes (mokytoja N.Gelgotienė) ir Lietuvoje gyvenančius gyvūnus (mokytoja D.Vaitiekūnienė)

http://www.slideshare.net/tagre/trees-in-festivals-of-lithuania

http://www.slideshare.net/tagre/animals-in-lithuania

Gegužė:Dalyvaujame fotografijų konkurse ‘Paslaptingas miškas’ su kitais projekto partneriais (mokytoja A.Balnienė)



Gegužė:Skaitymo ir rašymo užduotys miško tema



Gegužė:Darbo vizitas ir darbo stebėjimas Ispanijoje

Šių metų gegužės 18-24 dienomis trys Kazlų Rūdos pagrindinės mokyklos mokytojai išvyko į Erasmus+ tarptautinio projekto „Mūsų miškai – mūsų ateitis“ susitikimą Aguadulce mieste Ispanijoje. Mokyklos direktorius taip pat viešėjo šiame mieste – dalyvavo darbo stebėjimo veikloje pagal projekto programą. IES Carlos III mokykloje projekto atstovai susitiko su Ispanijos, Olandijos, Portugalijos ir Suomijos šalių delegacijomis, dalyvavo įvairiose veiklose, susitikimuose. Projekto dalyviai pristatė miško tema sukurtus darbus, aptarė pirmųjų projekto metų veiklos rezultatus. Vyko diskusijos, kaip aktyviau įtraukti visų šalių mokinius į bendrą veiklą, atliekant užduotis tarptautinėse grupėse. Projektinio susitikimo metu mokyklų projekto koordinatoriai bei kiti dalyvaujantys mokytojai aptarė antrųjų Erasmus+ metų veiklą.

Išsamiau apie projektinį susitikimą pasakoja informatikos mokytoja J.Staseliūnienė. Gegužės 18-24 d. lankėmės Ispanijoje. Ten vyko tarptautinio projekto „Mūsų miškai – mūsų ateitis“ susitikimas su kitų šalių atstovais – Ispanijos, Portugalijos, Suomijos, Olandijos. Dvi dienas buvo dalyvauta susirinkimuose – aptartas visos savaitės veiklos planas, vyko gražiausios nuotraukos konkursas „Miško siela“. Dalyviai balsavo už labiausiai jiems patikusias nuotraukas. Ispanai nuotraukos konkurse laimėjo pirmąją vietą.

Taip pat aptarėme 2014-2015 m.m. projektą, išanalizavome ir įvertinome įvykdytas veiklas. Numatėme mokytojų ir mokinių susitikimų, vyksiančių Rumunijoje ir Lietuvoje, kitų metų dienas. Antrojo susirinkimo metu buvo aptartas 2015-2016 m.m. detalus veiklos planas. Koordinatorė Marta aprodė mokyklą – klases, kabinetus, mokytojų kambarį. Susipažinome ir pabendravome su keletu tos mokyklos mokytojų. Taip pat lankėmės kaktusų plantacijoje ir šalia esančiame laukiniame paplūdimyje, apžiūrėjome miesto bažnyčią bei Almerijos mieste esančią pilį. Apsilankėme savivaldybėje. Turėjome galimybę pamatyti vieną iš daugelio šiltnamių, kuriuose auginamos daržovės. Ispanijos gyventojai paliko gerą įspūdį – tai draugiški, nuoširdžiai bendraujantys žmonės.

Etikos mokytojos N.Gelgotienės pasakojimas. Patirtis visada naudinga, jei suteikia žinių ir emocinių išgyvenimų. Kelionės į Ispaniją metu buvo galimybė susipažinti ir su šalies kultūra, kraštovaizdžiu, ir su švietimo sistema, ekologinėmis problemomis. Naudingas buvo ir dalykiškas, intensyvus darbas tarptautinėje projektinėje grupėje, planuojant tolimesnę projekto veiklą. Geras šeimininkų pasirengimas vizitą Ispanijoje padarė darbingą ir sklandų. Maloniai nustebino atsitiktinai sutiktų vietos gyventojų pagalba ir paslaugumas, o kalbos barjerą padėjo įveikti bendražmogiškas geranoriškumas.

Mokyklos direktorius A.Vaivada dalyvavo darbo stebėjimo veikloje – jis šią savaitę praleido su IES Carlos III mokyklos direktoriumi. Jo nuomone, Ispanijoje yra ir valstybinių, ir privačių mokyklų. Vaikams iki 3 metų numatyta galimybė lankyti vaikų darželį. Daugiausiai tai privačios įstaigos. Yra ir valstybinių vaikų darželių, tačiau vietų juose visiems norintiems neužtenka. Ispanijoje visiems vaikams, nepriklausomai nuo jų teisinio statuso, privalomas valstybinis lavinimas – nuo ikimokyklinio iki vidurinio.

Daugelyje mokyklų užsiėmimai vyksta nuo 9.00 val. iki 17.00 val.; pietų pertrauka trunka nuo 12.30 val. iki 15.00 val. Įprastai vaikai lanko arčiausiai namų esančią mokyklą. Mūsų partnerių mokyklos siekiamybė yra Bachillerato – tai vidurinis laisvai pasirenkamas išsilavinimas, skirtas 16-18 metų moksleiviams. Mokykloje mokosi nemažas procentas užsieniečių vaikų. Pirmą vizito dieną man su mokyklos direktoriumi padėjo bendrauti lietuvių mergaitė, besimokanti šioje mokykloje. Mokyklos direktorius pasakojo apie Ispanijos švietimo sistemą, apie jo vadovaujamos mokyklos tikslus ir siekius. Iš pokalbio sužinojau, kad įstaigos vadovas, kaip ir mes, turim savo mokomojo dalyko pamokų. Stebėjau jo vedamas kūno kultūros pamokas ir galėjau jas palyginti su mūsų mokykloje vykstančiomis kūno kultūros pamokomis. Kaip ir mūsų mokykloje, taip ir jų, kūno kultūros pamoka pradedama mankšta, siekiant išvengti traumų. Mokiniams fizinis krūvis skiriamas, atsižvelgiant į jų sveikatos būklę.

Projekto koordinatorės J.Kvietkauskienės pasakojimas apie projektinį susitikimą. Prieš metus mūsų mokykloje prasidėjęs tarptautinis projektas „Mūsų miškai – mūsų ateitis“ sėkmingai įsibėgėja. Pirmaisiais metais nuveikėme išties nemažai, projekte aktyviai dalyvavo visa mokyklos bendruomenė. Šio projektinio susitikimo metu Ispanijoje buvo analizuojami jau nuveikti darbai, aptariami būsimų susitikimų klausimai bei antrųjų metų veiklos programa. Susitikimas buvo įdomus ir naudingas. Kitais metais mūsų laukia du susitikimai. Projekto dalyviai viešės Lietuvoje, o artimiausiu metu bus organizuojama išvyka į Rumuniją – šį kartą vyks ne tik mokytojai, bet ir mokiniai. Jiems tai bus galimybė įgyti naujų žinių bei praktinių užsiėmimų metu parodyti savo įgūdžius bei žinias. Mokytojai kartu su kolegomis iš įvairių šalių galės išbandyti įvairius darbo metodus, dalintis patirtimi bei patiems jos įgyti.



Apie mus rašo spauda: http://www.sac.smm.lt/rpastas.php?id=1294 Birželis: Herbariumas Lietuvos augalai (mokytoja J.Staseliūnienė)

http://www.slideshare.net/tagre/herbariumai

Birželis: Mūsų projekto veikla per pirmuosius metus. The summary of project activities in English

http://www.slideshare.net/tagre/the-first-year-of-the-project-our-forests-our-future

2015-2016 metai 2015/2016 darbo planas ir grafikas

Projekto veikla Maisto iš miško gėrybių gaminimas (uogų pyragas, grybų sriuba ir kiti tradiciniai patiekalai) Ruduo 2015 A
Projekto veikla Fotografijų konkursas ‘Miško dvasia’. Mokiniai dalyvauja konkurse, kuriose užfiksuoti miško vaizdai.

Kiekviena mokykla išrenka nugalėtoją, o projekto nugalėtoją išrenka mokyklos partnerės.
2015 –2016 B
Projekto veikla Mokiniai ruošia pristatymą apie keturis metų laikus miškuose. Bandomasis pristatymas – mokytojų 2015, iki gegužės A, B and C
Projektinis susitikimas /darbo stebėjimas, mokinių mainai Rumunijoje 2 mokytojai (projektinis susitikimas), 1 mokytojas (darbo stebėjimas, D.Petraitienė), 5 mokiniai +2 lydintys mokytojai Spalis 5-9 2015
Projekto veikla Miško medžiagų rinkimas kalėdinėms atvirutėms Spalis 2015 A
Projekto veikla Išdegusių plotų statistika, palyginimas su kitomis šalimis. Apsilankymas gaisrinėje susipažįstant su gaisrininko profesija Lapkritis 2015 C
Projekto veikla Miško matavimas matematiniais instrumentais, pvz.: medžio storis, amžius, auktis, miško dydis.

Pi dienos organizavimas
Lapkritis 2015 B
Projekto veikla 1.Apsilankymas vietinėse medžio apdirbio įmonėse

2. Pristatymas. Profesijos – žmogus, užsidirbantis pragyvenimui iš miško
Lapkritis -Gruodis 2015 C
Projekto veikla Kalėdos: matematinių figūrų kūrimas iš poieriaus, atvirukai, puošiant miške surinktais produktais Lapk -Gruod 2015 A
Projekto veikla Informacijos apie nykstančius gyvūnus rinkimas, pristatant tai kitoms mokykloms Lapkritis -Gruodis 2015 B
Projekto veikla Įvairių daiktų gaminimas iš medžio (inkilėliai, …) Sausis 2016 A
Projekto veikla Skaitymo ir rašymo užduotys gimtąja ir anglų kalbomis miško tema Sausis-Gegužė 2016 A,B and C
Projekto veikla Pristatymas. Mūsų miškų paukščiai Kovas 2016 B
Projekto veikla Piešiame mišką (bus patikslinta) Vasaris-Kovas 2016
Tarptautinė miškininkystės diena Organizuoja kiekviena mokykla Pavasaris 2016 A, B and C
Projekto veikla Koncertas ‘Miškas muzikoje’ Vasaris-Kovas 2016 A,B andC
Projekto veikla Veikla apie miško išsaugojimą, ieškant informacijos internete ir bendraujant su specialistais. Balandis 2016 C
Projekto veikla Herbariumas Balandis 2016 B
Projektinis susitikimas /darbo stebėjimas, mokinių mainai Lietuvoje Gegužės 9-13 Gegužė

2016
Projekto veikla 1. Miško dienos. Išvyka į mišką su mokytojais, šeimos nariais ir įvairi veikla jame

2. Kiekvienoje mokykloje organizuojama Medžių sodinimo diena
2015 – 2016
Presentation: time line Koliažas/kompozicija laiko juostoje : Mūsų miškai – mūsų ateitis mokykloje 2015-2016. Gegužė 2016
Papildoma veikla Pristatymas apie paveldą

Laikraštis

Rugsėjis. Miško diena – sodiname medžius ir gerai leidžiame laiką gamtos prieglobstyje


Spalis: Miško gėrybės. Gaminame aviečių pyragą su kedro riešutais


Spalis: išvyka į Kazlų Rūdos mokomosios miškų urėdijos medelyną
Mokyklos mokiniai nariai lankėsi VĮ Kazlų Rūdos mokomosios miškų urėdijos medelyne. Medelyno vadovas Donatas Petravičius supažindino su medelyno įkūrimo istorija, vykdoma veikla: miško sodmenų ir urbanistinių augalų auginimu ūkio reikmėms ir komercinei veiklai. Apžiūrėjome sodmenų daigynus, dekoratyvinių sodinukus, naujai įsikepintus augalus. Kurkime pasaulį, kuriame bus gera gyventi mums ir ateities kartoms. Dėkojame medelyno viršininkui už šiltą priėmimą.


?[/caption]


?[/caption]


?[/caption]

Spalis: Kazlų Rūdos pagrindinės mokyklos mokinių ir mokytojų tarptautinio Erasmus+ projekto vizitas Rumunijoje

Toliau tęsiasi mokykloje vykstantis tarptautinis projektas „Mūsų miškai – mūsų ateitis“. Spalio 4 dieną į Rumuniją išsiruošė net 10 žmonių – 5 mokyojai ir 5 mokiniai. Į projektinį susitikimą vyko koordinatorės J.Kvietkauskienė ir J.Makauskienė, o geografijos mokytoja D.Petraitienė dalyvavo darbo stebėjimo veikloje pagal projekto programą. Mokinių mainų programoje dalyvavo mokiniai Justas Bieliauskas, Vakarė Gudelytė, Gabrielė Černauskaitė, Ieva Išganaitytė, Justas Narbutaitis ir juos lydinčios mokytojos L.Strukaitienė ir R.Žemaitienė.

Mažame Rumunijos Petroasa mieste susitiko visų projekte dalyvaujančių šalių mokyklų mokytojai, o mūsų mokiniai turėjo galimybę bendrauti ir bendradarbiauti su rumunų ir suomių bendraamžiais.

Išsamiau apie kelionę pasakoja projekto dalyviai.

Koordinatorės J.Kvietkauskienė ir L.Makauskienė

„Net nepastebėjome, kaip prabėgo pirmieji projekto metai. Per šiuos metus tapome geri draugai su kitų šalių projekto dalyviais. Smagu, kai susitikę randame bendrų temų, iš kurių mums svarbiausia – mūsų miškai. Šio susitikimo metu pasidžiaugėme nuveiktais darbais bei aptarėme iškylančias problemas, taip pat daug diskutavome apie antrųjų metų programą bei jau vykstančias veiklas.

Rumunija – nepaprastai gražaus gamtovaizdžio šalis, tačiau ne tokia išsivysčiusi kaip Lietuva. Pamatę, kaip gyvena kai kuriuose kaimuose žmonės, kai sužinojome, jog kai kur vos prieš metus įvesta elektros energija – galėjome pasverti savąsias vertybes. Beje, rumunai – žmonės labai nuoširdūs, jaunimas saugo savąsias tradicijas, tautiškumą.“

Mokytojos L.Strukaitienė ir R.Žemaitienė

„Spalio mėnesį mums teko laimė aplankyti Rumuniją. Tai šalis Europos pietryčiuose, jos šiaurėje ir viduryje iškilę Karpatų kalnai, kurių slėniuose mes ir gyvenome. Gamta ten nuostabi: šimtamečių medžių miškai, graikinių riešutų medžiai, natūralūs kalnų gamtovaizdžiai, laikinosios upės, turistų nelabai pasiekiamos olos su tūkstančiais mieguistų šikšnosparnių, aštrios uolos ir serpentinai, vingiuojantys tarp daugybės vienuolynų. Visa tai mums teko matyti, pajusti ir tuo pasidžiaugti. Kalnų papėdėse prisiglaudusių kaimų žmonės labai nuoširdūs. Jie mus vaišino tradiciniais Rumunijos valgiais, aprodė gražiausius savo gyvenamos vietovės gamtovaizdžius, noriai pasakojo apie savo šalies tradicijas. Mums teko ne tik stebėti tradicinius, per šventes iki šių dienų noriai visos kaimo bendruomenės šokamus šokius, bet ir patiems „pakilnoti kojeles“. Labai didelę pažintinę vertę turėjo bendravimas su kitataučiais šio projekto dalyviais portugalais, ispanais, suomiais, olandais ir rumunais. Sužinojome nemažai apie jų mokyklas, gyvenimo būdą, pomėgius ir kt. Savo kailiu patyrėme, jog norint keliauti ir pažinti kitus kraštus, būtina mokytis užsienio kalbų.“

O štai mūsų mokinių patirti įspūdžiaiPasakoja Ieva: „Iš pradžių keliaudama į Rumuniją šiek tiek jaudinausi. Nežinojau, koks tai kraštas, kaip mane sutiks, kokie žmonės ten gyvena… Tačiau nuvažiavus daug kas pasirodė visai kitaip. Atvykę į Rumuniją, apsistojom viešbutyje. Viešbutis buvo erdvus, šiltas ir jaukus. Buvo nerealu ir labai smagu pažiūrėjus pro langą pamatyt didžiausius kalnus, kokių Lietuvoje tikrai nepamatysi. Susitikusi su savo bendraamžiais suomiais ir rumunais pajutau jų paprastumą, nuoširdumą. Mes visiškai nejutom kalbos barjero. Taip susidraugavome, kartu, aplankėme pilis, buvome vienuolynuose. Daug sužinojau apie rumunų gyvenimo būdą, papročius, kultūrą. Šią kelionę ilgai nešiosiu savo širdyje, nes ji man paliko neįkainojamą įspūdį.“

O Gabrielė priduria:„Vykome į Rumuniją. Ten miškai yra labai gražūs. Susipažinau su daug žmonių, net susiradau draugų. Buvo labai linksma ir įdomu su jais. Buvome Drakulos pilyje. Rumunijoje sužinojau labai daug naujų dalykų. Ir man ten labai patiko, netgi norėčiau sugrįžti atgal.“

Justas įvertina trumpai ir drūtai: „Kelionė į Rumuniją man buvo šauniausias įvykis mano gyvenime. Susipažinau su suomiais, rumunais ir keliais portugalų mokytojais. Pažinau rumunų gamtą, miestus ir papročius.“

Vakarė teigia:“Ši savaitė buvo labai įdomi. Mes susipažinom su daug malonių žmonių, matėme Rumunijos gamtos grožį, kultūrą, nuostabias vietas kaip bažnyčios, vienuolynas kalnai ir dar daug kitų vietų… Gamta labai svarbi mano gyvenime, taigi matyti kitokius gamtovaizdžius buvo kažkas naujo. Man labai patiko ši kelionė ir laukiu dienos, kai aš vėl sugrįšiu į šią nuostabią šalį. Ačiū projekto organizatoriams!

Pasakoja Julius:„Šios kelionės aš niekada nepamiršiu, nes ji buvo įsimintiniausia mano gyvenime. Mes vienas kitą artimiau pažinome, lavinome anglų kalbą, susipažinome su vaikais iš kitų šalių. Taip pat supratau, kad tokioms kelionėms reikia turėti jėgų. Esu labai dėkingas mokytojoms, kurios suteikė tokią galimybę ir mus lydėjo. Taigi apibendrinus viskas buvo labai šaunu! Mokytojos D.Petraitienės įspūdžiai iš darbo stebėjimo veiklos:

„Esu labai patenkinta, kad mane kolegė Jurga Kvietkauskienė įtraukė į projektą „Mūsų miškai – mūsų ateitis”, tad spalio mėnesį važiavau į Rumuniją stebėti geografijos pamokų.

Atvykus į Rumuniją, mane pirmiausia pakerėjo kaimo vaikų nuoširdumas, džiaugsmas, jų pagarba savo mokytojui. Mokyklos koridoriuose, klasėse ant sienų matėme mokinių darbus, kaip ir pas mus mokykloje. Tikros pamokos eigos neteko stebėti, nes mokytojas vedėsi mus į gamtą parodyti vietovės kraštovaizdžio. Kopėme į kalną, ėjome išdžiūvusios kalnų upės vaga, diskutavome apie uolienas, kalnų susidarymo kilmę šiose vietovėse, miško medžių įvairovę, aplankėme natūralius kalnų urvus, nepritaikytus turistams. Mokytojas parodė, kokias jis turi didžiules galimybes dirbti su mokiniais gamtoje. Gyvas pavyzdys yra geriau už sausą vadovėlio teoriją! Mokiniai savo įgytas žinias iš karto gali pritaikyti praktikoje čia pat savo kaimo apylinkėse. Tai yra labai puiku…

Liūdnas pastebėjimas buvo vienas – projektas vadinasi „Mūsų miškai – mūsų ateitis”, o Rumunijoje miškai masiškai kertami, mediena parduodama užsieniui. Tai pabrėžęs geografijos mokytojas dėl to labai apgailestavo. Lietuvos miškingumas yra 30 procentų (nedidelis), žmonės supranta, kad reikia saugoti mišką, todėl jau yra priimtas įstatymas: kiek miško iškirtai, tiek turi atsodinti… Manau, ir Rumunijoje ateis laikas, kai žmonės pradės mąstyti, kad miškas yra didelė šaliesvertybė, o ne pajamų šaltinis.”

Apibendrinant galima pasakyti, kad mums visiems tai buvo puiki galimybė įgyti naujų žinių, išbandyti įvairius darbo metodus, dalintis patirtimi bei patiems jos įgyti. O gegužės mėnesį laukiame visų projekto partnerių bei jų mokinių Lietuvoje.

Filmukas apie kelionę

Rumunija


Apie mus rašo spauda Kazlų Rūdos laikraštis ŠMM švietimo aprūpinimo centras Spalis – Lapkritis: Mūsų veiklos miške

?

?[/caption]

?

?[/caption]

?

?[/caption]

Lapkritis: protų mūšis ekologijos tema


Lapkritis: konkursas ‘Paslaptingas miškas’Nuotraukas rasite čiaLapkritis: Išdegusių plotų statistikaPristatė G. Černauskaitė

Did_iausi_gaisrai_Lietuvoje_d

Gruodis: mūsų mokinių dirbiniai iš miške rastų gėrybių

5-8 klasių mokiniai kūrė ekologišks atvirukus, panaudodami sudžiovintas gėles, lapelius, šakeles bei kitą medžiagą, surinktą miške. Visa mokyklos visuomenė galėjo jais pasigrožėti surengtoje parodoje ‘Su šv. Kalėdomis”. Taip pat galėjome pasidžiaugti mokinių sukurtomis prakartėlėmis, kurios buvo pagamintos iš medžio atliekų. O mokinių sukurta kalėdinė puokštė dalyvavo kalėdinių puokščių konkurse. Mokytojos V.Bašinskienės vadovaujami mokiniai savo darbus pademonstravo dar vienoje parodoje – stebėjomės jų išradingumų kuriant kalėdines eglutes panaudojant matematines figūras.


?[/caption]


Gruodis: Susipažįstame su medžio apdirbimo įmonėmis

Pristatė J.Bieliauskas

J_r_s_medis_odt

Gruodis – Sausis: Informacijos apie nykstančius gyvūnus rinkimasNykstantys gyvūnai LietuvojeSausis: Profesijos – žmogus, užsidirbantis pragyvenimui iš miško. Interviu su įvairių profesijų atstovaisEarning from the forest

Sausis: Įvairių daiktų gaminimas iš medžio

Sausis – Gegužė: Skaitymo ir rašymo užduotys gimtąja ir anglų kalbomis miško tema

Pristatome lietuvių liaudies pasaką ‘Eglė – žalčių karalienė’ projekto partneriams

Sausis – Vasaris: Mūsų nuotraukos su medžiais

Vasaris: Surengėme pristatymą apie projekto partnerių šalis

2016-03-08_21.38.57

Sausis – Kovas: Rašome straipsnius į projekto laikraštįKovas: Surengėme parodą apie profesijas lietuvių, anglų, vokiečių ir rusų kalbomis

Kovas.Mano mėgstamiausi gyvūnai. Mokinių darbai

Kovas: Pamoka Miškų muziejuje
Kazlų Rūdos informacinio centro vadovas Redas Rutkauskas įdomiai pateikė muziejaus įkūrimo istorija. Mokiniai klausėsi informacijos apie miškų atkūrimą, saugomas teritorijas: Kazlų Rūdos valstybinis kraštovaizdžio draustinis, Novaraisčio ornitologinis draustinis, Višakio slėnio botaninis draustinis bei Pušies genetinis draustinis Braziūkų girininkijoje. ( Braziūkų Liepa „Motinėlė“), lankomiausias vietas. R.Rutkauskas akcentavo, kad „viso urėdijos teritorijoje išskirti 4 valstybiniai ir 3 savivaldybių draustiniai, kurie užima 1980 ha miškų ploto“.

?

?[/caption]

?

?[/caption]

?

?[/caption]

?

?[/caption]

Kovas – balandis:mūsų mokyklos mokiniai, taip pat ir miestelio bendruomenė, dalyvauja miško sodinimo akcijose

?

?[/caption]

?

?[/caption]

?

?[/caption]

?

?[/caption]

Balandis:mokyklos mokiniai ir mokytojai dalyvauja kasmetinėje akcijoje ‘Darom’, kurios metu yra tvarkomi žalieji šalies plotai

13072172_1155875744446677_1114962066_o

Gegužė: Apie mus rašo spauda. Pristatome projektinę veiklą mokykloje

Europietiška Kazlų Rūda 2016

Gegužė. Herbariumas ‘Lietuvos augalai’

‚Mūsų miškai –mūsų ateitis‘ 2016-2017 mokslo metų veikla

Miško diena Kiekviena mokykla nustato datą 2016-2017 Visos šalys
Receptų knyga Receptai + foto (Suomija) Ruduo 2016 Visos šalys
Projekto veikla Straipsnių rašymas 2016 –2017 Visos šalys
Projekto veikla Patiekalai iš miško gėrybių Ruduo 2016 Visos šalys
Piešinio anr sienos gamyba Kiekviena mokykla atlieka savo dalį ir siunčia į Ispaniją Rugsėjis – gruodis 2016 Visos šalys
Projektinis susitikimas Suomijoje Projektinis susitikimas

Mokinių mainai

Pamokų stebėjimas
Spalis 2016 Visos šalys
Projekto veikla Renkame medžiagą Kalėdų atvirukams Spalis – lapkritis 2016 Visos šalys
Projekto veikla Išdegusių miško plotų statistika. Apsilankymas gaisrinėje Lapkritis 2016 Visos šalys
Projekto veikla Miško matavimas matematiniais instrumentais. Pi diena 2016 –2017 Visos šalys
Projekto veikla Medžio apdirbimo įmonės Ruduo 2016 Visos šalys
Projekto veikla Kalėdų atvirutės. Sveikinimai parrtneriams (sukurta iš mokinių koliažų) Lapkritis-gruodis 2016 Visos šalys
Projekto veikla Nykstantys gyvūnai. Pristatymas 2016- 2017 Visos šalys
Projekto veikla Lankstinukas-e knyga apie šalių miškus (Suomija) Pavasaris 2017 Olandija ir Rumunija
Projekto veikla Gaminiai iš medienos Vasaris 2017 Visos šalys
Projekto veikla Skaitymo ir rašymo užduotys miško tema Sausis –Gegužė 2017 Visos šalys
Projekto veikla Video apie miškus Sausis –Gegužė 2017 Visos šalys
Projekto veikla Paslaptingas miškas – užduotys Vasaris2017 Visos šalys
Projekto veikla Miško gyvūnų pristatymas Kovas 2017 Visos šalys
Projekto veikla Istorija miške Kovas2017 Visos šalys
Projekto veikla Tarptautinė miškininkystės diena Kovas2017 Visos šalys
Pristatymas – kaip naudojame miškus savo reikmėms Mokiniai ruošia pristatymus Kovas –Balandis 2017 Visos šalys
Projekto veikla Kaip išsaugoti miškus? Įvairi veikla 2016 – 2017 Visos šalys
Projekto veikla Herbariumas Balandis – gegužė 2017 Visos šalys
Projektinis susitikimas Portugalijoje Baigiamasis susitikimas Portugalijoje. Veiklos pristatymas. Įsivertinimas. Ataskaitos rašymas Gegužė2017 Visos šalys
Projekto veikla Išvyka į mišką Gegužė 2017 Visos šalys
Medžių sodinimo diena Kiekviena mokykla nustato datą Pavasaris 2017 Visos šalys
Pristatymas Koliažas/kompozicija laiko juostoje : Mūsų miškai – mūsų ateitis mokykloje 2016-2017. Gegužė 2017 Visos šalys
Galutinis projekto įvertinimas ir ataskaita Šalių koordinatoriai Portugalijoje Gegužė 2017

Rugsėjis.Miško diena. Ruduo. Mes vėl miške – šiandien sodiname medžius

Spalis.Gaminame iš miško gėrybių.

Saldi sriuba su mėlynių uogiene ir džiovintomis spanguolėmisIngridientai:

1,5 l vandens

200 ml mėlynių uogienės

100g džiovintų obuolių

50 g razinų

50g džiovintų spanguolių

2 griežinėliai citrinos

3 šaukštai cukraus ( galima pagal skonį)

2 šaukštai krakmolo ir 50 ml vandens

Kleckučiai( arba naminiai makaronai ) : 100g miltų ir 100 ml vandens

Darbo eiga :

Iš miltų ir vandens sumaišyti tešlą kleckučiams ( makaronams). Juos pilti į verdantį vandenį nuo šaukšto. Po 2 minučių sudėti džiovintus obuolius. Pavirti dar kokias 5 min. Sumaišyti vandenį su krakmolu ir maišant supilti į sriubą. Tuomet supilti mėlynių uogienę, įmesti citrinos griežinėlius, suberti razinas, spanguoles, cukrų. Pavirti 5 min. ir išjungti viryklę. Skaniausia, kai sriuba dar pastovi, pravėsta. Valgyti galima ir šiltą ir šaltą. Skanaus!

Siunčiame lietuviškus receptus bendrai projekto receptų knygai

Spalis.Pamoka apie paukščius. 6–7 klasių mokiniai dalyvavo susitikime su Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejaus ornitologijos skyriaus darbuotojais: skyriaus vedėju Sauliumi Rumbučiu ir vyr. zoologu Deiviu Dementavičiumi, kurie yra vieni iš Gamtosaugos projektų vystymo fondo įkūrėjų.

http://www.kazluruda.info/2016/10/projekto-juriniu-ereliu-apsauga-lietuvoje-pristatymas/3184Rugsėjis – birželis. Rašome straipsnius

Rugsėjis -lapkritis. Įregta lauko klasė. Šiam darbui susibūrė mokiniai, mokytojai ir mokinių tėvai.

http://www.kazluruda.info/2016/11/lauko-klase/3469

Spalis. Keliaujame į Suomiją – mokinių mainai, pamokų stebėjimas, projektinis susitikimas

Kazlų Rūdos pagrindinės mokyklos mokinių ir mokytojų kelionė į miškų kraštą – Suomiją

Tretieji tarptautinio Erasmus+ projekto „Mūsų miškai – mūsų ateitis“ metai Kazlų Rūdos pagrindinėje mokykloje prasidėjo kelione į Suomiją. 10 mokinių ir 4 mokytojai lankėsi Laplandijoje, Tornio mieste įsikūrusioje mokykloje, į kurią atvyko visi projekto dalyviai iš šešių šalių.

Gegužės mėnesį pas mūsų mokinius svečiavosi suomių mokiniai, o rudenį šiauriečiai savo namų duris atvėrė labai besijaudinusiems prieš kelionę mūsiškiams. Viešnagė Suomijoje prabėgo tarsi viena diena, kupina neišdildomų įspūdžių. Mes, mokytojai, tikrai džiaugėmės, kad mūsų ugdytiniai tokie šaunūs, savarankiški ir mokantys bendrauti. Dalinamės jų įspūdžiais, nors visko, ką jie patyrė, neįmanoma aprašyti keliomis eilutėmis.

Kamilė : Kelionė į Suomiją buvo labai įdomi. Mokykloje visi žmonės buvo labai draugiški. Muzikos klasėje buvo daug instrumentų ir mokytoja buvo tokia miela bei draugiška, kad norėjome ją pasikviesti į savo mokyklą. Kūno kultūros pamokoje žaidėme įdomų žaidimą – grindų riedulį. Jų mokykla yra šiuolaikiška ir didelė.

Vytautas : Suomių šeimoje praleidau 5 dienas. Nors turėjau daug pramogų, labiausiai įsiminė pramogų parkas. Jų mokykla – nuostabi. Klasės jaukios ir švarios, aprūpintos įvairiausiomis technologijomis – interaktyvi lenta, kompiuteriai, kameros, planšetės. Abstulbau sužinojęs, kad pas juos klasėse yra apie 20 mokinių. Tai tikrai šaunu, nes mokytojai yra lenviau bendrauti su kiekvienu mokiniu individualiai. Jų mokytojai taip pat labai šaunūs. Man patiko, kad visi mokytojai, su kuriais teko bendrauti, kalba angliškai. Mūsų draugai suomiai Lietuvoje daug nekalbėjo angliškai, bet Suomijoje tai buvo tarsi kiti žmonės – susiradau daug naujų draugų. Tikrai nesigailiu, kad dalyvauju šiame projekte.

Gabija : Man labai patiko ši kelionė į Suomiją. Aš sužinojau daug dalykų apie šią šalį. Labiausiai man patiko kelionė į popieriaus fabriką ir zoologijos sodą, kuriame gavome užduočių. Mokykloje taip pat buvo labai smagu. Buvome pamokose, kuriose mokėmės suomių kalbos. Vieną dieną ėjome į lauką piešti kreidelėmis medžius, gėles, dangų. Jų mokykla yra labai didelė, bet joje yra mažai mokinių. Man patiko tai, kad mokykloje kiekvienas mokinys turi savo spintelę. Taigi ši kelionė, užduotys ir bendravimas su kitais man patiko.

Paulina : Mokykla, į kurią ėjome, buvo labai didelė. Klasėse buvo daug technologijų, dauguma mokytojų kalbėjo angliškai ir buvo labai malonūs. Dauguma mokinių pasistatydavo dviračius netoli mokyklos, specialioje stovėjimo aikštelėje. Valgykloje maistas buvo labai skanus. Ketvirtadienį mes vykome į popieriaus fabriką. Jis buvo labai įdomus, didelis ir triukšmingas. Po to mes nukeliavome į zoologijos sodą, kuriame buvo daug gyvūnų. Man patiko kelionė į Suomiją.

Austėja : Dalyvavau projekte „Erasmus”. Su šio projekto mokytojais skridome į Suomiją. Gyvenau prie pat Švedijos. Suomijoje gamta yra labai graži, pastebėjau, kad ten labai daug beržų. Suomijoje mokykla yra labai moderni – visai kitokia nei mūsų Lietuvoje. Žmonėsi taip pat yra draugiški. Šios šalies maistas yra tikrai labai skanus.

Vaiva : Savaitė, praleista Suomijoje, buvo labai smagi. Susiradau keletą naujų draugų. Šeima, kurioje aš gyvenau buvo labai gera. Man patiko jų mokykla, nes ji labai skiriasi nuo mūsiškės. Veikla ten pasibaigdavo anksčiau nei Lietuvoje. Bet, manau, kad taip buvo geriau, nes turėjome daug laiko pažinti mokinius, pas kuriuos mes gyvenome.

Justina : Rugsėjo 18 dieną mes iškeliavome į Suomiją. Jau pačią pirmą dieną viskas pasirodė tiesiog tobula. Ji buvo skirta susipažinimui su projekto dalyviais ir pačia aplinka bei atmosfera mokykloje. Antrąją dieną ėjome į muzikos pamoką ir dalyvavome orientacinėse varžybose. Viskas buvau labai įdomu. Trečiąją dieną žaidėme grindų ritulį. Taip pat buvome dramos pamokoje. Ketvirtąją dieną buvo ekskursija į popieriaus fabriką ir Ranua zoologijos sodą. Ten buvo labai įdomu. Penktą dieną žiūrėjome filmą apie miškus. Jame buvo parodytas miško ir ten esančių gyvūnų grožis.

Žygimantas : Pats nuostabiausias dalykas Suomijoje – tai, žinoma, jų mokykla. Jie turi tiek visko, apie ką mes tik galėtumėme pasvajoti – interaktyvios lentos, planšetės kiekvienam mokiniui, patogūs mokykliniai baldai. Jei mūsų mokykla būtų tokia kaip jų, man patiktų eiti į mokyklą. Mokiniai, pas kuriuos mes gyvenome, buvo labai draugiški ir bendraujantys. Mes dalyvavome keliose pamokose ir kas man tikrai nepatiko, tai švedų kalbos pamoka – keletas berniukų labai triukšmavo, o jų mokytoja nekreipė dėmesio. Įsiminė kelionė į popieriaus fabriką – tokioje vietoje lankiausi pirmą kartą.

Justė : Kelionė buvo nuostabi. Įdomiausia buvo mokytis suomių kalbos – aš vis dar prisimenu keletą žodžių. Klasės mokykloje tikrai šaunios, o mokytis padeda daug ir įvairių technologijų. Man patiko kelionė į popieriaus fabriką, kuriame daug sužinojau apie medžius ir popieriaus gamybą. Kadangi esu gyvūnų mylėtoja, patiko ekskursija į zoologijos sodą. Smagu buvo šioje kelionėje su tokiais draugiškais ir maloniais žmonėmis.

Mokytojos J.Kvietkauskienė ir L.Makauskienė intensyviai dirbo projektiniuose susirinkinuose, kurių metų buvo aptartas šių metų darbo planas, renginiai ir projekto veiklos. Taip pat turėjome galimybę susipažinti su Suomijos švietimo sistema, sužinoti daug įdomių faktų iš Suomijos istorijos ir šių dienų gyvenimo ir netgi apsilankyti šalia esančioje Švedijoje. Mokinius lydėjusi mokytoja L.Strukaitienė dalyvavo įvairiose veiklose su mokiniais ir taip pat stebėjo keletą matematikos pamokų – buvo įdomu sužinoti, kokiais metodais dirba kolegos iš Suomijos, kokią mokomąją literatūrą naudoja. Mums, mokytojoms, kaip ir mokiniams, didelį įspūdį paliko turtinga mokykla – šaunu, kai šalies vyriausybė ir vietinė savivaldybė tikrai rūpinasi švietimu, o ir mokytojo specialybės prestižas net nepalyginamas su situacija Lietuvoje. Suomijoje mokytojais visiškai pasitikima – jiems leidžiama daryti viską, kas padėtų pasiekti gerų rezultatų. Turbūt tai ir yra pagrindinis noro dirbti mokytoju motyvas, nes tokiu būdu skatinamas pedagogo kūrybiškumas, Mokytojų pamokų niekas nestebi, nėra išorinio kontroliavimo sistemos, nei direktorių, nei mokytojų darbo netikrina vizitatoriai. Mokytojas darbe jaučiasi laisvas.

Mokytojas V.Kazlauskas vyko stebėti kūno kultūros pamokų. Štai keletas jo minčių.

Kelionės į Suomiją metu, Tornio miesto mokykloje, mano tikslas buvo stebėti kūno kultūros pamokas. Mokykla turtinga sportinėmis bazėmis ir sportiniu inventoriumi. Dirba trys kūno kultūros mokytojai. Per savaitę vyksta keturios kūno kultūros pamokos. Kadangi oro sąlygos buvo geros, pamokos vyko lauke, futbolo stadione. Septintų klasių mokiniai pamokos pradžioje buvo mokomi futbolo technikos elementų. Antroje pamokos dalyje žaidė futbolą, kuris suteikia vaikams daug emocijų ir ugdo ištvermę. Žaidimo metu mokytojas taisydavo klaidas, aiškino taktikos elementus. Sporto salėje stebėjau aštuntų klasių mergaičių grindų riedulio pamoką. Pamokoje dalyvavo 18 mergaičių. Pamokos pradžioje buvo atliekami specialūs paruošiamieji bėgimo, šoklumo pratimai. Vėliau mergaitės su lazdomis mokėsi tiksliai perduoti viena kitai kamuoliuką, smūgiuoti į vartus, atliko įvairius jėgos pratimus. Antroje pamokos dalyje pasiskirstę komandomis žaidė grindų riedulį. Šis žaidimas labai populiarus Skandinavijos šalyse. Stebėdamas Suomijoje kūno kultūros pamokas įsitikinau, kad šalis rūpinasi mokinių fiziniu aktyvumu ir sveikata.

Štai tokią patirtį parsivežėme iš kelionės į Suomiją. Šaunu, kad ir mokiniai, ir mokytojai parsivežė daug teigiamų emocijų, įgijo patirties, patobulino anglų kalbą, susirado naujų draugų, daug sužinojo apie Suomiją. Tai ir yra tokių tarptautinių projektų tikslas. Tikimės, kad ir paskutiniaisiais projekto metais dirbsime produktyviai, bendraudami ir bendradarbiaudami su projekto partneriais.

P9190001.jpg

OLYMPUS DIGITAL CAMERA[/caption]

Apie mus rašo spaudahttp://www.kazluruda.info/2016/10/kazlu-rudos-pagrindines-mokyklos-mokiniu-ir-mokytoju-kelione-i-misku-krasta-suomija/3024

Filmukas apie Suomiją

https://www.youtube.com/watch?v=9s-0cHfpZSQ&feature=youtu.beLapkritis – gruodis.Projekto dalyviai su dailės mokytoja M.Žemaitiene piešia dalį piešinio, o susitikimo Portugalijoje metu visų projekto partnerių darbai sudarys vieną didelį piešinį.

Lapkritis.Išvyka į Marijampolės apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybą

Lapkritis – gruodis. Kalėdinių atvirukų gamyba ir jų paroda.

Sveikinimas projekto dalyviams.

https://www.youtube.com/watch?v=hfsf97lprCI&feature=youtu.be

Pamoka apie žaliąsias Kalėdas. Kaip tausoti gamtą prie šventes

https://www.slideshare.net/tagre/a-green-christmas-75355886

Koliažai ‘Gamta žiemą’

Mokinių iš medžio pagamintos prakartėlės

Lapkritis. Apie gaisrus Lietuvos miškuose. Veikla per pamokas

http://gaisrai https://www.slideshare.net/tagre/miskaiLapkritis. Protų mūšis ekologijos tema

Gruodis. Lankomės medžio apdirbimo įmonėse

Devintos klasės mokiniai vyko į ekskursiją UAB „Kazlų Rūdos baldai“. Mokiniai susipažinti su vykdoma veikla (nuo 1995 m.). Įmonė gamina kietuosius, nestandartinius baldus, kurie projektuojami pagal klientų pageidavimus ir poreikius, apžiūrėjo įdiegtus į gamybą naujus pjovimo ir briaunavimo įrengimus, kurie užtikrina aukštą produkcijos kokybę. Įmonės savininkas Edmundas Martinaitis demontavo paruoštus projektus( popierinį ir elektroninį) variantą, priminė, kad renkantis profesiją, reikia pažinti savo savybes, gabumus, polinius, vertybes ir realizuoti svajones. Ekskursijos metu mokiniai stebėjo atliekamus darbus. Vyko prasminga mokinių diskusija.

Sausis. Fotografijų konkursas ‘Žiema miške ‘

Sausis – kovas. Gaminiai iš medienos. Inkilų gamyba. Su darbų mokytojais R.Janušausku ir A. Sakalausku mokiniai pagamino inkilus, kuriuos kels į medžius

5468368_orig.jpg

Kovas. Mokinių darbų paroda, skirta Pi dienai (mokytoja V.Bašinskienė)

Kovas.6-20 dienomis Kazlų Rūdos pagrindinėje mokykloje vyko ekologinio švietimo projektas „Mokausi mylėti tave, Žeme“, kurio metu technologijų pamokose vyko inkilų gamyba „Padovanokime namus sparnuočiams“, lankstinuko „Mokausi tave mylėti, Žeme“ lietuvių kalbos pamokose gamyba; veikė parodos „Paukščių miestas“, „Planeta mokinių akimis“, vyko informacinių technologijų konkursas „Ar jūs tai atpažįstate ?“, akcija „Ateik į mokyklą žalias.!..“.

Kovas. Kazlų Rūdos Kazio Griniaus gimnazijoje vyko ekologinė konferencija-–viktorina „Gyvenk EKOlogiškai“, kurią organizavo Kazlų Rūdos Kazio Griniaus ekologinio projekto „Ekotera“ nariai ir jų vadovai. Šioje konferencijoje dalyvavo ir projekto ‘Mūsų miškai – mūsų ateitis’ dalyviai

Kovas – balandis. Nykstantys gyvūnai Lietuvoje ir pasaulyje. Veikla per pamokas

https://www.slideshare.net/tagre/nykstantys-lietuvos-gyvnaihttps://www.slideshare.net/tagre/sparciausiai-lietuvoje-nykstantys-gyvunaiRugsėjis – gegužė. Paslaptinga istorija apie mišką (bus pristatyta birželio mėnesį)

Kovas. Keliame savo pagamintus inkilus

Kovas – balandis. Kaip panaudojame miškus savo reikmėms. Veikla pamokose

https://www.slideshare.net/tagre/biologijos-skaidreshttps://www.slideshare.net/tagre/man-and-worrying-out-of-the-woodBalandis.Sodiname mišką

Š. m. balandžio 8 d., šeštadienį, Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos kvietė visus miškui neabejingus į visuotinę miško sodinimo talką – Nacionalinį miškasodį 2017. Jau antri metai į šią akciją geranoriškai įsijungė būrys mūsų mokyklos bendruomenės talkininkų. Visus atvykusius talkininkus pasveikino Kazlų Rūdos Miškų urėdas – Linas Bružinskas. „Pavasarinis miškasodis yra skola miškui, vienas didžiausių ir prasmingiausių miškininkų darbų“,- kalbėjo urėdas. Ąžuolų Būdos girininkijoje šiemet sodinome beržo ir juodalksnio sodinukus.

„Nacionalinės miško sodinimo šventės 2017″ metu Ąžuolų Būdos girininkijoje buvo įveistas 1,6 ha plotas, pasodinta 3400 vnt. beržo ir 1900 vnt. juodalksnio sodinukų. Mūsų mokyklos bendruomenei yra svarbu Lietuvos miškai ir jų ateitis, todėl mes prisidedame prie miškų atkūrimo.

Dėkojame visiems mūsų mokyklos talkininkams už prasmingą veiklą gražinant ir atkuriant mūsų miškus.

Balandis.Tarptautinė DAROM diena

Kazlų Rūdos pagrindinės mokyklos mokiniai ir mokytojai balandžio 21 dieną dalyvavo tradicinėje aplinkos tvarkymo akcijoje „Darom 2017“, kurią Kazlų Rūdoje organizavo Kazlų Rūdos savivaldybės vyriausias ekologas Juozas Vitukynas. Šioje akcijoje dalyvavo 6-9 klasių mokiniai.

Balandis.Mokinių darbų paroda apie profesijas užsienio kalbomis

Balandis.Skaitome istorijas apie medžius

Gegužė.Herbariumas iš miško augalų

7 klasių mokiniai per anglų kalbos pamokas pristatė Lietuvos augalų herbariumą lietuvių ir anglų kalbomis

Gegužė. Išvyka į Portugaliją. Projektinis susitikimas

Gegužė. Diena miške su šeima

Gegužė.2014-2017 metų projekto veiklos pristatymas
https://www.slideshare.net/tagre/lt-our-forests-our-future-2014-2017Bendras projekto partnerių darbas

mokiniams padėjo dailės mokytoja Milda Žemaitienė

mildos.jpg

Projektas ‘Mūsų miškai – mūsų ateitis’eTwinning platformojehttps://twinspace.etwinning.net/101/home

Apie mus rašo spauda
http://www.kazluruda.info/2017/08/projektas-apie-miskus-baigesi-pradedame-nauja/5294 http://www.sac.smm.lt/projektas-apie-miskus-baigesi-pradedame-nauja/